Gå til innhold

Hvordan fikse et dårlig førsteinntrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ekspert på dårlige førsteinntrykk. Mener å ha hørt en gang at man ofte former seg et inntrykk av noen i løpet av de første minuttene man møtes og at det skal mye til for å endre denne oppfattelsen. 

Hos meg tenker jeg at mye av det skyldes dårlig selvfølelse og at jeg generelt sett er ganske klønete og nesten alltid snakker uten å tenke når jeg er nervøs. Også baller det bare på seg når jeg ikke klarer å legge det bak meg neste gang jeg møter personen. 

Det er kanskje ikke så ille som jeg selv føler det. Men jeg føler at jeg ofte blir misforstått eller at jeg sier noe som kan få meg til å fremstå på en mer negativ måte enn det som er realiteten. 

Tenker selv det hadde hjulpet meg mye om jeg hadde klart å roe mer ned, fokusere mer på å lytte, tenke godt gjennom før jeg sier noe og klare å vise at jeg er åpen og interessert (som jeg vet det ofte ikke virker som, da jeg ofte er så nervøs at jeg ser veldig innesluttet og nærmest sint/redd ut).

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan endre dette?
Hvordan fikser man et dårlig førsteinntrykk?
Og hva gjør man for å fremstå best mulig første gang man møter noen?

Anonymkode: d3cce...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 😬

Anonymkode: d3cce...afa

Skrevet
På 9.9.2019 den 9.19, AnonymBruker skrev:

Tenker selv det hadde hjulpet meg mye om jeg hadde klart å roe mer ned, fokusere mer på å lytte, tenke godt gjennom før jeg sier noe og klare å vise at jeg er åpen og interessert (som jeg vet det ofte ikke virker som, da jeg ofte er så nervøs at jeg ser veldig innesluttet og nærmest sint/redd ut).

dette

Anonymkode: e7265...29e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...