AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 Hei! I dag skal jeg handle en kommode med mange skuffer som KUN skal være til diverse smårot som ikke har fast plass. Jeg trenger tips av dere til hva jeg kan skrive på etikettene til skuffene slik at barna og mannen vet hva som skal hvor. Hva slags smårot finnes? - klippekuponger med rabatt (bilvask, popcorn, hundemat) - små ledninger og ladere som ikke er i daglig bruk - batterier - innpakningspapir til presanger osv - gavekort - post-it - utenlandsk valuta - julekort/bursdagskort - random greier: sovemaske/pusseklut til briller, små håndkremer, vareprøver hva annet? Anonymkode: 65443...98d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! I dag skal jeg handle en kommode med mange skuffer som KUN skal være til diverse smårot som ikke har fast plass. Jeg trenger tips av dere til hva jeg kan skrive på etikettene til skuffene slik at barna og mannen vet hva som skal hvor. Hva slags smårot finnes? - klippekuponger med rabatt (bilvask, popcorn, hundemat) - små ledninger og ladere som ikke er i daglig bruk - batterier - innpakningspapir til presanger osv - gavekort - post-it - utenlandsk valuta - julekort/bursdagskort - random greier: sovemaske/pusseklut til briller, små håndkremer, vareprøver hva annet? Anonymkode: 65443...98d Kan du ikle bare ta en titt i skuffene da? Vi har helt sikkert ikke de samme tingene, jeg har svært lite rot og smånipps. Anonymkode: fde9b...7f8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #3 Skrevet 9. september 2019 Det er «random greier» som er problemet, i hvertfall hos meg: penner, viskelær, ørepropper, en refleks, kvitteringer, div papirer, binders, tape, hårstrikker, gummistrikker, alt mulig som er kjekt å ha, eller bare vanskelig å kaste der og da når man putter det i skuffen. Anonymkode: 812be...b95
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #4 Skrevet 9. september 2019 Kast vareprøvene, eller bruk dem løpende. Samme gjelder kupongene. Ting som hører til soverommet bør gå dit. Feks pusseklut (jeg pusser hver morgen før jeg står opp) og sovemaske. Merk ledningene før du lagrer dem, så vet du hva de er til. Gavepapir legger du sammen med andre kontorting. Gjerne hengt på veggen om mulig. Tenk skådis, ikea. Om du absolutt må ha dem i en skuff ville jeg lagt en saks, teip, bånd og kort sammen med det. Legg gavekort i lommeboka, og legg en plan for når de skal brukes. Andre roteting kan være headset, fjernkontroll, ekstra mobildeksel... Anonymkode: 8b6cd...608 2
Pikeliten Skrevet 10. september 2019 #5 Skrevet 10. september 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Hei! I dag skal jeg handle en kommode med mange skuffer som KUN skal være til diverse smårot som ikke har fast plass. Jeg trenger tips av dere til hva jeg kan skrive på etikettene til skuffene slik at barna og mannen vet hva som skal hvor. Hva slags smårot finnes? - klippekuponger med rabatt (bilvask, popcorn, hundemat)Inn i lommeboka - små ledninger og ladere som ikke er i daglig brukJeg har disse med resten av "elektroniske greier" som lyspærer etc. Evt samle alle ladere på ett sted, inkl de som er i daglig bruk? - batterier - innpakningspapir til presanger osv - gavekortInn i lommeboka - post-itI kontoravdelingen sammen med penner etc - utenlandsk valutaI reiseavdelingen sammen med pass, adaptere etc - julekort/bursdagskortTil å gis bort? Sammen med innpakningspapir - random greier: sovemaske/pusseklut til briller, små håndkremer, vareprøverFlyttes dit det tilhører: sovemaske til soverom, håndkrem til badet, vareprøve til riktig sted (evt kast?) hva annet? Anonymkode: 65443...98d 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #6 Skrevet 11. september 2019 Du gjør som en venninne av meg, kjøper ny kommode istedet for å kaste unna rot. Dvs samler mer rot, istedet for å bruke de skap og skuffer du allerede har. Hos oss har vi tingene i det rommet det er naturlig å bruke dem. Kontorting til kontoret osv. Slik får vi også oversikt om/når vi trenger noe nytt. Ellers fylles det opp, fordi man trodde man var tom for post-it uten å sjekke. Så viser det seg at det ligger en blokk her og en blokk der. Foruten å legge ting der de hører hjemme har vi én skuff på kjøkkenet hvor vi har ting vi trenger kjapt, eller bruker jevnlig. F.eks er det EN penn og EN post-it blokk der. Disse skal legges tilbake etter bruk. (Også et tips når det gjelder rydding.) Vareprøver har jeg sluttet å ta imot, for de går i glemmeboka og blir ikke brukt likevel. Anonymkode: 8d2b5...65d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå