Gå til innhold

Utflukter, pub, musikk i London?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på reise til London i høst sammen med min far. Han er 50, jeg er 22. Er det noen gode forslag til aktiviteter, områder osv. man burde se/gjøre? VI har vært i London ved flere anledninger før og har ikke behov for å besøke alle de mest kjente attraksjonene en gang til.

Vi var også i London i fjor høst. Da var vi på fotballkamp, brukte en hel dag rundt Greenwich, og var på jazzpub i Camden.

Setter kjempepris på tips til:
Dagsutflukter (gjerne erketypiske britiske bydeler/forsteder). (I fjor var vi i Hampstead - anbefales!)
Områder med gode puber eller musikkpuber (jazz, country, rock, blues, western e.l.)
Områder og gater som er fine/spennende å rusle i.
Spesifikke puber, scener, museum osv. kan gjerne være små ukjente steder som du/dere personlig hadde sansen for.
Aktiviterer (hundeveddeløp, båttur osv.)

Anonymkode: 1966d...dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på reise til London i høst sammen med min far. Han er 50, jeg er 22. Er det noen gode forslag til aktiviteter, områder osv. man burde se/gjøre? VI har vært i London ved flere anledninger før og har ikke behov for å besøke alle de mest kjente attraksjonene en gang til.

Vi var også i London i fjor høst. Da var vi på fotballkamp, brukte en hel dag rundt Greenwich, og var på jazzpub i Camden.

Setter kjempepris på tips til:
Dagsutflukter (gjerne erketypiske britiske bydeler/forsteder). (I fjor var vi i Hampstead - anbefales!)
Områder med gode puber eller musikkpuber (jazz, country, rock, blues, western e.l.)
Områder og gater som er fine/spennende å rusle i.
Spesifikke puber, scener, museum osv. kan gjerne være små ukjente steder som du/dere personlig hadde sansen for.
Aktiviterer (hundeveddeløp, båttur osv.)

Hva med båttur på Regents canal fra Little Venice (Wawrick avenue er nærmeste t-banestasjon) til Camden lock. En flott båttur på en smal kanal gjennom fine boligområder og utkanten av Regents park. Også muilig å hoppe av i London Zoo (hvis det er av interesse) bruke tid der og siden ta båten videre til Camden. Gi isåfall beskjed ved påstigning siden dere da kjøper billett som inkluderer inngang i Zoo.

• Liker 1
Skrevet

Har dere vært litt utenfor London? Jeg liker kjempegodt å ta en tur til Windsor eller Oxford. Begge stedene er nydelige og rett og slett koselige. Mye å se på hvis dere er det minste interessert i historie og arkitektur.  

Windsor castle er absolutt verdt et besøk.  

Og visste du at Hitler ikke ønsket å bombe Oxford? Han hadde tenkt at Oxford skulle bli hovedstad i det engelsktalende tyske riket . Byen er derfor full av gamle og spennende bygninger.  Lett å føle seg som en deltager i en Harry Potter film der! 

• Liker 1
Skrevet
På 10.9.2019 den 0.42, Kjetil E skrev:

Hva med båttur på Regents canal fra Little Venice (Wawrick avenue er nærmeste t-banestasjon) til Camden lock. En flott båttur på en smal kanal gjennom fine boligområder og utkanten av Regents park. Også muilig å hoppe av i London Zoo (hvis det er av interesse) bruke tid der og siden ta båten videre til Camden. Gi isåfall beskjed ved påstigning siden dere da kjøper billett som inkluderer inngang i Zoo.

Interessant!

Skrevet
På 11.9.2019 den 22.09, tirben skrev:

Har dere vært litt utenfor London? Jeg liker kjempegodt å ta en tur til Windsor eller Oxford. Begge stedene er nydelige og rett og slett koselige. Mye å se på hvis dere er det minste interessert i historie og arkitektur.  

Windsor castle er absolutt verdt et besøk.  

Og visste du at Hitler ikke ønsket å bombe Oxford? Han hadde tenkt at Oxford skulle bli hovedstad i det engelsktalende tyske riket . Byen er derfor full av gamle og spennende bygninger.  Lett å føle seg som en deltager i en Harry Potter film der! 

Ingen dårlig idé! Er dette dagsutflukter? Finnes det trivelige gaterestauranter/puber for en god lunjs/middag i disse områdene? :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen dårlig idé! Er dette dagsutflukter? Finnes det trivelige gaterestauranter/puber for en god lunjs/middag i disse områdene? :)

Ja,  dette er dagsutflukter. Masse koselige spisesteder,  puber og kafeer uten at jeg husker navn på noen nå.  

• Liker 1
Skrevet

Du kan lett dra på dagstur til Oxford med tog tur/retur. Veldig koselig liten by.

I London er Victoria & Albert-museumet (The V & A) et besøk verdt! Er det fint vær, er det koselig å kjøpe med seg noen gode salater fra Marks & Spencer og spise i Hyde Park, evt benytte seg av kaféene der. 

Jeg er glad i teater, og det er alltid noe å se. Ikke musikaler, men det går en masse stykker rundt om på små og store scener. Kjøp på nett før dere drar, eller på sparket når dere er der.

Anonymkode: 2f520...276

Skrevet

Kan også anbefale dagstur til Dover, veldig interessant sted å besøke med Dover Castle, krigssykehusmuseum inni fjellet, og ikke minst mulighet for spasertur på klippene. En times tid med tog fra London.

Anonymkode: 2f520...276

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...