Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nyutdannet sykepleier og har fått tilbud om en stilling i kommunen. Har i den forbindelsen blitt anbefalt å sende inn et skriftlig lønnskrav (eller ønske) i tillegg til lønn ut ifra tariff. Spørsmålet mitt er hvordan man eventuelt kan formulere et slikt lønnskrav, og hva man kan argumentere for å kunne få gjennomslag for dette? Er jo nyutdannet, så har ikke veldig mye erfaring og annet å skryte av, annet enn det som er forventet av utdanningen.

Anonymkode: c2921...762

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk godkjent.Trengte ikke argumentere og skrive grunn. Var eneste søker, så de "måtte" jo ha meg. 

Anonymkode: 5216e...a18

Skrevet

Lønnskrav som nyutdannet sykepleier uten erfaring ? Da må du i så fall være eneste aktuelle søker, i et helseforetak som er desperat etter sykepleiere...

Anonymkode: d4a67...3e2

• Liker 1
Skrevet

Da må du ha griseflaks. Og eneste søker hvor de virkelig trenger sykepleier. Det følges tariff både statlig og kommunalt

Anonymkode: 18933...64c

Skrevet

Du kan jo evnt be om høyere ansiennitet? Eventuelt argumentere med sterkt behov for sykepleiere i kommunen?. Det verste som kan skje er at du får nei. Er selv sykepleier og forhandlet meg opp i lønn til spesialsykepleier selv om jeg bare er vanlig sykepleier, en annen jobb forhandlet jeg meg til 50.000 ekstra. Skriv også at du ønsker nytt møte om lønn om eksempelvis 1 år. Men obs at kollegaer kan bli meget sure for forskjellsbehandlingen, men den som intet våger intet vinner. 

Anonymkode: ea543...ed5

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk 460.000 slik i en kommune i fjor.

Anonymkode: 4b9ed...080

Skrevet

Motivasjon for stillingen (de ønsker å beholde folk i kommunen), personlig egnethet, evt relevante jobber under studiet, og ikke minst - hvis kommunen har vanskelig for å rekruttere. Ta kontakt med fagforening.

Anonymkode: 18d62...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...