AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #1 Skrevet 8. september 2019 Dere som jobber på sykehus. Er det mulig å forhandle om lønn der? Kun jobbet i kommunen og der er det jo vanlig. Men hvordan er det på sykehus? Tenker spesielt på helsesekretær. Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #2 Skrevet 8. september 2019 Med mindre du har en kompetanse det er vanskelig å få tak i kan du egentlig glemme å forhandle deg opp i lønn. Helsesekretærstillinger har som regel mange søkere (bare se her inne hvor mange som sliter med å få jobb) , så da velger de bare noen andre dersom du stiller krav over tariff. Anonymkode: 3bdd7...fd3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 På 8.9.2019 den 18.36, AnonymBruker skrev: Med mindre du har en kompetanse det er vanskelig å få tak i kan du egentlig glemme å forhandle deg opp i lønn. Helsesekretærstillinger har som regel mange søkere (bare se her inne hvor mange som sliter med å få jobb) , så da velger de bare noen andre dersom du stiller krav over tariff. Anonymkode: 3bdd7...fd3 Kan det ikke være at de syns nr. 1 er verdt litt mer enn resten, bare fordi de mener han/hun er best egnet? Jobber i kommunen og vet det er mange som søker jobber der, men likevel får den som "vinner" forhandlet opp lønnen ganske mange tusen.. Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #4 Skrevet 12. september 2019 På 8.9.2019 den 17.58, AnonymBruker skrev: Dere som jobber på sykehus. Er det mulig å forhandle om lønn der? Kun jobbet i kommunen og der er det jo vanlig. Men hvordan er det på sykehus? Tenker spesielt på helsesekretær. Anonymkode: 82174...743 Om du jobber som vanlig sekretær ( på poliklinikk/ sengepost, så er vel den lønna satt, og en følger vanlig tariffoppgjør. Om du derimot får en stilling som administrasjonskonsulent, feks, så lønnes det i en høyere lønnsgruppe. Jeg er sekretær, min venninne er adm.konsulent og kunne forhandle en høyere lønn. Jeg tar nå videreutdanning og vil etter det gå opp 20000.. nå har jeg tittel som fagansvarlig sekretær og jobber ikke kveld/ natt, (kun hver tredje helg) og blir kompensert med et tillegg som er lik kveld/nattillegg slik de i rundturnus har. Så om en har en litt annen stilling/ arbeids oppgaver enn "vanlig sekretær" kan man forhandle litt tror jeg. Anonymkode: 66835...d42
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #5 Skrevet 13. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du jobber som vanlig sekretær ( på poliklinikk/ sengepost, så er vel den lønna satt, og en følger vanlig tariffoppgjør. Om du derimot får en stilling som administrasjonskonsulent, feks, så lønnes det i en høyere lønnsgruppe. Jeg er sekretær, min venninne er adm.konsulent og kunne forhandle en høyere lønn. Jeg tar nå videreutdanning og vil etter det gå opp 20000.. nå har jeg tittel som fagansvarlig sekretær og jobber ikke kveld/ natt, (kun hver tredje helg) og blir kompensert med et tillegg som er lik kveld/nattillegg slik de i rundturnus har. Så om en har en litt annen stilling/ arbeids oppgaver enn "vanlig sekretær" kan man forhandle litt tror jeg. Anonymkode: 66835...d42 Hva mener du med at lønna er satt? Det er jo en "satt" lønn i kommunen også. Følger tariff, men de fleste forhandler det opp likevel.. Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #6 Skrevet 13. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at lønna er satt? Det er jo en "satt" lønn i kommunen også. Følger tariff, men de fleste forhandler det opp likevel.. Anonymkode: 82174...743 Kanskje litt dårlig skrevet av meg. Med "satt" mente jeg at de følger den faggruppens årslønn og ansiennitet. Sekretærene der jeg jobber kan ikke forhandle lønn. Eller de kan, hver gang det er individuelle lønnsoppgjør, men en kommer ikke langt med det. Lave budsjett, HR sitter hardt på pengesekken Anonymkode: 66835...d42
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #7 Skrevet 13. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan det ikke være at de syns nr. 1 er verdt litt mer enn resten, bare fordi de mener han/hun er best egnet? Jeg sitter med ansettelser på sykehus, (akuttmottak) og.. nei. Det har vært noen meget godt kvalifiserte vi veldig gjerne ville ha ansatt, men som krever for mye, de vil selvfølgelig ha med seg den lønna de har der de er. Da må vi ansette en annen. Det ville være urettferdig om en av de andre ansatte som har jobbet i 20 år hos oss og som er like dyktig som den nye, skulle bli forbigått slik, om lønna til den nye skulle bli avslørt.. +at budsjettet er ikke stort nok til å kunne gi lønnsøkning til alle. Anonymkode: 66835...d42
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #8 Skrevet 13. september 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter med ansettelser på sykehus, (akuttmottak) og.. nei. Det har vært noen meget godt kvalifiserte vi veldig gjerne ville ha ansatt, men som krever for mye, de vil selvfølgelig ha med seg den lønna de har der de er. Da må vi ansette en annen. Det ville være urettferdig om en av de andre ansatte som har jobbet i 20 år hos oss og som er like dyktig som den nye, skulle bli forbigått slik, om lønna til den nye skulle bli avslørt.. +at budsjettet er ikke stort nok til å kunne gi lønnsøkning til alle. Anonymkode: 66835...d42 Betyr det at man med 9 års ansiennitet (det jeg har jobbet fra før)så vil jeg (om jeg får jobb) tjene 345 000? Det er jo helt sinnsykt! Er sykepleier men tar helsesekretær da det er ett krav på sykehuset her for å få jobb. Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #9 Skrevet 13. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Betyr det at man med 9 års ansiennitet (det jeg har jobbet fra før)så vil jeg (om jeg får jobb) tjene 345 000? Det er jo helt sinnsykt! Er sykepleier men tar helsesekretær da det er ett krav på sykehuset her for å få jobb. Anonymkode: 82174...743 I følge denne https://lenas.no/nyttig-informasjon/helsesekretaer-lonn/ Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #10 Skrevet 13. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betyr det at man med 9 års ansiennitet (det jeg har jobbet fra før)så vil jeg (om jeg får jobb) tjene 345 000? Det er jo helt sinnsykt! Er sykepleier men tar helsesekretær da det er ett krav på sykehuset her for å få jobb. Men skal du jobbe som sekretær? Jeg jobber i akuttmottak som sekretær og har 10 års ansiennitet, årslønn på 419000 + turnustillegg på rundt 35-40000 Anonymkode: 66835...d42
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #11 Skrevet 13. september 2019 Klart det er mulig å forhandle om lønn på sykehus, men da skal du ha ettertraktet kompetanse som sykehuset ellers ikke får tak i, så de må konkurrere på lønn. Helsesekretær er nok ikke i den kategorien. Anonymkode: 626a1...8db
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #12 Skrevet 13. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men skal du jobbe som sekretær? Jeg jobber i akuttmottak som sekretær og har 10 års ansiennitet, årslønn på 419000 + turnustillegg på rundt 35-40000 Anonymkode: 66835...d42 Tenkte å jobbe som helsesekretær ja. Snart ferdig som det. Var ikke klar over at lønna var så ekstrem lav. Lav ja, men ikke så ekstrem. Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #13 Skrevet 13. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men skal du jobbe som sekretær? Jeg jobber i akuttmottak som sekretær og har 10 års ansiennitet, årslønn på 419000 + turnustillegg på rundt 35-40000 Anonymkode: 66835...d42 Men tjente du 345000 for ett år siden? Akkurat gått opp en del? Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #14 Skrevet 13. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men tjente du 345000 for ett år siden? Akkurat gått opp en del? Nei, jeg har hatt 10 års ansiennitet lenge nå, det er jo maks 🙈. Men, vi steg til 419000 for ett eller to år siden, fra ca 398000, nå husker jeg ikke eksakt årslønn før og det er lenge siden jeg hadde 9 års ansiennitet så vil tro det beløpet også har forandret seg.. Nei, en ren dagstilling som sekretær er ikke til å bli rik av. Det hjelper å jobbe turnus, ta videreutdanning eller jobbe i det private og håpe at det kan gi mer rom for forhandlinger.. Noen ansatte hos oss som jobber endel netter og er fleksible i forhold til å bli forskjøvet fra feks dag til kveldsvakt, har nok en årslønn på nærmere 500000 , men som sagt er jo det turnus Anonymkode: 66835...d42
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #15 Skrevet 13. september 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har hatt 10 års ansiennitet lenge nå, det er jo maks 🙈. Men, vi steg til 419000 for ett eller to år siden, fra ca 398000, nå husker jeg ikke eksakt årslønn før og det er lenge siden jeg hadde 9 års ansiennitet så vil tro det beløpet også har forandret seg.. Nei, en ren dagstilling som sekretær er ikke til å bli rik av. Det hjelper å jobbe turnus, ta videreutdanning eller jobbe i det private og håpe at det kan gi mer rom for forhandlinger.. Noen ansatte hos oss som jobber endel netter og er fleksible i forhold til å bli forskjøvet fra feks dag til kveldsvakt, har nok en årslønn på nærmere 500000 , men som sagt er jo det turnus Anonymkode: 66835...d42 Jeg trodde man tjente det samme som var tariff for KS. Hvert fall ikke at det var så mye mindre! Merkelig at man kan tjene så dårlig med utdannelse i Norge. Kan jeg spørre om hvilket sykehus du jobber på? Jeg ønsker å starte på Ahus, men må jo si jeg ble litt skremt nå. Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #16 Skrevet 13. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om hvilket sykehus du jobber på? Jeg ønsker å starte på Ahus, men må jo si jeg ble litt skremt nå. Ullevål, men samme opplegg på A- hus vel, de følger det samme som alle andre? I Arendal feks, er sekretærlønn 419000 etter 10 års ansiennitet også. Anonymkode: 66835...d42
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #17 Skrevet 13. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ullevål, men samme opplegg på A- hus vel, de følger det samme som alle andre? I Arendal feks, er sekretærlønn 419000 etter 10 års ansiennitet også. Anonymkode: 66835...d42 Jeg vet ikke. Men syns du jobben er så bra at det er ok med dårlig lønn? Nå vet jeg helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #18 Skrevet 13. september 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ullevål, men samme opplegg på A- hus vel, de følger det samme som alle andre? I Arendal feks, er sekretærlønn 419000 etter 10 års ansiennitet også. Anonymkode: 66835...d42 Pleier dere øke mye årlig da? Hva med forhandlinger etter man har fått jobb? Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #19 Skrevet 13. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pleier dere øke mye årlig da? Hva med forhandlinger etter man har fått jobb? Anonymkode: 82174...743 Lett og få andre jobber på sykehuset enn å sitte i skranken der? En mer administriell jobb, da tjener man vel mer også? Jeg beklager så mye spørsmål! Men det virker som du har en del peiling. Setter pris på om du vil svare, men skjønner om det blir litt mye 🙈 Anonymkode: 82174...743
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #20 Skrevet 13. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lett og få andre jobber på sykehuset enn å sitte i skranken der? En mer administriell jobb, da tjener man vel mer også? Jeg beklager så mye spørsmål! Men det virker som du har en del peiling. Setter pris på om du vil svare, men skjønner om det blir litt mye 🙈 Har vel 460000 årlig, grunnlønn og tillegg, og helt ærlig er det ikke så dårlig vel. Nå kommer det jo an på hvor mye en skatter, får utbetalt ca 29000. Min venninne som er lege skatter masse og har utbetalt ikke så veldig mange tusen mer. Får du jobb på feks poliklinikk, dagtid, er du snart oppi 419000 da. Får du jobb som administrasjonskonsulent kan du regne med å få forhandlet mer tenker jeg, og det er endel utlyst av de jobbene Anonymkode: 66835...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå