AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 Hvordan fungerer egentlig nettbasert studie? får man stipend? studielån? hva koster det å ta en utdannelse over nett? Anonymkode: fb79a...e6f
SPOCA Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 (endret) Det kommer helt an på hvilket studie du velger, og hvilken utdanningsinstitusjon du studerer ved. Velger du offentlig er det ofte kun semesteravgiften man betaler, men det kommer også an på studiet (stort sett er det offentlige gratis foruten semesteravgift etc, men har sett at f.eks NTNU har etterutdanninger hvor man må betale, men da er det gjerne beregnet som en etterutdanning der bedriften man jobber betaler). Jeg har også sjekket opp f.eks BI, men det koster skjorta og derfor ikke et alternativ for meg. Med andre ord: det er forskjell på offentlig og privat. Naturlig nok. Studerer selv nå over nett, tar et årsstudium i bedriftsøkonomi ved et universitet i Norge. Har betalt 650 kr i semesteravgift og 2000 kr for bøker. Må også betale en liten sum for å kunne ta eksamen i Oslo (da universitetet ikke ligger i Oslo). Ikke snakk om mange kronene ekstra heldigvis. Studiet gir rett til både stipend/studielån, men da jeg har brukt opp mulighetene for å få dette, får jeg ingen av delene. Jeg studerer fulltid ved siden av fulltidsjobb. Det fungerer helt utmerket for min del. Ikke veldig ulikt fra et vanlig studie egentlig, men krever selvdisiplin og at man leser mye selv, naturlig nok. Forelesningene blir lagt ut på nett, men ikke så mange av dem. For en som uansett synes forelesninger er ganske bortkastet og kjedelig er dette en ypperlig måte å studere på. Skal dog sies, nettstudier jo bygget opp forskjellig. Noen er f.eks samlingsbasert, der man studerer for det meste selv, men har noen obligatoriske samlinger. Det er ingen obligatoriske samlinger i løpet av året i studiet jeg studerer. Endret 9. september 2019 av SPOCA
Gjest frankie1985 Skrevet 9. september 2019 #3 Skrevet 9. september 2019 Vil ikke anbefale det, en eventuell arbeidsgiver vil se at du satt hjemme
SPOCA Skrevet 9. september 2019 #4 Skrevet 9. september 2019 4 minutter siden, frankie1985 skrev: Vil ikke anbefale det, en eventuell arbeidsgiver vil se at du satt hjemme Hva mener du med dette? Min arbeidsgiver synes ihvertfall det er kjempepositivt, og jeg får til og med permisjon med lønn for å ta eksamen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #5 Skrevet 9. september 2019 1 time siden, SPOCA skrev: Det kommer helt an på hvilket studie du velger, og hvilken utdanningsinstitusjon du studerer ved. Velger du offentlig er det ofte kun semesteravgiften man betaler, men det kommer også an på studiet (stort sett er det offentlige gratis foruten semesteravgift etc, men har sett at f.eks NTNU har etterutdanninger hvor man må betale, men da er det gjerne beregnet som en etterutdanning der bedriften man jobber betaler). Jeg har også sjekket opp f.eks BI, men det koster skjorta og derfor ikke et alternativ for meg. Med andre ord: det er forskjell på offentlig og privat. Naturlig nok. Studerer selv nå over nett, tar et årsstudium i bedriftsøkonomi ved et universitet i Norge. Har betalt 650 kr i semesteravgift og 2000 kr for bøker. Må også betale en liten sum for å kunne ta eksamen i Oslo (da universitetet ikke ligger i Oslo). Ikke snakk om mange kronene ekstra heldigvis. Studiet gir rett til både stipend/studielån, men da jeg har brukt opp mulighetene for å få dette, får jeg ingen av delene. Jeg studerer fulltid ved siden av fulltidsjobb. Det fungerer helt utmerket for min del. Ikke veldig ulikt fra et vanlig studie egentlig, men krever selvdisiplin og at man leser mye selv, naturlig nok. Forelesningene blir lagt ut på nett, men ikke så mange av dem. For en som uansett synes forelesninger er ganske bortkastet og kjedelig er dette en ypperlig måte å studere på. Skal dog sies, nettstudier jo bygget opp forskjellig. Noen er f.eks samlingsbasert, der man studerer for det meste selv, men har noen obligatoriske samlinger. Det er ingen obligatoriske samlinger i løpet av året i studiet jeg studerer. er dette bedøk ved uit? har sett litt på dette(ikke ts) Anonymkode: 05015...aaa
SPOCA Skrevet 9. september 2019 #6 Skrevet 9. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: er dette bedøk ved uit? har sett litt på dette(ikke ts) Anonymkode: 05015...aaa Nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå