Gå til innhold

Forlover - i bunad?

Fremhevede innlegg

Gjest Aricept...
Skrevet

Bunad er da alltid flott, og kan ikke se noe problem med at din forlover har bunad og du hvit brudekjole...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Helt ærlig så ser jeg ikke at en bunad kræsjer mer enn en vanlig kjole. Synes faktisk at en bunad er tusen ganger mer pyntet enn hvilken som helst kjole(sånn bortsett fra brudekjole selvfølgelig :-) )

OG skulle du likevel ikke godta at hun stiller i bunad så får du kjøpe/leie en kjole til henne.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Helt ærlig så ser jeg ikke at en bunad kræsjer mer enn en vanlig kjole. Synes faktisk at en bunad er tusen ganger mer pyntet enn hvilken som helst kjole(sånn bortsett fra brudekjole selvfølgelig :-) )

OG skulle du likevel ikke godta at hun stiller i bunad så får du kjøpe/leie en kjole til henne.

:Nikke:

Skrevet

Var i en vielse på lørdag hvor bruden hadde stor, hvit brudekjole og forloveren hadde bunad. Det var nydelig! Kan ikke forestille meg at noen tenkte det krasjet.

Skrevet

Nyyydelig kjole, Tubbie! Bare så det er sagt! :wink:

Og så synes jeg fint forloveren din kan gå med bunad jeg, det er jo en flott festdrakt som du sier...nær sagt noe mer pyntet enn det kan man vel ikke være - og i bunad stjeler hun i allefall ikke noe oppmerksomhet fra deg, ei heller risikerer å "konkurere"!!!

Gjest tivoli
Skrevet

er helt enig med noen av de forrige. Har selv vært forlover 4 ganger. Og gått i bunad i 2 av dem (Telemark og fantasibunad). Matchet perfekt til bruden. Skjønner ikke problemet. Personling synes jeg bunad er et flottere antrekk enn mange selskapskjoler:)

Skrevet
Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan tenke at det er feil av henne å gå i bunad... Bunad er et galla-antrekk, man kan ikke bli finere, hvis man ikke har brudekjole selv.....

Syns du skal være glad for at hun vil pynte seg og stille opp for deg, jeg :wink:

Om jeg skulle vært forlover, ville jeg også ha stilt i bunad.

som om jeg skulle sagt det selv :)

Skrevet

Bunad er gallaantrekk, like fint som kjole og hvitt. Bunad er nydelig og det kommer ikke til å "kræsje" i det hele tatt!!! Ville glatt stilt i bunad som forlover selv... :)

Gjest Teletubbien
Skrevet
Skal din forlover gå sammen med deg opp langs kirkegulvet da?

:oops: - er det ikke helt vanlig at hun går bak meg og pappan min :klø:

Bunad og brudekjole for øvrig - Point taken, tusen takk for innleggene!!!

:sjarmor:

Gjest Gjesta
Skrevet

Syns bunad er noe av det flotteste man kan kle seg i jeg, og jeg føler på ingen måte at det vil krasje med noe som helst! :)

K

Skrevet

Ikke jeg heller :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Bunad og brudekjole for øvrig - Point taken, tusen takk for innleggene!!!

:sjarmor:

Forloveren pleier vel å stå oppe der hvor brudeparet skal sitte? Sikkert noen som gjør dette litt forskjellig også, men har aldri vært i et bryllup hvor forlovere går bak bruden og faren inn i kirken.

Skrevet

Forloveren pleier vel å stå oppe der hvor brudeparet skal sitte? Sikkert noen som gjør dette litt forskjellig også, men har aldri vært i et bryllup hvor forlovere går bak bruden og faren inn i kirken.

I vårt bryllup var forloverne oppe ved alteret og ventet på oss da jeg og pappan min gikk opp kirkegulvet. Tror ikke det er spesielt vanlig at forloverne er med og går opp kirkegulvet. Da er det mer vanlig med brudepiker/svenner.

Forøvrig så hadde min forlover bunad på seg, og det var nydelig - ser overhodet ingen problemer med det.

Skrevet

Hvorfor er du redd for at det skal kraesje? Hvordan da egentlig? Ma si at jeg ikke er noen stor bunad fan selv men forloveren min er en fantastisk dame, ja, det er jo derfor jeg har valgt henne, sa hun far bestemme helt selv.

Dere kommer til a bli sa fine begge to sa. :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Tror ikke det er vanlig at forloveren din kommer bak deg og faren din opp kirkegulvet. Hun skal være på plass fremme ved alteret når du kommer, og hjelpe deg med eventuelt slep og slør.

Skrevet

Vet ikke hva min forlover skal ha på enda, men dersom det blir bunad, ville jeg i hvertfall syns at det var helt fint. Men jeg liker godt bunad jeg. Syns at det er utrolig flott, og dersom der kommer noen i bunad i bryllupet vårt, tror jeg at det blir stor suksess, da der kommer flere tilreisende fra utlandet.

Skrevet

Det er vanlig at forlovere er ved alteret sammen med brudgommen når du kommer opp kirkegulvet. Så skal hun hjelpe deg med kjole og slør når du skal sette deg :)

Skrevet

Din forlover skal helst gå opp til alteret med hans forlover, og vente der oppe sammen med brudgommen (og hans mor).

Dersom du, i likhet med meg, ankommer kirken fra frisør sammen med din forlover (når alle andre skal være på plass inne i kirken) kan hans forlover komme ned midtgangen og hente henne opp til alteret mens du og faren din venter utenfor.

Ingen kvinne skal nemlig gå alene opp kirkegulvet, som vår danseinstruktør myndig forkynte... :wink:

Eventuelle brudepiker går bak deg dersom du har langt slør/slep, og foran om du ikke har det.

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem i at forloveren din går inn i kirken bak deg. Min forlover ble så nervøs for at hun måtte gå opp midtgangen alene, så vi ble enige ute i våpenhuset at hun gikk ett stykke bak meg og pappa. (Det passet jo forøvrig greit i og med at slepet og sløret var så langt og måtte danderes på plass når jeg skulle sette meg :wink: )

Når jeg selv var forlover ifjor gjorde vi akkurat det samme, men da var det fordi bruden spurte om vi ikke kunne gjøre det på samme måten som jeg hadde gjort det...

Synes derfor du skal gjøre som du synes passer deg/dere best. Flott blir det uansett !!

PS

Bruden kan godt ha bunad synes jeg :-)

Skrevet

det er helt sikkert ikke noe problem om forlover kommer opp sammen med deg og din far, men tror ikke det er det som er mest vanlig i norge?

jeg har aldri verken hørt om det eller sett det før, selv om det helt sikkert går fint an.

jeg var hos frisøren sammen med bruden, men ble hentet av andre, litt før bruden, slik at jeg ankom i god tid til å gå opp til der brudgommen og de andre satt.

dette skjedde bare, det var altså ingen høytidlig sak hvor noen ble fulgt opp av noen.

men slikt gjøres sikkert forskjellig.

synes heller ikke bunad blir kræsj til den kjolen, en bunad er da mye mer en en mørk, tung drakt, det er ett praktplagg som er flott til slike anledninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...