Gå til innhold

koke poteter...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

vil noen gi meg en fremgangsmåte punkt for punt til å koke poteter? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Du tar potetene og legger de i en gryte (ta i litt salt hvis du ønsker det. Jeg bruker det ikke). Fyll på med vann. Sett kjelen på plata. Sett på fullt. Når det koker så skrur du ned varmen. La potetene småkoke til de er ferdige (ca 0,5 time. Kjenn etter med en kniv om de er ferdigkokte). Tøm av vannet og potetene er klar for servering.

Gjest Anonymous
Skrevet

(Egentlig bør man ikke ha potetene i før vannet koker; da beholder man næringstoffene bedre...)

Gjest Madeline
Skrevet
(Egentlig bør man ikke ha potetene i før vannet koker; da beholder man næringstoffene bedre...)

Så lenge jeg ikke skreller potetene før de kokes, så anser jeg ikke det som noe stort problem.

Gjest Cerise
Skrevet

pleier også å koke opp vannet først,uten at jeg egentlig har tenkt så mye over hvorfor jeg gjør det da... :klø:

Gjest Anonymous
Skrevet
pleier også å koke opp vannet først,uten at jeg egentlig har tenkt så mye over hvorfor jeg gjør det da...  :klø:

Fordi det står ofte at poteter skal koke så og så lenge og da har det blitt en vane å vente til det koker for å "følge oppskriften". Meningsløst siden poteter kommer i mange størrelser og forskjellig typer krever ulik tid på å bli ferdige.

Hender ofte jeg varmer litt på vannet først jeg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...