Gå til innhold

Fars oppførsel i pappapermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så forbanna. Er snart ferdig med min mammapermisjon , og far skal ta over . Jeg har tatt alle våkenetter osv mens jeg har gått hjemme og nå er det hans tur . Jeg har vært ganske skuffa når han har hatt fri for han har ikke bidratt mye på nettene da . 

Nå har vi fri sammen , pga ferie , før jeg skal begynne å jobbe . Planen var å ta annen hver natt da vår baby sover dårlig , men far nyter tydeligvis å ha fri på en helt annen måte.

Han har alltid sovet tungt, men han våkner ikke når baby skriker. Vekker jeg han, blir han sur og sint, oppfører seg svært dårlig da. 

Jeg vekker han , og han sier han er våken osv men fortsetter bare å sove, han gidder ikke ta ansvar !! Jeg vekker og maser han opp, sier direkte til han at han får ta ansvar men det hjelper ikke. Han sovner bare om 5 min senere mens baby skriker eller snur seg rundt med ansiktet ned i madrassen.. 

Jeg har også prøvd å legge meg på eg annet rom, ikke får jeg sove for jeg stoler ikke på at han tar vare på baby.. det gjør han vel heller ikke, han sover bare videre mens baby skriker, så da må jeg steppe inn. Jeg er så drittlei og lei meg . Han sviker meg og baby helt. 

Han bruker kveldene til å drikker øl og se på TV, og sover jo derfor enda tyngre. 

Jeg skulle gjerne ha reist bort eller noe men det går jo utover baby. Har også vært borte en kveld og kommet hjem mens baby skriker of dag ligger ved siden av og sover, så det er ikke kun når jeg er hjemme .

jeg skjønner ikke hvorfor han ikke er stresset over om det skulle skje noe !! 

I tillegg er han elendig på å leke med baby på dagtid, for baby « er ikke hans greie «, så TV blir mye brukt . Får helt vondt inne i meg, of ja hvorfor vi fikk barn sammen er en lang historie , men jeg kunne ikke forutse dette. 

Han sier han gruer seg til permisjonen starter for fult, pga lite søvn. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne tart ukene hans , for baby skyld og får at jeg liker å være hjemme med baby, men det går jo ikke. 

Jeg er aå sliten av å aldri få sove , av skuffelser og bekymringer for baby men hvordan jeg også får det når jeg begynner å jobbe og må ta våken netter .. mens far er hjemme ?! 

Anonymkode: 48ebd...913

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill time hos familievernkontoret. Det er gratis. Lykke til. 

Anonymkode: c7e23...31c

• Liker 45
Skrevet

Hva med dette: inviter én tredjeperson (som har tid) til å komme å bo hos dere for å hjelpe deg med baby fordi mannen ikke tar sin del av ansvaret. Fortrinnsvis din eller hans mor om noen av dem har mulighet. Burde ta få dager før han har det såpass ubehagelig at han får fart på å ta farsrollen.

Anonymkode: 301fe...bb0

• Liker 33
Skrevet

Du stresser for mye over dette TS. La far få sjansen i det minste og trekk inn katteklørne litt. 

• Liker 6
Skrevet

Slik du beskriver han er han ikke istand til å ivareta ett spedbarn behov. Så spørs det hva du skal gjøre med det. 

Anonymkode: a5e93...11d

• Liker 17
Skrevet

Støtter forslaget om familievernkontoret!

Ta dere eventuelt en tur til helsestasjonen og be om en samtale angående problematikken.

Pappaen må forstå alvoret og endre livsstilen. Ansvarsfordelingen bør det jo også gjøres noe med. Og du må kanskje gi han rom til å finne ut av dette og lære.

Anonymkode: 03dc0...669

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, Antoinette skrev:

Du stresser for mye over dette TS. La far få sjansen i det minste og trekk inn katteklørne litt. 

Ja for at en baby hylskriker hysterisk å blir redd når han/hun ikke får trøst det har jo ingenting å si... For en idiot du er!

Anonymkode: cf318...028

• Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja for at en baby hylskriker hysterisk å blir redd når han/hun ikke får trøst det har jo ingenting å si... For en idiot du er!

Anonymkode: cf318...028

Jeg tviler på at virkeligheten er helt som den beskives i HI. 

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Slik du beskriver han er han ikke istand til å ivareta ett spedbarn behov. Så spørs det hva du skal gjøre med det. 

Anonymkode: a5e93...11d

Det er ikke spedbarn når ungen er 7-8 måneder.  Uansett høres mannen ut som en tafatt ubrukelig tøffel. 

Anonymkode: 458b4...4ca

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke spedbarn når ungen er 7-8 måneder.  Uansett høres mannen ut som en tafatt ubrukelig tøffel. 

Anonymkode: 458b4...4ca

Eh, siden når var ikke det det?

Anonymkode: 630a8...978

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, siden når var ikke det det?

Anonymkode: 630a8...978

Ab tror nok feilaktig at spedbarn=nyfødt.

Anonymkode: e601f...6c8

• Liker 8
Skrevet

Her må du forklare han hvirdan barnet deres opplever dette. Og ar han ikke kan drikke alkohol når han har ansvar for babyen. Jeg hadde sparket gubben ut av senga fysisk hvis han ike reagerte og bare snorket videre så fikk han bli så sint han bare ville. 

Anonymkode: dc166...930

• Liker 9
Skrevet

Du må jo bare si til ham at nå har han ansvaret, og du skal jobbe. Ikke noe mer øl på kvelder, legge seg tidlig for å takle nattevåk.

Jeg hadde tømt kaldt vann i hodet på ham inntil han skjerpet seg på natta.

Anonymkode: e015d...05b

• Liker 8
Skrevet
15 hours ago, Antoinette said:

Det er virkelig ikke å stresse for mye over det når far ikke klarer å våkne til babys skriking, verken når mor er hjemme eller borte. Leste du ikke setningen om at hun kom hjem, og baby lå å skrev ved siden av en sovende far?? I tillegg blir han sur og sint når baby skriker - nope, ingen stressa-mamma dette her altså - her må pappa skjerpe seg.

• Liker 31
Skrevet

Støtter familievernkontoret og/eller mor/svigermor boende hos dere til han skjerper seg. Ikke bra at han ikke bryr seg, en baby uten trøst utløser stresshormoner som definitivt påvirker tilknytningsmønsteret senere i oppveksten, her er det ingen tid å miste! Du får gjøre det meget tydelig for han at dette ikke er noe du aksepterer og foreslå/kreve ett eller begge av punktene ovenfor. 

• Liker 6
Skrevet

Far må ta seg sammen! Mulig han virkelig trår til når han må? 

Ellers er baby dere begges ansvar. Du er i jobb og han er i jobb. Begges ansvar når begge er hjemme.

Anonymkode: 17750...9ec

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far må ta seg sammen! Mulig han virkelig trår til når han må? 

Ellers er baby dere begges ansvar. Du er i jobb og han er i jobb. Begges ansvar når begge er hjemme.

Anonymkode: 17750...9ec

Hun er i jobb, pappa er i permisjon. Dermed så burde han jo selvsagt trå til og ta nettene, akkurat som mor har gjort til nå.

Anonymkode: a0f9c...a08

• Liker 3
Skrevet

Mannen her «tålte» også mer gråt før han gikk ut i permisjon. Etter han måtte høre på det gjennom hele dagen, ble han en kløpper til å fikse «problemet» med en gang. 

Anonymkode: 6a62c...a4e

• Liker 4
Skrevet

Det er sikkert enklere å lene seg tilbake når far vet at du er hjemme uansett. Når du skal ut i jobb så sitter han der plutselig alene, og da tror jeg at han tar seg sammen. 

Anonymkode: 65387...85d

• Liker 2
Skrevet
På 10.9.2019 den 9.25, Antoinette skrev:

Stresser ? Han tar seg ikke av barnet vårt , han sover videre når baby skriker og gråter , til ogmed når han blir vekket.. Jeg forventer at er barn blir tatt vare på både med og uten gråt. Baby søker omsorg og trøst men blir liggende alene og skrike..Det er ikke rett , og ikke stress .

Anonymkode: 48ebd...913

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...