Gjest Teletubbien Skrevet 16. mai 2005 #1 Skrevet 16. mai 2005 Jeg skal ha en elegant og vakker brudekjole som er ganske stor og har stort slep... http://www.brudenett.no/images/Web%20CU258.jpg Min forlover har tenkt å stille i bunad Jeg har absolutt ingen fordommer mot bunad, syns det er et fantastisk flott festplagg som hører fint hjemme i bryllup, men er det ikke litt feil at forlover har bunad når bruden ikke har det????????? Føler på en måte at den store tunge, mørke bunaden kræsjer totalt mot min elegante kjole :klø: At det blir bonderomantikk mot kjølig engelsk eleganse eller noe sånt Hva syns dere? Syns det er veldig vanskelig å "kreve" at hun skal leie eller kjøpe kjole også, for det koster jo penger!!! - Skal gi make up og frisør i gave til henne så jeg har i grunnen ikke råd til å betale antrekket hennes også :-(
Kristin S Skrevet 16. mai 2005 #2 Skrevet 16. mai 2005 Er helt enig med deg, men så er det det med at en ikke kan kreve det av forloveren da...Da må en jo i tilfelle betale kjolen for forloveren. Så lenge ho ikke har tenkt å leie/kjøpe kjole.. Og jeg skjønner godt at du ikke har råd for det er dyrt med bryllup! Har i grunn ingen gode råd å komme med. Vanskelig det der!
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #3 Skrevet 16. mai 2005 Oi, her har du lagt ut samme spørsmål som i dagboken din. Svarte deg der jeg så da behøver jeg jo ikke å gjenta meg selv
Bokalven Skrevet 16. mai 2005 #4 Skrevet 16. mai 2005 Jeg tror forlover i bunad blir kjempeflott, jeg. Ser overhodet ingen problemer med det...
Pasha Skrevet 16. mai 2005 #5 Skrevet 16. mai 2005 la henne gå i budnad... så lenge ikke du sponser antrekket hennes så kan du ikke bestemme hva hun skal ha på seg...(vel jadde hun dukket opp i joggebukse så...) Trur ingen tenker på at det kræsjer...
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2005 #6 Skrevet 16. mai 2005 , men er det ikke litt feil at forlover har bunad når bruden ikke har det????????? :-( ...det er vel de færreste bruder som går i bunda, selv om noen gjør det... :o For noen er bunad et festantrekk, og min forlover for da gå i det hun føler seg finest i. Hva med et kompromis; foreslå å ha bunaden i kirken, og evt skifte til/etter middagen??? Det vet jeg ihvertfall at mange av gjestene hos oss skal...
Gjest Brud2005 Skrevet 16. mai 2005 #8 Skrevet 16. mai 2005 Hvis du synes det er dumt, kan du kanskje komme med forslag til alternative kjoler du har sett som du tror hun vil like? Bunad er jo nydelig, men hvis du føler at det ikke passer inn, så må du følge følelsen din om det. Jeg skjønner jeg deg godt, jeg, selv om jeg ikke personlig har noen formening om forlovere i bunad.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #9 Skrevet 16. mai 2005 Jeg tror forlover i bunad blir kjempeflott, jeg. Ser overhodet ingen problemer med det... Ser ikkje nokon problemer med det, eg heller.
tommeline Skrevet 16. mai 2005 #10 Skrevet 16. mai 2005 Så lenge du ikke har tenkt å bruke penger på hennes kjole, syns jeg hun må få gå i det antrekket hun ønsker selv (selvsagt et pent antrekk, da...). Tror ikke de andre kommer til å tenke på det heller, det er DEG de kommer til å se!
tommeline Skrevet 16. mai 2005 #11 Skrevet 16. mai 2005 Må bare si at forlover til min kjære hadde samme "problem". Vi skal gifte oss i bunad, og det har ikke han, så han lurte på hva han skulle gjøre da. Selvsagt er det greit at han stiller i dress!
magnhild Skrevet 16. mai 2005 #12 Skrevet 16. mai 2005 Jeg synes det er helt greit jeg, men nå skal jo jeg ha stor fin brudekjole og mannen bunad, så jeg ser ikke problemet. Og så lenge hun vil ha på seg bunad, så syne sjeg du skal godta det...
Gjest Teletubbien Skrevet 16. mai 2005 #13 Skrevet 16. mai 2005 - Kanskje det er bare jeg som tror at det vil kræsje da Hmmm. Får satse på at det går bra, men jeg tenkte jo helst på opp langs kirkegulvet og hos fotografen etterpå - at det ville bli litt motsetninger, men shit happens, det blir sikkert bra
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2005 #14 Skrevet 16. mai 2005 Ser ikke problemet jeg. Bunaden er et flott festantrekk som i de fleste tilfeller koster like mye om ikke mer enn en brudekjole. Det er synd og skam å da skulle kreve at forlover skal la den henge i skapet.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #15 Skrevet 16. mai 2005 Skal din forlover gå sammen med deg opp langs kirkegulvet da?
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 16. mai 2005 #16 Skrevet 16. mai 2005 Hei! Jeg tror det blir flott med bunad, jeg. Som andre her skrev, er jo bunaden et flott festantrekk, og jeg tror ikke noen vil tenke på at det ikke "matcher resten av helheten" i bryllupet.. Blir sikkert knall uansett :-)
solisol Skrevet 16. mai 2005 #17 Skrevet 16. mai 2005 Hei! Jeg tror det blir flott med bunad, jeg. Som andre her skrev, er jo bunaden et flott festantrekk, og jeg tror ikke noen vil tenke på at det ikke "matcher resten av helheten" i bryllupet.. Blir sikkert knall uansett :-)
Vibs Skrevet 16. mai 2005 #18 Skrevet 16. mai 2005 Bunad er jo et fantastisk flott festantrekk og jeg ville bare vært takknemlig om min forlover valgt å bruke bunaden sin i mitt bryllup. Jeg tror jeg hadde blitt litt lei meg om forloveren ikke brukte bunaden sin (jeg har ikke bunad selv), så jammen er man forskjellige
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2005 #19 Skrevet 16. mai 2005 Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan tenke at det er feil av henne å gå i bunad... Bunad er et galla-antrekk, man kan ikke bli finere, hvis man ikke har brudekjole selv..... Syns du skal være glad for at hun vil pynte seg og stille opp for deg, jeg Om jeg skulle vært forlover, ville jeg også ha stilt i bunad.
Gjest Lizbet Skrevet 16. mai 2005 #20 Skrevet 16. mai 2005 Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan tenke at det er feil av henne å gå i bunad... Bunad er et galla-antrekk, man kan ikke bli finere, hvis man ikke har brudekjole selv..... Syns du skal være glad for at hun vil pynte seg og stille opp for deg, jeg Om jeg skulle vært forlover, ville jeg også ha stilt i bunad. Min mors forlover hadde bunad, mamma hvit kjole. Tror ikke det var noen som tenkte over det, og mamma var strålende fornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå