Gå til innhold

BLOTT EN DAG

Augustbrud2003

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sjalabaisen dere

Har noen der ute en mp3fil av " Blott en dag" ??

Har en midifil selv,men den er utrolig daarlig! :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har en med Carola så den er på svensk, men veldig fin.

Sussi

Skrevet

Jeg har også "Blott en dag" både med Carola og med D.D.E. Jeg hadde lyst til å ha den som salme i kirken i bryllupet vårt, men fikk høre av flere andre at den var typisk "begravelsessalme, så jeg droppet det.. :-/

Hvis du ville ha sangen, så send meg en mail da:) Ellers kan du garantert finne den på kazaa :)

Skrevet

Den er veldig mye brukt i begravelser, men det var jo ikke det du spurte om... Sorry, jeg har den desverre ikke. :D

Skrevet

Du store tid...... jeg var sikker paa at den ville egne seg bra ( bare instrumental) , jeg, men dersom den er mye brukt under begravelser.... :cry:

nei da sier det seg selv at jeg faar finne en ny...... noen forslag ??

Skrevet

Du, hvis du og din tilkommende ønsker å ha "Blott en dag" i bryllupet deres, så velg den uansett hva alle andre måtte synse og mene om det. Det er deres bryllup :)

(Skulle ønske at jeg hadde gjort det på den måten, jeg)

Vi hadde "Alltid freidig", "Kom, kom og hør et gledens ord"(Amazing Grace) og "Å leva det er å elska". Alle de er fine, syns jeg :)

Skrevet

takk for godt svar Anki1971 ! Du har gitt meg noe aa tenke paa :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde Amazing grace (Kom kom og hør), Lær meg å kjenne dine veier og Herre Gud ditt dyre navn og ære. Som solonummer hadde vi "Jag ger deg min morgen" av Fred Åkerstrøm med to gitarer og en bratsj. Det var så fiiiiint!

Skrevet

"Blott en dag" er ikkje ein gravferdssong, men den nydeleg, (ein av mine favorittsalmar) og eg trur det er grunnen til at den også vert brukt ein del der.

Slik er det faktisk med mange salmar, kanskje fordi det var yndlingssalmen til den avdøde, eller til dei næraste, som vil gjera seremonien så vakker dei kan for nokon dei elska svært høgt.

Ser ingen grunn til å unngå å bruke den i bryllupet viss det er det de vil.

Eg har sjølv sunge den i ein barnedåp.

Ein salme kan jo framførast på mange ulike måtar. Er de redd for at gjestar assosierer den med gravferd, kan de jo finna nokon som framfører den på ein måte de synest er veldig "glad" i staden for "trist"??

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde Blott en dag som instrumental i bryllupet vårt, det er en nydelig salme, og presten syntes det var et flott valg!

Liker dere den så synes jeg dere skal ha den

Skrevet

Okei , that's it ! Jeg er overtalt og ingenting kan lengre rikke pä valget mitt.. Blott en dag skal vaere med !

Takk for alle gode ord og meninger ! :D :D :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...