Gå til innhold

Hundeforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har en litt eldre hund, kjempesøt blandingshund på snart 14 år. Han har aldri vært noe spesielt syk og klart seg bra på hver kontroll, veterinærutgiftene har vært ganske lave.

Han er av norsk elghund og border collie, så ganske hardfør og robust liten kar.

Nå i disse tider blir man mer oppmerksom på ting som kan gå veldig galt, og jeg lurer på om noen her har erfaring med forsikring ?

Hvor mye koster det, og er det mulig å forsikre en så gammel hund? Jeg vil jo behandle han dersom sykdommen inntreffer og han kan leve et verdig og godt liv. Hvilke selskap anbefales, og dekker de f.eks behandling av en slik tarminfeksjon som styrer på nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener de eneste som forsikrer eldre hunder er Agria. Min hund sin forsikring opphørte da hun fylte 9 år tror jeg det var. Jeg gjorde da et forsøk på å forsikre hunden i Agria, men de krevde så mye greier at jeg ikke gadd å styre med det. Måtte ta masse prøver og tester hos veterinær og jeg måtte få veterinæren til å fylle ut en hel masse papirer osv. 

Jeg har siden forsikringen gikk ut satt de pengene jeg ville brukt på forsikring på en egen konto som er øremerket hunden. Hunden er nå 15 år og har en fin sum på konto i tilfelle noe skulle skje :) 

Anonymkode: 25152...aec

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg mener de eneste som forsikrer eldre hunder er Agria. Min hund sin forsikring opphørte da hun fylte 9 år tror jeg det var. Jeg gjorde da et forsøk på å forsikre hunden i Agria, men de krevde så mye greier at jeg ikke gadd å styre med det. Måtte ta masse prøver og tester hos veterinær og jeg måtte få veterinæren til å fylle ut en hel masse papirer osv. 

Jeg har siden forsikringen gikk ut satt de pengene jeg ville brukt på forsikring på en egen konto som er øremerket hunden. Hunden er nå 15 år og har en fin sum på konto i tilfelle noe skulle skje :) 

Anonymkode: 25152...aec

Det var det jeg tenkte kom til å være vanskelig med forsikring av eldre hunder. Det er synd, mange eldre hunder lever lenge og godt, men trenger nok etterhvert til ekstra behandling (som vi alle gjør med alderen). DEt var veldig smart med en sånn konto, skulle startet for 14 år siden 😄 men uansett hva det koster i fremtiden, blir det voffsen sin livskvalitet som blir avgjørende, ikke kostnadene, selv om det hadde vært kjekt med forsikring. 

• 2 måneder senere...
Skrevet

Du får ikke forsikret en så gammel hund dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...