AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #1 Skrevet 9. september 2019 Sønnen på 2 år tok med seg noe fra en butikk. Da vi oppdaget det gikk vi selvsagt tilbake med det og vi tilbød oss å betale for det som ble tatt. Trodde dette skulle være en enkel sak, men nei da. Damen i butikken mente vi måtte betale et gebyr for «naskeri» hvis ikke ville hun ringe politiet! Vi ble helt paffe! Altså han er 2 år! Ja vi burde passet bedre på, men vi kom jo tilbake så fort vi oppdaget det. Han aner jo ingenting om nasking og visste jo ikke at dette var galt. Vi protesterte litt, men måtte gi oss, vil jo ikke ha politiet involvert. Det vil si samboeren var helt klar for å få politiet involvert, for han var så sint. Mer dette virkelig vanlig? Anonymkode: e50fd...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #2 Skrevet 9. september 2019 Ikke normalt, når barnet kun er 2 år gammelt ett så lite barn skjønner hva nasking og stjeling er. Anonymkode: 12990...836 16
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #3 Skrevet 9. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke normalt, når barnet kun er 2 år gammelt ett så lite barn skjønner hva nasking og stjeling er. Anonymkode: 12990...836 Glemte ordet ikke. En 2åring skjønner ikke hva nasking og stjeling er. Anonymkode: 12990...836 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #4 Skrevet 9. september 2019 Har aldri hørt om å måtte betale gebyr for naskeri. Spesielt ikke i en sånn situasjon. Har selv måtte gå tilbake til butikken og beklage for at jeg ikke så at ungen hadde tatt noe og betalt for det. Ikke vært noe problem. Tror jeg hadde tatt en prat med leder, forklart hva som skjedde, og beklaga det. Og spurt om det var vanlig med et sånt gebyr, og kanskje om det er lov. Hvem vet, kanskje det var bare noe hun fant på Anonymkode: 25497...12f 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #5 Skrevet 9. september 2019 Dum dame som ikke skjønner at regler er til for å kunne brukes skjønn på. Misliker folk som ikke evner å reflektere over hvorfor en regel finnes. Klag til sjefen. Anonymkode: ee581...e26 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #6 Skrevet 9. september 2019 Dette er jo helt vanvittig! Kontakt sjefen for butikken, slik skal det virkelig ikke være. Anonymkode: a85c2...c4e 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #7 Skrevet 9. september 2019 En toåring er virkelig under den kriminelle lavalder og. Dette gebyret trur jeg og går litt på kanten av hva som er lovlig og. Butikker kan ikke gi bøter for naskeri... Hadde tatt dette opp med daglig leder og evt senterledelsen om det ligger på et senter... Anonymkode: afdeb...f5d 20
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #8 Skrevet 9. september 2019 Vet ikke om det er vanlig, men synes det høres rimelig spesielt ut. Har de lov til å gi ut bøter for nasking? Anonymkode: 77fe8...833 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. september 2019 #9 Skrevet 9. september 2019 (endret) Så småbarn vet ikke hva eierskap betyr og har derfor ingen ide om at han/hun har stjålet noe som helst. Ta en prat med sjefen for dette høres helt vannvittig ut. Endret 9. september 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #10 Skrevet 9. september 2019 Det du har fått er i praksis en bot, og det har de ikke anledning til å gi deg. Jeg hadde klaget til senterleder, butikksjef eller hva som helst. Anonymkode: 7c9ae...989 18
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #11 Skrevet 9. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er vanlig, men synes det høres rimelig spesielt ut. Har de lov til å gi ut bøter for nasking? Anonymkode: 77fe8...833 Nei, det har de ikke lov til. Anonymkode: 0c425...0bb
Gjest Lama_Drama Skrevet 9. september 2019 #12 Skrevet 9. september 2019 Det er ulovlig. Dette hadde jeg tatt videre.
Visla Skrevet 9. september 2019 #13 Skrevet 9. september 2019 Dette er ikke greit! Hvor mye måtte dere betale? Min 3 åring spiste en smågodtbit, jeg beklager i kassen. Måtte betale 15 kr som de slo inn i kassen da jeg betalte🤪
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #14 Skrevet 9. september 2019 Jeg hadde bare latt dem kontakte politiet. Det hadde jo ikke skjedd noe ettersom en 2-åring er godt under den kriminelle lavalder. Anonymkode: 5f4ab...86d 8
kaleidoskop Skrevet 9. september 2019 #15 Skrevet 9. september 2019 Helt merkelig, jeg hadde sagt kjør på med politi. Dette kommer butikken ingen vei med , politiet kommer til å fnyse av det 2
Sokkar Skrevet 9. september 2019 #16 Skrevet 9. september 2019 2 minutter siden, Visla skrev: Dette er ikke greit! Hvor mye måtte dere betale? Min 3 åring spiste en smågodtbit, jeg beklager i kassen. Måtte betale 15 kr som de slo inn i kassen da jeg betalte🤪 Mens jeg har betalt 1 kr for en godteri. Og en annen gang fekk jeg en gratis tomat, siden barnet mitt hadde forsynt seg med en i grønnsaksdisken 😅 det er jammen forskjeller😬
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #17 Skrevet 9. september 2019 Klag til sjefen, det der er ikke greit. Anonymkode: bf3da...dae 1
Visla Skrevet 9. september 2019 #18 Skrevet 9. september 2019 3 minutter siden, Sokkar skrev: Mens jeg har betalt 1 kr for en godteri. Og en annen gang fekk jeg en gratis tomat, siden barnet mitt hadde forsynt seg med en i grønnsaksdisken 😅 det er jammen forskjeller😬 Vi har også fått gratis frukt og grønt😂 i ene butikken her har de gratis frukt til barn, så barnet trodde det var en gratis i den andre også😂
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #19 Skrevet 9. september 2019 Dette er jo strengt tatt utpressing det da, hvis det er slik at andre også får valget mellom politiet og bot. Anonymkode: a85c2...c4e 2
Sokkar Skrevet 9. september 2019 #20 Skrevet 9. september 2019 9 minutter siden, Visla skrev: Vi har også fått gratis frukt og grønt😂 i ene butikken her har de gratis frukt til barn, så barnet trodde det var en gratis i den andre også😂 Fort gjort å ta feil for små barn da 😊 så koselig at barna får gratis frukt 😊 regner med det er slik at dei kan ta en frukt for å spise i butikken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå