Gå til innhold

Oi!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss om 19 dager (hehe skikkelig nedtelling ja :ler: ) og i dag testet jeg positivt på en graviditetstest :o Det var jo ikke helt planlagt at det skulle gå så fort, selv om det er en skikkelig gonyhet da! Men nå lurer jeg virkelig på hvordan jeg skal klare å skjule dette gjennom utdrikningslag og bryllup :klø: Er jo veeeldig tidlig å si det til noen, er jo ikke mer enn ca. 5 uker på vei. Selv om det hadde jo vært morsomt å overraske alle med nyheten i bryllupstalen da :)

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt: Gratulerer!

Du er antakelig mer enn 2-3 uker på vei, for når du er 2 uker på vei er du ikke gravid enda, og når du er tre uker på vei så vet kroppen din knapt om det. (det regnes jo fra første dag i siste mens, og EL skjer sånn i snitt et par uker før neste mens, og egget fester seg etter 7-10 dager, og først DA vet kroppen din om at du er gravid, og begynner å produsere det hormonet testene reagerer på, så minimum 3-4 uker vil jeg tippe)

Men det har jo ikke noe med spørsmålet ditt å gjøre. Det kna jo bli litt vanskelig med utdrikningen ja, dersom det er planlagt noe skikklieg "rotbløyte". Dersom du kunne pratet med din forliver ville det vært lettere, men jeg skjønner jo godt om du ikke vil det. Det er du som kjenner din situasjon, dine venner og din forlover, så her tror jeg ikke jeg ar så mye å bidra med, dessverre. (som avholdsmenneske får jeg aldri det problemet)

Selve bryllupsdagen bør det være mulig å slippe greit unna, ingen forventer at du skal bli full denne dagen uansett. Om du jukser med alhoholfri vin til maten, eller drikker noe annet, så tror jeg ikke noen ville reagere såååå på det. (denne dagen har du kontroll, og kan om du ønsker det fylle alkoholfri vin på en flaske av den sorten den andre vinen er på, og sørge for at du får av denne. Bør sikkert alliere deg med en servitør da, om dere har det, så du ikke risikerer noen etterfyller glasset ditt med noe annet) Eller drikk lite av glasset og mer av noe annet. Utover festen vil ingn sjekke hv du drikker uansett. (Og du kan jo bare si at du vil være opplagt til bryllupsnatten om noen hinter om at du "er rolig på drikkefronten")

Men utdrikningslaget... om det er meninga å drikke deg ut skikkelig... ja det må du enten gå gjennom eller alliere deg med din forlover. Eller, lyve på deg en urinveinsinfeksjon og antibiotika?

Gjest Anonymous
Skrevet

gratulere!

om du ikke drikker og heller ikke sier noe så blir de nok og trekke sine slutninger uansett - veffal utdrikningslaget.

Skrevet

Takk :)

Det er søsteren min som er forlover, så jeg tror nok jeg sier det til henne, og så får vi prøve på et vis å lure de andre. Har ikke lyst at venner skal vite det før familie.

Skrevet

Ja, om du allierer deg med henne, er flink til å spille litt skuespill (kan jo fint bli fniseste uten å drikke, trust me, jeg drikker jo ikke, men har tidvis blitt minst like fnisete som mine venninner likevel...) så tror jeg dere klarer dette.

Lykke til :)

Skrevet

jeg vil bare si, gratulerer

Skrevet

GRATULERER :P !!!

Det går sikkert bra å skjule det om du vil!

evt fortelle det til forlover som arrangerer utdrikkingslaget, slik at hun i hemmelighet gir deg alkoholfrie drinker eller noe i den dur.

Bryllupsdagen kan man jo ta i samme stil med alkoholfrie drinker.

og du kan jo fortelle det til de nermeste (foreldre og slikt) for det er jo en fantastisk nyhet å få på bryllupsdagen! Eller legge det inn i en tale på en lur måte.

Det har jeg lyst til.

vi slutter med prevansjon i månedsskiftet juni/juli i håp om å ha spire i magen på bryllupsdagen..

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

altså, man pleier ikke vite det så tilig som du, så om du hadde tatt testen om ei uke og hatt utridkninglag...vel... mener ikke å si at du skal drikke når du er gravid, men nesten alle har jo tatt en fest i den fasen, pga. de ikke viste de var gravide! at du VET...ja det er det som da blir et problem (på en måte) jeg var 8 uker når jeg tok test, da hadde jeg jo vert på fest alle helgene før... slutta jo å drikke og røyke når jeg så testen da...

gratulerer ivertfall!

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Kan jo bli litt vanskelig å holde det skjult på utdrikningslaget. Jeg har allerede snakket med min forlover og sagt at jeg ikke ønsker at det skal være et utdrikningslag som går ut på at jeg skal drikke masse, for jeg ønsker å bli gravid snart. Hun er den eneste som vet at vi snart skal gå i gang med å prøve, og hun vet at dersom det skulle klaffe for oss før bryllupet, er det kanskje så tidlig at jeg ikke ønsker at hele verden skal vite det. Snakk med din forlover, så hun kanskje kan nå å legge planene om litt, dersom det er nødvendig...

Lykke til.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ååå, jeg hadde SÅ sagt det i talen min!!!

Heldiggris :wink:

Og gratulerer............ :)

Gjest gjest1
Skrevet
altså, man pleier ikke vite det så tilig som du, så om du hadde tatt testen om ei uke og hatt utridkninglag...vel... mener ikke å si at du skal drikke når du er gravid, men nesten alle har jo tatt en fest i den fasen, pga. de ikke viste de var gravide! at du VET...ja det er det som da blir et problem (på en måte) jeg var 8 uker når jeg tok test, da hadde jeg jo vert på fest alle helgene før... slutta jo å drikke og røyke når jeg så testen da...

gratulerer ivertfall!

Eg er LITT enig, på ein måte... Fordi mor og barn ikkje deler blodbanar så tidleg.. Men det er jo anbefalt å slutte å drikke alkohol når ein prøver å bli gravid då.. Hmm.. Trur ikkje eg hadde greidd å kose meg med alkohol om eg hadde visst at eg hadde ein liten ein i magen, i all fall...

Skrevet

Litt vin til maten går helt fint så tidlig i graviditeten. Dette fikk jeg dobbelbekreftet av leger og jordmødre da jeg var gravid med lillejenta.

De første 8 ukene deler ikke mor og barn blodbaner, så det du putter i deg denne tiden vil ikke kunne skade barnet ditt.

Nå anbefaler de selvsagt ikke noe flatfylle denne tiden likevel, da det er andre systemer i kroppen din som påvirkes av alkoholen. Uansett så ligger fosteret så godt beskyttet denne første tiden, og det er helt vanlig at moren ikke har merket at hun er gravid før de er flere uker på vei, likevel går det helt fint med de som har hatt seg noen turer på byen så lenge de slutter med fyllekulene så snart de merker at de er gravid!

Du kan ta deg et glass vin på bryllupsdagen uten å måtte bekymre deg for den lille! :Nikke:

GRATULERER med graviditeten, all lykke ønskes til deg fra en nesten-nybakt mamma (1 år)! :blomst_opp: :klappe:

(OBS! Har du husket å begynne med Folat? :wink: )

Skrevet

gratulerer ivertfall!

Skjønner på en måte poenget ditt, men jeg kunne aldri ha tenkt slik du gjør... "Jeg skal egentlig ikke vite at jeg er gravid, så jeg kan drikke allikevel??!" Neineinei. :riste:

Skrevet

Gratulerer først og fremst! Jeg hadde vel ikke klart å holde meg, hadde nok annonsert det i talen.... En perfekt anledning for slikt!! :D

Jeg hadde også hoppa på den planen en her nevnte, nemlig å lyve på seg en urinveisinfeksjon. Du kan jo begynne nå - lyv på deg en, og så kommer den tilfeldigvis tilbake når utdrikningslaget skal være.... Men det går jo an at de da finner på å flytte festen til helga etter. Og hva skal da unnskyldningen være? :) Allier deg med søstra di, kanskje hun har en plan. Skal du fortelle det til resten av familien også, eller bare henne? Det må da gå an å sno seg unna utdrikningslaget på en eller annen måte....

Uansett, lykke til og gratulerer en gang til! :D

Skrevet

Først og fremst,

Gratulerer!!!

Jeg synesman kan tillate seg en liten hvit løgn i denne situasjonen, ala "Er desverre på en antibiotika kur (eller lignende) så kan ikke drikke"

Lykke til!

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

mente ikke det sånn.

som skrevet over her så deler ikke mor og barn blodbaner i den tiden.

det er klart at når man VET, blir det en annen tankegang! jeg drakk ikke en eneste dråpe etter jeg viste. sluttet også å røyke.

men i den situasjon henne er i, så tili, og bryllup, da hadde jeg tatt et glass eller to ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...