Gå til innhold

Ta seg til trening selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken alder er det normalt at barna tar seg til trening selv, enten ved buss eller til fots? Mine jenter er 12 og 14 år. 30 min å gå for 14 åringen og buss 15 min + 10 min gange for 12 åringen. Har så langt kjørt de, men tenker de nå kan være i stand til å ta seg dit selv?

Anonymkode: 7d7c8...28a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

14-åringen bør iallfall kunne ta seg til trening selv, med sykkel går det enda fortere :) Hvis 12-åringen er trygg med å reise selv med buss, går sikkert det fint og. Bare sunt! 

Anonymkode: 2ab09...d30

• Liker 4
Skrevet

Synes 12 og 14 er mer enn stort nok til å ordne slik selv til vanlig.

Men det er jo andre ting enn bare alder som spiller inn. Min 8-åring drar selv på pianotimer, men det er fordi bussen fra skolen kjører rett forbi, så hun kan bare hoppe av bussen, gå på timen, og hoppe på igjen etterpå uten å gå mer enn 50 meter og uten å vente lenge. 11-åringen drar på alle treninger selv fram til det blir mørkt på vinteren, da hender det vi kjører. Neste år dropper vi nok å kjøre bare fordi det er mørkt.

Når det er helt forj*vlig grisevær og 17-åringen har hatt utetrening i to timer i sludd og sørpe, hender det faktisk at jeg henter ham også, bare for å være grei.

Anonymkode: 565ca...826

• Liker 2
Skrevet

11-åringen min går og tar buss, men det er ikke så langt (10 min gå, et par bussstopp). 

Anonymkode: ef86e...527

Skrevet

Både 7 og 9 åringen min går alene til/fra trening, 15 min å gå.

Anonymkode: 70ad6...5be

Skrevet

Min snart 9-åring begynte å sykle til trening nå etter sommeren. Det tar henne ca 10 minutter og hun føler seg helt trygg på det. I fælt vær, og når det blir mørkere og glattere blir det bil. 

Anonymkode: f7f1b...420

Skrevet

En ting er om de kan, en annen er om det er ønskelig..

Så store barn kan helt klart komme seg til trening.

Men.. vil de? Det blir en time fritid som forsvinner.. ønsker de fortsette med aktiviteten da? Ønsker du de skal fortsette med den? Og synes du det er ok at de får mindre tid til lekser, venner, avslapping ,og andre ting?

Jeg er voksen, og gidder ikke ofre så mye fritid på å komme meg på trening. Jeg sluttet med organisert idrett da klubben fikk nytt lokale, og jeg måtte busse, og ikke minst kaste bort tid på å vente på at det skulle gå en buss.

Jeg kjører heller ungene, for jeg ønsker de skal drive med idrett, og jeg ønsker at de skal ha tid til andre ting også, og ikke bare stresse.

Anonymkode: c55ec...7d2

Skrevet

Jeg tok meg til trening alene da jeg begynte på aktivitet da jeg var 11. Halvtime til fots, og deretter 20 min med buss sammen med klassekamerater. Men det var på bygda for ca 20 år siden. Gikk også til trening tidligere, men da var det kortere.

Skrevet

Barna på 10 og 11 sykler til trening ca. 2 km unna. Tar 10 min å sykle frem (nedoverbakke mesteparten av veien) og 15-20 min hjem (oppoverbakke). Synes det er helt greit. Unger bør komme seg på aktiviteter selv, med mindre det er veldig lang og/eller farlig trafikkert vei.

Anonymkode: 879b0...f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...