AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #1 Skrevet 8. september 2019 Hei, jeg trenger virkelig hjelp. Jeg har bestilt en hotellovernatting via booking.com som har blitt helt feil. Jeg har bestilt en natt på et hotell langt frem i tid og det er en type bestilling uten avbestilling. Men det er lenge til og jeg må få avbestilt den. Pengene er trekt fra konto og jeg får ikke kontakten booking. Jge har fått et bekreftelsesnummer på mange flere numre enn hva som er riktig og 6 tall i pinkoden som jeg fikk i bekreftelses emailen som btw IKKE Går ann å svare på. Jeg finner heller ikke bookingen min på profilen min og når jeg skal søke med bekreftelses nummer og pin så står det jo så klart at numrene ikke skal være så lange. Hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd det samme med booking.com? Hvordan kan jeg kontakte dem. Hjelp Anonymkode: eb6ec...532
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #2 Skrevet 8. september 2019 Du må kontakte hotellet du har bestilt på. Det er opp til dem å avgjøre om du får endret eller avbestilt oppholdet Anonymkode: af99d...1c5
llla Skrevet 8. september 2019 #3 Skrevet 8. september 2019 men de sier at de ikke kan gjøre noe siden booking har pengene men de må vel kunne gjøre noe.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #4 Skrevet 8. september 2019 1 minutt siden, llla skrev: men de sier at de ikke kan gjøre noe siden booking har pengene men de må vel kunne gjøre noe. I utgangspunktet ikke siden du har bestilt uten avbestilling '..... det er en type bestilling uten avbestilling' Anonymkode: af99d...1c5 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #5 Skrevet 8. september 2019 Det er vel sånn at booking.com har bestilt og betalt for et visst antall hotellrom? Så det er jo booking.com du må kontakte. Er jo dem du har bestilt det av også.. Anonymkode: f4c39...41d 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #6 Skrevet 8. september 2019 Jeg jobber selv på hotell og hotellet kan ikke endre eller kansellere reservasjoner gjennom en tredjepart (Booking.com, Expedia etc.). Anbefaler deg å prøve å ringe eller kontakte Booking.com gjennom Mail inne på brukeren din. Selv om reservasjonen din ikke står oppført der så kan det hende de finner den på navnet ditt. Håper det ordner seg. Anonymkode: 2dd4d...670
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #7 Skrevet 8. september 2019 Det er jo bare å ikke dukke opp? Når du ikke kan avbestille, får du jo ikke pengene tilbake, Anonymkode: 953a5...e4d 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #8 Skrevet 8. september 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg trenger virkelig hjelp. Jeg har bestilt en hotellovernatting via booking.com som har blitt helt feil. Jeg har bestilt en natt på et hotell langt frem i tid og det er en type bestilling uten avbestilling. Men det er lenge til og jeg må få avbestilt den. Pengene er trekt fra konto og jeg får ikke kontakten booking. Jge har fått et bekreftelsesnummer på mange flere numre enn hva som er riktig og 6 tall i pinkoden som jeg fikk i bekreftelses emailen som btw IKKE Går ann å svare på. Jeg finner heller ikke bookingen min på profilen min og når jeg skal søke med bekreftelses nummer og pin så står det jo så klart at numrene ikke skal være så lange. Hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd det samme med booking.com? Hvordan kan jeg kontakte dem. Hjelp Anonymkode: eb6ec...532 Hvorfor er det så viktig å avbestille den ? Du får jo ikke igjen pengene dine uansett. Da blir du bare en no show på hotellet, skjer hele tiden Anonymkode: 235e6...462 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #9 Skrevet 8. september 2019 Jeg synes tittelen er misvisende. At ts roter er vel ikke booking appens feil? Anonymkode: f6186...b5f 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #10 Skrevet 8. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes tittelen er misvisende. At ts roter er vel ikke booking appens feil? Anonymkode: f6186...b5f Helt enig! Og overnattingen er ikke mulig å avbestille og få igjen pengene for, så da skjønner jeg ikke problemet. Jeg har nettopp betalt 300 kr ekstra for å ha mulighet til å avbestille min neste hotellferie, velger man billigste pris så vet man at den er låst og ikke kan endres. Anonymkode: 16f83...0c8 5
gustav Skrevet 8. september 2019 #11 Skrevet 8. september 2019 Ring booking.com og spør om de kan hjelpe deg, legg deg flat i så tilfelle. Ikke forsøk å plassere ansvaret hos motparten når du selv har feilen, det er usexy og genererer stort sett lite velvillighet. Booking har jo en interesse i at kundene er fornøyd, så kanskje det går bra hvis du ikke hisser opp hverken hotellet eller søkemotoren men spør pent om de kan hjelpe. Funka for oss en gang vi gjorde blemme, de var decent (når vi endelig fikk tak i kundeservice..). Lykke til ☺
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #12 Skrevet 9. september 2019 Hvis du har betalt med kredittkort kan du klage til dem og kreve pengene tilbake. Anonymkode: ac393...c9d
SPOCA Skrevet 9. september 2019 #13 Skrevet 9. september 2019 Dette er jo din egen feil, og sånn sett ingen scam. Hvis du velger å bestille hotell uten mulighet for avbestilling, er dette nettopp en av konsekvensene. Og dette er grunnen til at jeg alltid velger med mulighet for avbestilling. Jeg skjønner ikke helt hva du ønsker å klage på? Du kan jo selvfølgelig ringe booking.com for avbestilling, legge deg flat og si at du angrer, men jeg ville nok holdt unna beskyldningene om scam hvis jeg var deg. 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #14 Skrevet 9. september 2019 Når det gjelder selve bestillingen bør du kontakte hotellet for å få bekreftet at den er registrert. Hvis den er det har du i utgangspunkt ikke krav på å få pengene tilbake. Anonymkode: ac393...c9d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #15 Skrevet 9. september 2019 Jeg har bare gode erfaringen med booking.com Anonymkode: 64b39...71d 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #16 Skrevet 9. september 2019 Booking.com er ingen scam. Det du skriver her er sterkt injurierende. Du bestilte rom uten mulighet for avbestilling. Din feil. Anonymkode: 6f035...2d6 6
marsiglia Skrevet 9. september 2019 #17 Skrevet 9. september 2019 Jeg jobber selv på hotell og samarbeider med booking.com. Hos oss blir 30% av beløpet beholdt dersom kunden avbestiller etter reservering. Når det er mindre enn 14 dager til ankomst dato mister kunden hele beløpet, ved avbestilling. Jeg har blitt oppringt/skrive til av kunder som like etter bestilling har hatt en eller annen grunn for å avbestille og jeg alltid etterkommet etterspørselen. I hvertfall når bookingen er langt frem i tid. Er ikke interessert i å tjene penger på den måten. Men dersom det er kort tid til ankomst dato og og rommet ble reservert langt tilbake i tid følger vi vanlig prosedyre. Prøv å snakk med booking.com og skriv en forespørsel gjennom booking.com Det at du ikke får nummerene til å samsvare skurrer litt. Men du må få kontakt med booking.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #18 Skrevet 1. oktober 2019 På Monday, September 09, 2019 den 20.45, marsiglia skrev: Jeg jobber selv på hotell og samarbeider med booking.com. Hos oss blir 30% av beløpet beholdt dersom kunden avbestiller etter reservering. Når det er mindre enn 14 dager til ankomst dato mister kunden hele beløpet, ved avbestilling. Jeg har blitt oppringt/skrive til av kunder som like etter bestilling har hatt en eller annen grunn for å avbestille og jeg alltid etterkommet etterspørselen. I hvertfall når bookingen er langt frem i tid. Er ikke interessert i å tjene penger på den måten. Men dersom det er kort tid til ankomst dato og og rommet ble reservert langt tilbake i tid følger vi vanlig prosedyre. Prøv å snakk med booking.com og skriv en forespørsel gjennom booking.com Det at du ikke får nummerene til å samsvare skurrer litt. Men du må få kontakt med booking. Dersom en kunde avbestiller rommet sitt fjorten dager før datoen det gjelder, så har vel andre kunder god tid på seg til å bestille det samme rommet. I så fall får vel hotellet hele 30 % fra kunden som avbestilte. I tillegg til at de får betaling fra den personen som faktisk kommer for å bruke rommet... Anonymkode: b55e2...6c0 1
Trua Skrevet 1. oktober 2019 #19 Skrevet 1. oktober 2019 Aldri hatt problemer med booking.com, men selvfølgelig bestilt med mulighet for avbestilling
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #20 Skrevet 1. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom en kunde avbestiller rommet sitt fjorten dager før datoen det gjelder, så har vel andre kunder god tid på seg til å bestille det samme rommet. I så fall får vel hotellet hele 30 % fra kunden som avbestilte. I tillegg til at de får betaling fra den personen som faktisk kommer for å bruke rommet... Anonymkode: b55e2...6c0 God sjanse for at hotellet ikke får leid ut det rommet til andre.... Anonymkode: c004d...072
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå