AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 Jeg skal på reise til London i høst sammen med min far. Han er 50, jeg er 22. Er det noen gode forslag til aktiviteter, områder osv. man burde se/gjøre? VI har vært i London ved flere anledninger før og har ikke behov for å besøke alle de mest kjente attraksjonene en gang til. Vi var også i London i fjor høst. Da var vi på fotballkamp, brukte en hel dag rundt Greenwich, og var på jazzpub i Camden. Setter kjempepris på tips til: Dagsutflukter (gjerne erketypiske britiske bydeler/forsteder). (I fjor var vi i Hampstead - anbefales!) Områder med gode puber eller musikkpuber (jazz, country, rock, blues, western e.l.) Områder og gater som er fine/spennende å rusle i. Spesifikke puber, scener, museum osv. kan gjerne være små ukjente steder som du/dere personlig hadde sansen for. Aktiviterer (hundeveddeløp, båttur osv.) Anonymkode: 1966d...dae
Kjetil E Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal på reise til London i høst sammen med min far. Han er 50, jeg er 22. Er det noen gode forslag til aktiviteter, områder osv. man burde se/gjøre? VI har vært i London ved flere anledninger før og har ikke behov for å besøke alle de mest kjente attraksjonene en gang til. Vi var også i London i fjor høst. Da var vi på fotballkamp, brukte en hel dag rundt Greenwich, og var på jazzpub i Camden. Setter kjempepris på tips til: Dagsutflukter (gjerne erketypiske britiske bydeler/forsteder). (I fjor var vi i Hampstead - anbefales!) Områder med gode puber eller musikkpuber (jazz, country, rock, blues, western e.l.) Områder og gater som er fine/spennende å rusle i. Spesifikke puber, scener, museum osv. kan gjerne være små ukjente steder som du/dere personlig hadde sansen for. Aktiviterer (hundeveddeløp, båttur osv.) Anonymkode: 1966d...dae Hva med båttur på Regents canal fra Little Venice (Wawrick avenue er nærmeste t-banestasjon) til Camden lock. En flott båttur på en smal kanal gjennom fine boligområder og utkanten av Regents park. Også muilig å hoppe av i London Zoo (hvis det er av interesse) bruke tid der og siden ta båten videre til Camden. Gi isåfall beskjed ved påstigning siden dere da kjøper billett som inkluderer inngang i Zoo. 1
tirben Skrevet 11. september 2019 #3 Skrevet 11. september 2019 Har dere vært litt utenfor London? Jeg liker kjempegodt å ta en tur til Windsor eller Oxford. Begge stedene er nydelige og rett og slett koselige. Mye å se på hvis dere er det minste interessert i historie og arkitektur. Windsor castle er absolutt verdt et besøk. Og visste du at Hitler ikke ønsket å bombe Oxford? Han hadde tenkt at Oxford skulle bli hovedstad i det engelsktalende tyske riket . Byen er derfor full av gamle og spennende bygninger. Lett å føle seg som en deltager i en Harry Potter film der! 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #4 Skrevet 16. september 2019 På 10.9.2019 den 0.42, Kjetil E skrev: Hva med båttur på Regents canal fra Little Venice (Wawrick avenue er nærmeste t-banestasjon) til Camden lock. En flott båttur på en smal kanal gjennom fine boligområder og utkanten av Regents park. Også muilig å hoppe av i London Zoo (hvis det er av interesse) bruke tid der og siden ta båten videre til Camden. Gi isåfall beskjed ved påstigning siden dere da kjøper billett som inkluderer inngang i Zoo. Interessant! Anonymkode: 1966d...dae
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #5 Skrevet 16. september 2019 På 11.9.2019 den 22.09, tirben skrev: Har dere vært litt utenfor London? Jeg liker kjempegodt å ta en tur til Windsor eller Oxford. Begge stedene er nydelige og rett og slett koselige. Mye å se på hvis dere er det minste interessert i historie og arkitektur. Windsor castle er absolutt verdt et besøk. Og visste du at Hitler ikke ønsket å bombe Oxford? Han hadde tenkt at Oxford skulle bli hovedstad i det engelsktalende tyske riket . Byen er derfor full av gamle og spennende bygninger. Lett å føle seg som en deltager i en Harry Potter film der! Ingen dårlig idé! Er dette dagsutflukter? Finnes det trivelige gaterestauranter/puber for en god lunjs/middag i disse områdene? Anonymkode: 1966d...dae
tirben Skrevet 16. september 2019 #6 Skrevet 16. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen dårlig idé! Er dette dagsutflukter? Finnes det trivelige gaterestauranter/puber for en god lunjs/middag i disse områdene? Anonymkode: 1966d...dae Ja, dette er dagsutflukter. Masse koselige spisesteder, puber og kafeer uten at jeg husker navn på noen nå. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #7 Skrevet 16. september 2019 Du kan lett dra på dagstur til Oxford med tog tur/retur. Veldig koselig liten by. I London er Victoria & Albert-museumet (The V & A) et besøk verdt! Er det fint vær, er det koselig å kjøpe med seg noen gode salater fra Marks & Spencer og spise i Hyde Park, evt benytte seg av kaféene der. Jeg er glad i teater, og det er alltid noe å se. Ikke musikaler, men det går en masse stykker rundt om på små og store scener. Kjøp på nett før dere drar, eller på sparket når dere er der. Anonymkode: 2f520...276
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #8 Skrevet 16. september 2019 Kan også anbefale dagstur til Dover, veldig interessant sted å besøke med Dover Castle, krigssykehusmuseum inni fjellet, og ikke minst mulighet for spasertur på klippene. En times tid med tog fra London. Anonymkode: 2f520...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå