Gå til innhold

Hvordan er muligheten for å få slaktet hest?

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

........... Det med at ingen ville ha hesten tror jeg rett og slett ikke noe på. ..............

Anonymkode: 90599...bc1

Hvor mange hester har du gitt bort?

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du avlivet en frisk og rask hest på grunn av livssituasjonen din? Skal er friskt dyr dø fordi DU ikke er i stand til å ta vare på det? Det med at ingen ville ha hesten tror jeg rett og slett ikke noe på. Besøksgårder og lignende hadde med glede tatt imot. Rideskoler, er også bare glad for å få inn hester selv om de ikke nødvendigvis er ridedyktige. Skam deg 

Vet du, det er mye bedre å avlive en hest, enn at den ender opp som en kasteball mellom stadig nye eiere...

Og hva skal en rideskole med en hest som ikke kan brukes til ridning? Tror du at de svømmer i penger?
Vet du forresten hvor dyrt det er å holde en hest?

Syns du tok rett avgjørelse, du som fikk hesten din avlivet.

Hester blir slaktet før de begynner med slakt av "vanlige" dyr, dette er rett og slett fordi hesten har mye av flukt reaksjonen i behold, de reagere veldig sterkt på lukten av blod. Og aller helst blir de avlivet utenfor slakteslusa.
Nå er det også krav om at alle hester skal ha pass, om de skal slaktes og brukes til mat. Noe som jo er veldig fornuftig, med tanke på ulike medisiner som kan være igjen i kjøttet.

• Liker 6
Skrevet

Det slaktes hester hver dag så det er ikke noe problem. Ring Furuseth eller Nortura.

Anonymkode: ea865...e85

Skrevet

Tror nok det er billigere å ta noen turer til Island og spise masse godt hestekjøtt der.

Anonymkode: 003ea...af0

• Liker 1
Skrevet

Furuseth på dal slakter hest hvertfall. Men du må vel ha produksjonsnummer for å få levert trur jeg. 

Skrevet

Mye hestekjøtt i Norge er ubrukelig fordi hestene er så gamle når de kjøpes. Kjøp unghest isåfall. I travmiljøet vil jeg tro det er mange unghester som "ingen" vil ha. 

Det er vanskelig å få tak i hestekjøtt i Norge. Hestepølse inneholder lite hestekjøtt og pølsemakerne må bruke blod for å få riktig farge. 

Å slakte hest er ikke mer grotesk enn å slakte ku, gris eller sau. Eller rev og mink. 

Anonymkode: f57b5...86d

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mye hestekjøtt i Norge er ubrukelig fordi hestene er så gamle når de kjøpes. Anonymkode: f57b5...86d

Når de slaktes*

Anonymkode: f57b5...86d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du avlivet en frisk og rask hest på grunn av livssituasjonen din? Skal er friskt dyr dø fordi DU ikke er i stand til å ta vare på det? Det med at ingen ville ha hesten tror jeg rett og slett ikke noe på. Besøksgårder og lignende hadde med glede tatt imot. Rideskoler, er også bare glad for å få inn hester selv om de ikke nødvendigvis er ridedyktige. Skam deg

Jeg prøvde alt det og. Jeg fikk henne gratis selv også. Varmblodstravere som har vært travere før gis ofte bort. Mange som gir bort hester faktisk. Pluss at det var min vetrinær som anbefalte meg avlivning da noen hester blir gitt bort igjen og igjen og my flytte hele tiden og heller ikke det er bra for en hest. Ridesenterene rundt der jeg bodde takket alle nei. Da travere ikke var noe de så etter som ridehester. 

Anonymkode: c7da0...7d6

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Huldra-78 skrev:

Vet du, det er mye bedre å avlive en hest, enn at den ender opp som en kasteball mellom stadig nye eiere...

Og hva skal en rideskole med en hest som ikke kan brukes til ridning? Tror du at de svømmer i penger?
Vet du forresten hvor dyrt det er å holde en hest?

Syns du tok rett avgjørelse, du som fikk hesten din avlivet.

Hester blir slaktet før de begynner med slakt av "vanlige" dyr, dette er rett og slett fordi hesten har mye av flukt reaksjonen i behold, de reagere veldig sterkt på lukten av blod. Og aller helst blir de avlivet utenfor slakteslusa.
Nå er det også krav om at alle hester skal ha pass, om de skal slaktes og brukes til mat. Noe som jo er veldig fornuftig, med tanke på ulike medisiner som kan være igjen i kjøttet.

Du har skjønt det👍🏻👍🏻👍🏻Jeg vet jeg gjorde det rette for hestens skyld 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Be et slakteri om å ta kontakt med deg når de har et føll til slakting. Voksne hester er ofte fulle i medisiner, dessuten er de gamle.

Anonymkode: 54a4d...b44

Nei, det er de ikke. Slakteriet har kontroll på slikt og den som leverer har oversikt over vaksinasjoner og behandlinger. Medisierte dyr blir kastet.

Anonymkode: 8958c...5e3

• Liker 1
Skrevet

De har hestekjøtt på Strøm Larsen i Oslo, noen ganger ferskt, men ellers har de alltid i fryseren. Antagelig mye enklere alt i alt enn å kjøpe egen hest for å skaffe kjøtt.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har skjønt det👍🏻👍🏻👍🏻Jeg vet jeg gjorde det rette for hestens skyld 

Klart du gjorde det rette👍 å være en god dyreeier krever iblant at vi må ta vonde valg til det beste for dyra.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde med glede tatt imot den. Tror ikke hun har forsøkt godt nok å få den omplassert.

Anonymkode: 4f4ae...68b

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde med glede tatt imot den. Tror ikke hun har forsøkt godt nok å få den omplassert.

Så fordi du ikke har sett noe eller hørt om denne hesten tidligere så har hun ikke prøvd hardt nok? 

Anonymkode: f90a8...3c1

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, Whistler skrev:

Hvor mange hester har du gitt bort?

Jeg har gitt bort to shetlandsponnier og varmblodshesten fikk jeg og gratis

Annonse
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ut på omplassering av dyr og andre kjøp og salg sider på fb og Finn.no men null respons

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lekt litt med tanken på å kjøpe hest til slakting slik jeg kan få mitt eget hestekjøtt. Om man har en hest, er det da null stress å få sendt den til slakting og få den ordnet slik jeg får kjøtt til fryseren?  Skjønner at det kommer til å koste penger, men tenkte mest på om det er lett å la seg gjøre. Jeg bor i Oslo

Anonymkode: e722b...0cd

Du skal ikke leke litt med tanken på deg selv da? 

Anonymkode: 376ec...342

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får være litt om deg da og lete etter gratis hester. Er ikke andre sin feil at du ikke følger med.

• Liker 6
Skrevet
På 9.9.2019 den 7.57, AnonymBruker skrev:

Jeg har overraskende nyheter til deg. Akkurat dette gjøres med kuer, kyllinger og veldig mange andre typer dyr hver dag. Hvorfor har du mer sympati for hest enn f.eks ku eller gris?

Anonymkode: 00652...412

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...