AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #1 Skrevet 8. september 2019 Vi har en 5 åring som er som kan være så snill og grei, men så er det som å flippe over en bryter også er han illsint og helt ute av kontroll. Da kaster han ting rundt seg og er helt gal. Hvordan skal man håndtere dette på best mulig måte? Han blir så sint at det nesten svartner for han. Jeg er redd han skal skade seg selv og få ødelagt dyre ting her hjemme. Anonymkode: 3ceae...a29
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #2 Skrevet 8. september 2019 Meld deg på COS kurs 😊 Anonymkode: af1bd...6a0
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. september 2019 #3 Skrevet 9. september 2019 De fleste barn kan få slike trassanfall. Min fikk et akkurat fordi han nå i sted ikke fikk lukke dusjkabinettet etter morgendusjen(er en løs del på den som må fikses før han kan få lukke den selv igjen). Illrød, hylende. Jeg forholder meg rolig og fortsetter å tørke han, smøre han og kle han mens jeg snakker rolig og forstår at det var kjipt at han ikke fikk røre døren. Hadde han eskalert til det stadiet der han ikke kunne røres fordi han gikk «svart» hadde jeg latt han ligge og hyle fra seg på gulvet inntil han regulerte seg ned igjen og var klar for for å fortsette påkledning. Om du er redd for interiør tar du han inn på rommet sitt og lar han hyle fra seg der. Av og til trenger de litt tid for seg selv og i 98% av tilfellene roer de seg raskere ned når de får lære seg å regulere følelsene ned uten innblanding i form av å bli mast, snakket til eller hodt. Når ungen så er rolig går dere tilbake til det som utløste utbruddet. For det er alltid en grunn. Uansett hvor liten eller bagatell du måtte mene det er. Du må bare finne ut hva slik at du kan veilede han i å takle samme følelse neste gang.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #4 Skrevet 9. september 2019 Et rapp med fluesmekkern hvis han ikke blir stille, to rapp hvis han fortsetter. Neida - du forholder deg rolig, tålmodig og firer ikke en tomme til han blir rolig. Følelsesutbrudd er helt vanlige, og det å kunne håndtere voldsomme frustrasjoner, sinner og følelser er en del av det å vokse opp. Anonymkode: 12c86...75b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #5 Skrevet 9. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en 5 åring som er som kan være så snill og grei, men så er det som å flippe over en bryter også er han illsint og helt ute av kontroll. Da kaster han ting rundt seg og er helt gal. Hvordan skal man håndtere dette på best mulig måte? Han blir så sint at det nesten svartner for han. Jeg er redd han skal skade seg selv og få ødelagt dyre ting her hjemme. Anonymkode: 3ceae...a29 Er det mulig å forklare han at når han blir så sint så kan han legge hodet i puta og skrike istedenfor å ødelegge ting? Anonymkode: 3344f...fc6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #6 Skrevet 9. september 2019 Vi har samme problemet og står på venteliste til PMTO har tidligere hatt cos-kurs Anonymkode: c3777...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå