Gå til innhold

Hvordan er muligheten for å få slaktet hest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lekt litt med tanken på å kjøpe hest til slakting slik jeg kan få mitt eget hestekjøtt. Om man har en hest, er det da null stress å få sendt den til slakting og få den ordnet slik jeg får kjøtt til fryseren?  Skjønner at det kommer til å koste penger, men tenkte mest på om det er lett å la seg gjøre. Jeg bor i Oslo

Anonymkode: e722b...0cd

Skrevet

Er det ikke bedre å bare kjøpe et helt slakt fra slakteren? Du lager jo ekstremt mye jobb for deg selv om du kjøper den levende.

Anonymkode: 8958c...5e3

• Liker 13
Skrevet

😑 er det mulig. 

Anonymkode: 2e71f...16f

• Liker 2
Skrevet

Syntes det hadde vært skikkelig stygt av deg å kjøpe en frisk hest for å slakte den. De hestene som blir slaktet til mat har skader som gjør at de ikke kan reddes. 

• Liker 5
Gjest Familytree
Skrevet

Jeg prøvde aldri hestekjøtt, men jeg liker hester, så jeg ville ikke drepe ham

Skrevet

Slurpu plurpu bæææh!!Ikke drep hesten, vææær så snill :bond:

Skrevet

Du trenger bare å ta kontakt med et slakteri. 

Skrevet

Be et slakteri om å ta kontakt med deg når de har et føll til slakting. Voksne hester er ofte fulle i medisiner, dessuten er de gamle.

Anonymkode: 54a4d...b44

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be et slakteri om å ta kontakt med deg når de har et føll til slakting. Voksne hester er ofte fulle i medisiner, dessuten er de gamle.

Føll!!?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føll!!?

Ja, barnehest...

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føll!!?

hvorfor er du så forskrekket? Du spiser vegetariansk eller ?

Anonymkode: 00652...412

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det hadde vært skikkelig stygt av deg å kjøpe en frisk hest for å slakte den. De hestene som blir slaktet til mat har skader som gjør at de ikke kan reddes. 

Men det er greit at alle kuer og griser, samt kyllinger, som er helt friske, blir slaktet? Hva er forskjellen med å kjøpe en hest, kunne like gjerne kjøpt en gris. Folk altså..

• Liker 8
Skrevet

Hvis man skal kjøpe en hest for å slakte den, blir det ekstremt dyrt kjøtt. Hvorfor ikke bare kjøpe ferdig slaktet hestekjøtt? Prosjektet ditt er som å kjøpe en ny bil for å bruke deler av den til å reparere en eldre, i stedet for å kjøpe nødvendige deler separat.

Anonymkode: 479e2...456

• Liker 10
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Føll!!?

De slakter en del hingsteføll på høsten, dårlig marked for dem...

• Liker 1
Skrevet

Hva f...?😳🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 97806...73e

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Sier som Øystein Sunde, hest er best som pålegg.

Anonymkode: 27bbb...dbf

Skrevet

Hestepølse er ganske godt, rart de ikke selger mer av det i vanlige butikker. Eller gjør det det kanskje? Noen som har funnet det på kiwi eller rema 1000?

Skrevet

Jaja. Du skal ikke ta å kjøpe en bil slik at du kan levere den inn til vrakpant også da TS?

Eller kanskje kjøpe noen flytte esker slik at du kan fylle opp papp og papir avfalls kassa di?

Siden du først er i gang med å ta ekstravagante omveier mener jeg...

Anonymkode: 1d78c...e49

• Liker 2
Skrevet

Jeg avlivet hesten min i fjor. Den var frisk og rask men d var på grunn av at livssituasjonen endret seg drastisk, Jeg prøvde forut og selge henne eller gi henne bort men ingen ville ha en snill og god hest som var veldig glad i å bli dullet med av barn. Tror d var bare jeg og barna mine som følte hvor snill og god hun var. Jeg fikk ikke levert henne som slakt. Jeg måtte va vetrinær som kom å skøt henne mens jeg holdt i leie tauet og så kom en lastebil fra Norsk Protein å hentet henne til dyrefôr. Bare det kostet nesten 3000 kr.

Jævlig opplevelse men har man dyr som stoler på en er jeg også med når de tar sitt siste åndedrag. 

Kontakt slakteri. Jeg vet ikke om de slakter hester nesten lengre. Av en eller annen grunn er det sett på som mer traumatisk for en hest å sendt på slakteri enn det er for kuer og griser noe jeg ikke tror på da. 

Stor kontrast til her jeg er nå i midt østen der de kun kutter dyr i strupen og så blør de ihjel. 

Anonymkode: c7da0...7d6

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg avlivet hesten min i fjor. Den var frisk og rask men d var på grunn av at livssituasjonen endret seg drastisk, Jeg prøvde forut og selge henne eller gi henne bort men ingen ville ha en snill og god hest som var veldig glad i å bli dullet med av barn. Tror d var bare jeg og barna mine som følte hvor snill og god hun var. Jeg fikk ikke levert henne som slakt. Jeg måtte va vetrinær som kom å skøt henne mens jeg holdt i leie tauet og så kom en lastebil fra Norsk Protein å hentet henne til dyrefôr. Bare det kostet nesten 3000 kr.

Jævlig opplevelse men har man dyr som stoler på en er jeg også med når de tar sitt siste åndedrag. 

Kontakt slakteri. Jeg vet ikke om de slakter hester nesten lengre. Av en eller annen grunn er det sett på som mer traumatisk for en hest å sendt på slakteri enn det er for kuer og griser noe jeg ikke tror på da. 

Stor kontrast til her jeg er nå i midt østen der de kun kutter dyr i strupen og så blør de ihjel. 

Anonymkode: c7da0...7d6

Du avlivet en frisk og rask hest på grunn av livssituasjonen din? Skal er friskt dyr dø fordi DU ikke er i stand til å ta vare på det? Det med at ingen ville ha hesten tror jeg rett og slett ikke noe på. Besøksgårder og lignende hadde med glede tatt imot. Rideskoler, er også bare glad for å få inn hester selv om de ikke nødvendigvis er ridedyktige. Skam deg

Anonymkode: 90599...bc1

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...