Gå til innhold

Gode smakskombinasjoner? Dine favoritter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i bringebær og sjokolade. Helst blandet i munnen. Eller kombinasjoner av dette. F.eks browniesbunn med bringebærfyll, bringebærsorbet med raspet sjokolade osv. 

Anonymkode: 2e526...a3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brunost med syltetøy på toppen enten jordbær eller bringebær. 

• Liker 1
Skrevet

Blå castello med appelsinmarmelade, brie med bacon og ripssyltetøy, rødbeter på fiskepudding,  

Sjokolade og bær syns jeg ikke passer sammen i det hele tatt, jordbær dyppet i sjokolade er ødelagte bær for min del og jordbær/bringebær på sjokoladekake er også helt feil.  Tror jeg er en av de få som ikke like dette. 

Skrevet

Blåmuggost og veldig moden pære.

• Liker 1
Skrevet

@SupaWoman : Bringebær og sjokolade er noe helt annet enn jordbær og sjokolade. Etter min mening passer bringebær best til mørk sjokolade, og jordbær best til hvit sjokolade. Men jordbær og sjokolade kommer ikke på samme nivå av "match made in heaven" som bringebær og sjokolade, uansett hva man gjør.

En veldig god kombinasjon som jeg er hektet på for tiden er friske tomater og chili, helst tørkede chiliflak som piment d'Espelette. Jeg bruker smaksammensetningen i frisk salsa, tomatsalat (begge med sherryeddik i tillegg) og i pasta- og ovnsretter, og det skjer altså noe helt magisk der, særlig når en god eddik og gjerne også litt ekstra sødme hjelper de to smakene til å få fram det beste i hverandre.

Og så vil jeg si en grunnleggende favoritt til, som de fleste antakelig ikke har på listen sin: Fisk og smør. :nigo: Enten god smørsaus av et eller annet slag, eller brunet smør, og veldig god, fersk hvit fisk av et eller annet slag, passe skinnstekt eller ovnsbakt slik at den er perfekt saftig. Egentlig en trio, for det funker ikke uten sitron i tillegg, som igjen får de to andre smakene til å virkelig snakke sammen. PS: Også lov med en grønnsak til for dem som vil. :engel: 

Anonymkode: 8188e...fe2

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i:

- blåmuggost med skinke, gjerne spekeskinke og litt grønt

- blåmuggost med tørket aprikos eller fiken 

- mørk sjokolade med tørket aprikos 

- skyr og nøtter eller cottage cheese bær og nøtter 

Pluss en hel haug andre smakskombinasjoner 😊

Skrevet

Mozarella, tomat og basilikum

Eple og kanel

Anonymkode: 81449...6ba

• Liker 1
Skrevet

Varm sjokolade fondant med kald is 👌🏻 Motsetninger som utfyller hverandre perfekt.

Anonymkode: 18ad6...50e

• Liker 1
Skrevet

Pepperkaker med blåmuggost, ristede valnøtter og honnig - himmelsk! Pico de Gallo (en slags løk- og tomatsalsa) til taco, og tabbouleh til stekt fisk. Ellers synes jeg NYT Peanøtt Karamell (is med litt færre kalorier) er temmelig uimotståelig :) Popcorn med trøffelsalt, mørk sjokolademousse med en skvett Cointreau og kandiserte appelsinskall er også noen favoritter.

Skrevet
36 minutter siden, Roci skrev:

Pepperkaker med blåmuggost, ristede valnøtter og honnig - himmelsk! Pico de Gallo (en slags løk- og tomatsalsa) til taco, og tabbouleh til stekt fisk. Ellers synes jeg NYT Peanøtt Karamell (is med litt færre kalorier) er temmelig uimotståelig :) Popcorn med trøffelsalt, mørk sjokolademousse med en skvett Cointreau og kandiserte appelsinskall er også noen favoritter.

Åååhh, jeg glemte pepperkake med blåmuggost! Nydelig!

Jeg er også veldig glad i torsk med Chorizo, søtpotetmos og soyasmør 😋.

eller den mer klassiske kombinasjonen laks med avocado og mangosalat og Kesam/rømme med sweet chili.

Skrevet
På 9.9.2019 den 23.15, SupaWoman skrev:

Blå castello med appelsinmarmelade, brie med bacon og ripssyltetøy, rødbeter på fiskepudding,  

Sjokolade og bær syns jeg ikke passer sammen i det hele tatt, jordbær dyppet i sjokolade er ødelagte bær for min del og jordbær/bringebær på sjokoladekake er også helt feil.  Tror jeg er en av de få som ikke like dette. 

Helt enig i at bær og frukt er å besudle sjokoladen. Har aldri skjønt det. 

Anonymkode: e2102...17f

Skrevet

Is med peanøtter, mørk sjokolade og nøtter, jeg elsker jordbær dyppet i mørk sjokolade! Smør på hvit fisk er jeg enig i, sprøstekt spekeskinke på egg (stekt). Syltede rødbeter på leverpostei.

Skrevet

Søtpotet og kanel. Bakte søtpotetstenger med kanel på, mmm... 

Anonymkode: e2102...17f

Skrevet

Fiskeboller med karrisaus og ketchup 🙈

Anonymkode: 3f444...a52

Skrevet

Saltlakris og sjokolade mmmm

Anonymkode: f99cb...dec

• Liker 1
Skrevet

Sjokolade og paprikachips i samme munnfull. Også alt som har med peanøtter og sjokolade sammen å gjøre. 

Skrevet
På 9.9.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig glad i bringebær og sjokolade. Helst blandet i munnen. Eller kombinasjoner av dette. F.eks browniesbunn med bringebærfyll, bringebærsorbet med raspet sjokolade osv. 

Anonymkode: 2e526...a3d

Har du smakt frysetørret bringebær med sjokolade utenpå? Fantastisk!

---

Fiskeboller med rødbeter! 

Kaffe og eple.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...