Gå til innhold

Booking.com scam

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 8.9.2019 den 19.14, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg trenger virkelig hjelp. Jeg har bestilt en hotellovernatting via booking.com som har blitt helt feil. Jeg har bestilt en natt på et hotell langt frem i tid og det er en type bestilling uten avbestilling. Men det er lenge til og jeg må få avbestilt den. Pengene er trekt fra konto og jeg får ikke kontakten booking. Jge har fått et bekreftelsesnummer på mange flere numre enn hva som er riktig og 6 tall i pinkoden som jeg fikk i bekreftelses emailen som btw IKKE Går ann å svare på. Jeg finner heller ikke bookingen min på profilen min og når jeg skal søke med bekreftelses nummer og pin så står det jo så klart at numrene ikke skal være så lange. Hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd det samme med booking.com? Hvordan kan jeg kontakte dem. Hjelp

Anonymkode: eb6ec...532

Ta kontakt med hotellet du bestilte rom på. Jeg gjorde samme feilen og bad pent om de kunne gjøre noe med det. Jeg fikk tilbakebetalt hele beløpet fra hotellet. 

Anonymkode: a9fe6...c72

• 3 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sånn at det ikke går an å sende en e-post til dem? 

Anonymkode: ce44f...366

Skrevet
gustav skrev (På 8.9.2019 den 22.58):

Ring booking.com og spør om de kan hjelpe deg, legg deg flat i så tilfelle. Ikke forsøk å plassere ansvaret hos motparten når du selv har feilen, det er usexy og genererer stort sett lite velvillighet. Booking har jo en interesse i at kundene er fornøyd, så kanskje det går bra hvis du ikke hisser opp hverken hotellet eller søkemotoren men spør pent om de kan hjelpe. Funka for oss en gang vi gjorde blemme, de var decent (når vi endelig fikk tak i kundeservice..). Lykke til ☺

Ring hvor? De oppgir ikke telefonnummeret 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2019 den 10.30):

Når det gjelder selve bestillingen bør du kontakte hotellet for å få bekreftet at den er registrert. Hvis den er det har du i utgangspunkt ikke krav på å få pengene tilbake.

Anonymkode: ac393...c9d

marsiglia skrev (På 9.9.2019 den 22.45):

Jeg jobber selv på hotell og samarbeider med booking.com.

Hos oss blir 30% av beløpet beholdt dersom kunden avbestiller etter reservering. Når det er mindre enn 14 dager til ankomst dato mister kunden hele beløpet, ved avbestilling. 

Jeg har blitt oppringt/skrive til av kunder som like etter bestilling har hatt en eller annen grunn for å avbestille og jeg alltid etterkommet etterspørselen. I hvertfall når bookingen er langt frem i tid. Er ikke interessert i å tjene penger på den måten. 

Men dersom det er kort tid til ankomst dato og og rommet ble reservert langt tilbake i tid følger vi vanlig prosedyre.

Prøv å snakk med booking.com og skriv en forespørsel gjennom booking.com

Det at du ikke får nummerene til å samsvare skurrer litt. Men du må få kontakt med booking.

Hva gjør jeg hvis hotellet jeg allerede har bodd på og betalt for fortsetter å plage meg?

Jeg har allerede skrevet omtale på booking, men hotellet fortsetter å sende meg "Hvordan hadde du det hos oss?". Har aldri opplevd det før. Eller at noen timer før check-in sendte de meg en melding på WhatsApp (!). Det blir for mye for meg.  

Skrevet

Scam? At du har bestilt uten avbestillingsbeskyttelse, og nå vil avbestille og få tilbake pengene? Ser ikke noen scam her jeg.

Anonymkode: 4ad97...04c

Skrevet
On 12/27/2022 at 9:46 PM, AnonymBruker said:

Hva gjør jeg hvis hotellet jeg allerede har bodd på og betalt for fortsetter å plage meg?

Jeg har allerede skrevet omtale på booking, men hotellet fortsetter å sende meg "Hvordan hadde du det hos oss?". Har aldri opplevd det før. Eller at noen timer før check-in sendte de meg en melding på WhatsApp (!). Det blir for mye for meg.  

Jeg synes også det blir litt mye mas om å skrive anmeldelser av hotellet osv. Men det med at de sender melding på whatsapp har jeg opplevd flere ganger. Da har de gjerne noe ekstra informasjon. Men synes de bør sende denne informasjonen via booking.com, da det gjerne ikke er alle som får informasjonen gjennom whatsapp.

Som regel ignorerer jeg bare når de sender meldinger om å skrive anmeldelser, de slutter som regel å mase etterhvert.

Anonymkode: ac6af...ec9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...