Gå til innhold

hvordan kler dere barnehagebarn nå om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere som bor på Østlandet, gjerne Østfold; når starter dere med ull? Eller hva slags klær kler dere bhgbarna deres med nå? Har en liten som har begynt i bhg, og usikker på hvordan jeg skal kle han nå fremover. Det er jo meldt 15 grader og litt vind imorgen feks. Syns dette er så vanskelig🙈

Anonymkode: 0990d...187

Endret av ninab82
Endret overskrift og åpnet debatten.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i det siste når det har vært kjøligere (ca 12-14 grader) kledd på en god joggebukse, ulltrøye, ullsokker og fleecegenser. Utenpå kler dem ungene i gummistøvler og regntøy som regel da det har vært vått hver dag i det siste, og lue/pannebånd. 

Her hjemme går vi stort sett bare rundt i ullundertøy hele gjengen, syns det er deiligst nå🙈

Anonymkode: 73153...4e0

Skrevet

Ull i 12-15 varme grader?  Hjelpes... hva kler dere ungene i når det er minusgrader da?

Anonymkode: 932af...8e1

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ull i 12-15 varme grader?  Hjelpes... hva kler dere ungene i når det er minusgrader da?

Anonymkode: 932af...8e1

Ullstrømpis med shorts over og en tynn ulltrøye nå.

I minusgrader bruker hun 2 lag ull! 😂🤗 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som bor på Østlandet, gjerne Østfold; når starter dere med ull? Eller hva slags klær kler dere bhgbarna deres med nå? Har en liten som har begynt i bhg, og usikker på hvordan jeg skal kle han nå fremover. Det er jo meldt 15 grader og litt vind imorgen feks. Syns dette er så vanskelig🙈

Anonymkode: 0990d...187

Jeg jobber i barnehage, og her har mange begynt med ull, inkludert jeg😁 Vi er mye ute i all slags vær, og ull er helt klart en fordel. Er bare til å ha andre klær til bytteklær, vi tar jo på de klærne på barna som passer best ift været❤️ (Iallfall gjør jeg det, vet ikke hva andre bhg gjør...)

Anonymkode: e17c8...44b

Skrevet

Kommer ann på hva de skal. I dag er det turdag, så da har vi på ulltrøye og ullstrømpis. Mine har vært syke en uke nå, og har gitt utrykk for at de fryser veldig når strmpebuksen ikke er på. I minusgrader har vi på 2 lag ull, evt tykkere ull

Skrevet

Kommer an på hva de skal ja :)

I morgen skal 3åringen på heldagstur i skogen- og har jo vært frost om morgenen her nå, så da blir det ull- selv om det er spådd opp til 13/14 grader.

Utover det så pleier vi å starte med det fast rundt den tida temperaturen gjennom dagen er under 10 grader. Tror mange henger seg opp i at ull er noe man bruker når det er kaldt da - men ull regulerer jo - også i varme! De to forrige bhg.årene har hun brukt ull stort sett fra midt september/starten på oktober til mars/april. Og når temp kryper enda mer nedover har hu et lag to med ull - strikka på de kaldeste dagene, litt tynnere i overgangene. 

Anonymkode: 81332...143

Skrevet

Hei, trådstarter

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Ninab82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...