Gå til innhold

Kjenner du barn som husker tidligere liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat lest en spennende bok om barn som ser ut til å huske tidligere liv. De begynner spontant å snakke om hendelser som foreldrene vet at de ikke kan ha tilegnet seg på normale måter, og historiene endrer seg ikke selv om tiden går, slik rene fantasi-historier gjerne gjør. 

Noen med barn som har opplevd dette? Eller som kjenner noen barn som har gjort det?

Når begynte de med dette, og hva fortalte de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei datter på 3,5år som stadig snakker om sin «andre» pappa og bestefar, og forteller detaljert om hvordan de døde. Hun kan fortelle om hva de jobbet som, og også detaljert hvor de bodde. Hun har 2 eldre søsken som rister på hodet når hun først starter, og prøver å fortelle at hun har ikke noen annen «pappa/bestefar» enn de selv har. Ender alltid med frustrasjon fra hennes side, når hun ser vi ikke helt skjønner hvem hun prater om. For henne er det SÅ ekte, og de er vi som er rare som ikke skjønner helt. (Kan nevne at vi bor sammen med barnefar, men at bestefar på begge sider døde før hun var født). 

Anonymkode: 6d051...773

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har opplevd at barn snakker om «før da de hadde en annen mamma og pappa». Spennende tema! Er nok mer der ute enn vi vet om.

Anonymkode: 57025...3b1

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ei datter på 3,5år som stadig snakker om sin «andre» pappa og bestefar, og forteller detaljert om hvordan de døde. Hun kan fortelle om hva de jobbet som, og også detaljert hvor de bodde. Hun har 2 eldre søsken som rister på hodet når hun først starter, og prøver å fortelle at hun har ikke noen annen «pappa/bestefar» enn de selv har. Ender alltid med frustrasjon fra hennes side, når hun ser vi ikke helt skjønner hvem hun prater om. For henne er det SÅ ekte, og de er vi som er rare som ikke skjønner helt. (Kan nevne at vi bor sammen med barnefar, men at bestefar på begge sider døde før hun var født). 

Anonymkode: 6d051...773

Så interessant, tusen takk for at du delte. Når begynte hun med dette? Vet ikke om du har lyst til å dele noe mer av det hun forteller? Uansett, er det mulig å undersøke om denne "andre" pappaen og bestefaren faktisk har eksistert? Gir hun f.eks. et stedsnavn, så det hadde vært mulig å dra dit hun sier at hun bodde, og se om beskrivelsene hennes stemmer? (Hvis det ikke er altfor langt fra der dere selv bor, selvsagt). 

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i barnehage og har opplevd at barn snakker om «før da de hadde en annen mamma og pappa». Spennende tema! Er nok mer der ute enn vi vet om.

Anonymkode: 57025...3b1

Så spennende å høre. Har du mulighet til å dele noe mer av det barna har fortalt (anonymt, selvfølgelig)? Eller sier de bare at de hadde en annen mamma og pappa, og det er det? Hvor gamle pleier barna i barnehagen din å være når de gjør dette?

• Liker 1
Skrevet

Jeg husket deler av tidligere liv som barn. Jeg glemte mye av det, som voksen. Da jeg ble alvorlig syk og endte opp i en slags transe kom plutselig mye av minnene tilbake.

Anonymkode: 6662f...95c

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husket deler av tidligere liv som barn. Jeg glemte mye av det, som voksen. Da jeg ble alvorlig syk og endte opp i en slags transe kom plutselig mye av minnene tilbake.

Anonymkode: 6662f...95c

Spennende, hva var det du husket?

Skrevet

Jeg var vel 3-4 år og veldig glad i å tegne. En dag tegnet jeg en tegning som var ekstremt detaljert og veldig ulik de andre tingene jeg hadde tegnet. Så ut som en 10-12 åring hadde tegnet det. Det var en dame som ble brent på bål. Alt var helt detaljert og hadde de samme fargene som meg. Når min mor spurte meg hadde jeg svart at det var meg og at jeg ble brent på bål fordi jeg var en heks. Dette var veldig tidlig på 80 tallet og jeg så aldri på TV eller slikt, ikke gikk jeg i barnehage heller på den tiden. En annen ting er at siden jeg ble født har jeg alltid vert helt hysterisk redd for brann eller ild. Min mor har bekreftet at jeg aldri har hatt noe negativ erfaring med det. Den dag i dag er jeg livredd brann!

Anonymkode: 9d524...7ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...