Gå til innhold

Venninne fødte baby uten å si fra til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hun sa det til de andre venninnene i vennegjengen. Bør jeg være fornærmet?

Anonymkode: 8d365...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 19b10...402

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor skal du bli det?

Anonymkode: d9848...5b5

• Liker 3
Skrevet

Hun er sikkert bare overveldet etter fødsel og nytt barn. Alle kan bli litt forvirret/glemsk da. Ikke ta det personlig :)

Anonymkode: 24c7d...c6e

• Liker 3
Skrevet

Ble du krenket?

Anonymkode: 3610b...b85

• Liker 2
Skrevet

Ikke om du ikke er faren, eller noe sånt! Det kan jo være helt tilfeldig.

Anonymkode: 585c7...10b

• Liker 3
Skrevet

Herregud. Hun må ha fokus på babyen og seg selv nå, ikke deg!

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Folk leser tydeligvis ikke, ikke fornørmet,men dette er ingen venninne av deg, hun ser ikke deg som venn,dessverre.

Anonymkode: 24c69...62c

• Liker 5
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Ja. Om hun klarte å informere alle andre så burde vel ikke du være noe vanskeligere å kontakte. 

Skrevet

Kanskje hun regnet med at noen av de andre fortalte det videre til deg? Og er det så farlig? Du fikk jo vite det? Ville uansett vært forsiktig med å gjøre et nummer ut av dette akkurat nå. Hun har sikkert nok med babyen og alt den innebærer. Hvis du ikke klarer å slutte å tenke på det, kan du jo spørre litt sånn tilfeldig om en stund.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om du har barn selv? Jeg var helt i ørske i ukesvis, med amming og nattevåk og usikkerhet og engstelse og alt var kaos. Da er det faktisk ikke så lett å holde oversikt over alle man har sendt tim. Spesielt ikke om man var i ferd med å skrive en mld, men ble nedgulpet før man rakk trykke send...

Anonymkode: 8762a...038

Skrevet

Tenk å skulle bli fornærmet over noe så idiotisk. Prøv å få barn selv, og sitt på mobilen og send ut bilder til alle du kjenner. Det skjer ikke! Vær heller glad fødselen gikk bra og at du får møte en ny baby om noen uker:)

Anonymkode: 34192...e26

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er ikke ei venninne av deg og dette er måten hun viser deg det på.

Skrevet
45 minutter siden, O.G. skrev:

HerreGUD for et forhold du har til andre mennesker. Hjelpe meg. Alt skal tas opp i absolutt verste mening, alltid, og man skal for guds skyld ikke prøve å tenke den alternative tanken at det kanskje er en misforståelse, eller gi noen det aller minste rom for slingring..

Selv ikke når de nettopp har født et barn, alt er kaos, de er fulle av hormoner, og det å få tatt opp mobilen og fullføre en melding faktisk kan være en alvorlig utfordring.. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

HerreGUD for et forhold du har til andre mennesker. Hjelpe meg. Alt skal tas opp i absolutt verste mening, alltid, og man skal for guds skyld ikke prøve å tenke den alternative tanken at det kanskje er en misforståelse, eller gi noen det aller minste rom for slingring..

Selv ikke når de nettopp har født et barn, alt er kaos, de er fulle av hormoner, og det å få tatt opp mobilen og fullføre en melding faktisk kan være en alvorlig utfordring.. 

Hvorfor legger du deg opp i hvordan jeg tolker en sådan handling?

Skrevet

Hun ser ikke på deg som en venninne.

Anonymkode: 0697d...61e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor legger du deg opp i hvordan jeg tolker en sådan handling?

Fordi du sprer edder og galle, og gir ts dårlige råd. Du kommer ikke med en tolkning; du kommer med det som en bastant påstand. 

Om ts skal møte alle folk på din måte, mister hun ganske fort alle vennene sine.. Ingen gidder være venner med folk som altlid tar ting i aller verste mening. 

• Liker 3
Skrevet
52 minutter siden, O.G. skrev:

Hun ser ikke på deg som en venninne.

Anonymkode: 0697d...61e

Enig med disse, hun ser ikke på deg som venninne, du er ikke viktig nok, føler med deg  💔

Anonymkode: c58e0...069

• Liker 1
Skrevet

Fordi du sprer edder og galle, og gir ts dårlige råd. Du kommer ikke med en tolkning; du kommer med det som en bastant påstand. 

Og det gir deg rett til å bruke AB-funksjonen til å leike moderator?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om ts skal møte alle folk på din måte, mister hun ganske fort alle vennene sine.. Ingen gidder være venner med folk som altlid tar ting i aller verste mening. 

Hvordan ville tolker du at denne dama hadde sent melding til de andre venninnene og ikke TS da?

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Og det gir deg rett til å bruke AB-funksjonen til å leike moderator?

Hvordan ville tolker du at denne dama hadde sent melding til de andre venninnene og ikke TS da?

På hvilken måte er det å leke moderator å si min mening..? Hvorfor har jeg mindre rett til å si min mening enn du har til å si din mening? Det er vel strengt tatt du som leker moderator, da, ut ifra din tolkning av hva det er å leke moderator.. 

Hjelpes, det er forferdelig mange tolkninger.. 

Hun glemte det kanskje, rett og slett! Hun har nettopp født et barn. Da er man gjerne utslitt, både mentalt og fysisk, og det er lett å glemme og rote. Du har antageligvis hørt om ammetåken... Hun sover lite, bekymrer seg mye, det skjer noe hele tiden, og man får ikke tid til å fullføre noe man begynner på - inkludert å skrive en melding. 

Kanskje hun tenkte på å skrive den meldingen, men så begynte babyen å hyle, eller gulpe, eller bæsje, og så glemte hun å fullføre den, eller trykke på send. Eller hun skrev en fellesmelding, og glemte rett og slett en person eller to på listen, av årsakene nevnt over - hun er sliten og har søvnmangel og sitter kanskje og strigriner barseltårer. 

Jeg sendte ikke en gratulerer med dagen-melding på 30-årsdagen til en av mine aller, aller beste venninner. Da satt jeg der med en 4 uker gammel kollikkbaby som hylte og hylte og hylte og hylte og gulper og gulpet og gulpet og gulpet, og jeg hadde sovet sånn ca 3 timer i døgnet -totalt, og ikke i strekk, og jeg grein og grein og grein og var så utslitt og lei og fortvilet at jeg hadde lyst til å hive meg i brønnen - og hjernen min virket ikke for fem flate øre, og siden babyen nektet bæresele og nektet vogn og bare måtte bæres og bysses og bysses og bæres og bysses, hadde jeg aldri armene fri, og da alarmen gikk på mobilen med pip pip husk bursdag, sto jeg kanskje til albuene i bæsj eller gulp, og kunne ikke sende melding da - og så glemte jeg det! Ikke fordi jeg ikke er glad i venninnen min, men fordi jeg var midt i det som føltes som en katastrofekrise av aller verste sort, og jeg har aldri hatt det så jævlig i hele mitt liv som de første par månedene der. 

Kanskje ts sin venninne har det sånn også...  Hadde venninnen min vært en like dårlig venn som deg, og blitt sur på meg, hadde mine følelser for henne surnet ganske betraktelig.. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...