Gå til innhold

Oi!!!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Først og fremst,

Gratulerer!!!

Jeg synesman kan tillate seg en liten hvit løgn i denne situasjonen, ala "Er desverre på en antibiotika kur (eller lignende) så kan ikke drikke"

Lykke til!

Tror ikke mine veninner hadde kjøpt den... jeg følges med argusøyne. Men det kan jo være forskjellig.

Og så må jeg jo si Gratulerer med graviditet! Allier deg med din søster på utdrikningslaget. Tips: Hell mozell på ciderflasker, munkholm på ølflasker eller drikk alk.frie drinker. Når dere er to skal dere klare å skjule det.

Og i selve bryllupet går det an å få alk.fri vin ,eller du kan bare smånippe til den dere får servert. Hvis det er sånn at du ikke vil at andre skal vite det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke "nesen alle har hatt en real fest før de oppdager det". Fordi MANGE barn er planlagt: og de aller, aller fleste som prøver de drikker ikke (i alle fall ikke mye) mellom EL og mens, just in case. Og blandt alle dem som ikke planlegger, ikke visste før mensen bare kke kom: slett ikke alle mennesker bedriver faltfyll mange ganger i måneden, så de fleste barn er nok egentlig født uten rotbløyte før mor oppdaga dette.

Uansett er de nyeste anbefalinger for gravide om alkohol: totalavhold. Før var det sagt "ikke drikke mye", nå er det sagt "ikke drikke noe". Jeg kunne adri tatt den sjangsen i alle fall. Ville heller alliert meg med forlover-søster i det tilfellet.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

rotbløyte og flatfyll ?

hæ? hva er det med deg?

snakker om noe man enda ikke vet , kan en da ikke noe for at en har vert på fest/ byen?!

kan da ikke "disse" de som ikke vet!

og erlig talt, hvem vet at en er 1 uke på vei?

Skrevet

Slentrer bare innom for å gratulere så masse jeg - det er jo dobbel lykke det! :-)

Skrevet

Nja, ok, rotbløyte og flatfyll er kanskje å overdrive, men "en fest" kan vær så mangt, og i forhold til utdrikningslag pleier det ofte være den fuktige løsningen... derav de ordene.

Og, ingen VET at de er en uke på vei (og er man EN uke på vei er det da relativt ufarlig med flatfyll også, da er det jo faktsik enda en uke igjen til eggløsninge, ingen baby eksisterer på det tidspunktet), men mang vet at de KAN være det. Selvsagt, mange barn kommer uten at det vsr helt planlag, men de fleste kvinner vet faktsik sånn ca om de har hatt ubeskyttet sex i en periode da de kan ha blitt gravid, og i så måte er det ganske mang som vet at de KAN være 3-4 uker påvei (som er sånn ca hva denne situasjonen gjelder).

Men jeg mente jo ikke å fornærme noen. Poenget mitt er bare at SLETT ikke alle har en fest, hverken fuktig eller "bare en fest" før de har testet (lagt merke til hvor mang "åhh, det er en fest neste helg, og jeg har ikke-mens på mandag, kan jeg teste før festen, vil jo ikke....." man kan finne på ulike prøver-fora?

Uanseett tror jeg trådstarter har komme til at hun skulle allerie seg med sin forlover-søster sånn at hun kunne slippe den alvorlige rotbløyta et utdrikningslag ofte er (ikke ALLE, men ofte handler jo utdrikking om.... drikking....)

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

er man 4 uker på vei, er barnet 2 uker ... etc etc...

jeg har barn selv, vert gravid ... jeg vet hvordan følsen er når den blå streken kommer! :)

første en tenker på er "huff ikke noe mer fest på meg" og stumpet røyken og kjøper epler!

når babyen kommer er det sååå verdt det! og jeg forstår godt en ikke vil drikke når streken er blå! ble ikke så mye som en dråpe her i gårn heller!

alt annet blir ikke så viktig lenger, bare den som gror inni en selv.

jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort nå, tatt det rolig, men i bryllupet hadde jeg nok tatt et glass.

er 6 år siden jeg fikk min "baby" ! beste som har skjedd meg! nå ligger han og sover, perfekt liten gutt! min gutt!

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Jeg hadde nok sagt noe sånt som at "kan ikke drikke fordi jeg har fått en infeksjon og går på penicillin." Å slutte med penicillin vet jo "alle" at ikke er så lurt,. med tanke på at det faktisk kan føre til både forverring av infeksjon og resistens mot penicillinen. Det hadde iallefall vært den største sjansen jeg hadde hatt til å holde det hemlig.

Drikk for all del ikke!!!!!!!!!!!

Noen leger er uenig at det er farlig å drikke litt under svangerskapets først uker, MEN de aller fleste sier et konsekvent "nei". Har selv en mor som jobber på skjermet avdeling på blåkors (det er der de tvangsinnlagte gravide er) Der er samtlige leger, jodmødre, forskere og sykepleiere enig om at alkohol uansett hvor tidlig i svangerskapet KAN skade fosteret. Å hvem vil være villig til å skade barnet sitt med vilje uansett hvor liten sjansen er!!!!!

Blir nesten litt sint når jeg leser at noen faktisk her antyder at man kan "late" som at man ikke vet man er gravid, for tenk om det ikke hadde blitt oppdaget før etter utdrikningslaget...

....da er en liten hvit løgn bedre i mine øyne.

Skrevet

Takk takk alle sammen, så snille dere er :-)

Jeg kan ennå ikke forstå at det er sant, har nok ikke helt gått opp for meg ennå nei :ler: Jeg skal uansett ikke drikke alkohol i utdrikningslaget, satser på at jeg og søster trikser litt med cider, druejuice etc. At jeg går på pencillinkur tror jeg ikke de ville gått på. I bryllupet tenker jeg å bare såvidt nippe til glasset før vi forteller nyheten, og deretter drikke brus :) Skal nok gå bra :) Er jo litt tidlig å fortelle folk da, men samtidig er det sikkert ganske stevsomt å hele tiden lure seg unna situasjoner.

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE!!!

Hvis du ikke ønsker å fortelle det enda, kan du jo bare gi beskjed til servitørene så kan de helle mozell over på hvitvinsflaske.. Det gjorde ei venninne av meg. Ikke engang foreldrene visste noe om at hun var gravid.. Så hun klarte å lure alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...