Gå til innhold

Kortisonsprøyte mot pollenallergi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan lese; jeg hadde ingen tro på behandlingen, derfor kan ikke placebo ha vært tilstede.

Noe tro må du ha hatt,ellers ville du aldri oppsøkt en slik type behandler.Om du er dønn ærlig ,så vet du at du trodde eller håpet at slik behandling skulle virke.Der av,placebo effekt.

Anonym poster: da2e118d94e702c5bf21323b3b034356

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg syns det er leit at folk fortsatt ikke gidder å høre på den store mengden av mennesker som faktisk blir bra av alternativ behandling.

Har egentlig ikke lyst til å kaste meg på denne diskusjonen som aldri fører noen vei - men hvorfor går det ikke an å bevise effekten av alternativ medisin gjennom tester? Så fort det har en bevist effekt er det ikke kategorisert som ''alternativt'' lenger... Kan gjerne innrømme at det finnes mennesker som merker effekten av diverse alternative greier, men da er det ofte flere årsaker man ikke har tatt med i betraktning bak (og ja, placebo - det er mulig å oppleve placeboeffekten til tross for at man ikke tror på det man prøver, så lenge man har et bevisst eller ubevisst håp om at det vil fungere).

Personlig har jeg ikke noe i mot at folk prøver alternativ medisin, så lenge de er klare over hva det er de bruker pengene sine på. Det jeg synes det er dumt at de ikke nevner at det de driver med ikke har bevist effekt, det blir ofte fremstilt som en ''mirakelkur'' som hjelper for alle. :)

Edit; De eneste jeg ikke har respekt for er mennesker som velger alternativ medisin i stedet for skolemedisin på vegne av sine barn... Det synes jeg er litt skummelt.

Endret av Gaea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...