Gjest PingPongRosadamm Skrevet 8. september 2019 #1 Del Skrevet 8. september 2019 Kjøkkenet er kjedelig hvitt, vi skal fjerne en halvvegg mellom spisestue og kjøkken og jeg vil male stua. Stua har et sofa/tvhjørne med to plaine vegger. Jeg ønsker å enten male de to veggene en litt mørk grønnfarge ala denne, eller hele stua i en litt lysere tone, kanskje noe ala minty breeze? Eller hakket mørkere 🤪 Da må jo også kjøkkenet males i samme farge. Jeg vil male kjøkkeninnredningen en koseligere farge enn hvit, og har i grunn ikke lyst på grå... Samboer er gira på mørk blå, ala deco blue kanskje, evt mørkere. Men harmonerer det? Vi skal selge om 1 år eller 2, så det er vesentlig hva andre syns også... Vi liker farger, men trygge farger som går med det meste. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. september 2019 #2 Del Skrevet 8. september 2019 Hvis dere likevel skal selge om kun kort tid ville jeg ha gått for en klassisk hvit kjøkkeninnredning og i hvert fall ikke en i en typisk trendfarge som deco blue eller lignende. Ikke synes jeg den harmonerer spesielt godt med grønt slik som du ser for deg heller. Vegger er imidlertid enkle å skifte farge på. Det er litt verre med kjøkkeninnredninger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåklokka* Skrevet 8. september 2019 #3 Del Skrevet 8. september 2019 Grønnfargen på bildet over her var nydelig! Men helt kræsj mot deco blue i mine øyne. Siden dere planlegger å selge, så ville jeg nok valgt noe nøytralt på innredningen. Ikke nødvendigvis hvitt, men greige eller beige kan også funke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #4 Del Skrevet 8. september 2019 Vi har omtrent samme farge på kjøkkenet og har st pauls blue i Stua (halvåpen løsning), det passer veldig godt Anonymkode: f01e1...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #5 Del Skrevet 8. september 2019 1 time siden, Leo skrev: Hvis dere likevel skal selge om kun kort tid ville jeg ha gått for en klassisk hvit kjøkkeninnredning og i hvert fall ikke en i en typisk trendfarge som deco blue eller lignende. Ikke synes jeg den harmonerer spesielt godt med grønt slik som du ser for deg heller. Vegger er imidlertid enkle å skifte farge på. Det er litt verre med kjøkkeninnredninger. 33 minutter siden, Blåklokka* skrev: Grønnfargen på bildet over her var nydelig! Men helt kræsj mot deco blue i mine øyne. Siden dere planlegger å selge, så ville jeg nok valgt noe nøytralt på innredningen. Ikke nødvendigvis hvitt, men greige eller beige kan også funke. Ja, jeg tenkte litt og med tanke på at hvitevarene ikke er integrerte/skjulte heller så ser jeg for meg at en form for hvit/lys grå vil bli best. Så kan vi spare det blåe kjøkkenet til drømmehuset 😅 Men da er grønne vegger ikke helt på bærtur da, mtp fremtidig salg? Vi skal bytte gulv og lister, så det blir jo gjort ganske ordentlig. Veggen er ikke slett (tapet?) , så vurderer om vi skal påkoste oss walls2paint også... Anonymkode: 4a873...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #6 Del Skrevet 8. september 2019 Kom borti anonym 🥴 Det er TS over her! Anonymkode: 4a873...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 8. september 2019 #7 Del Skrevet 8. september 2019 HER er jeg altså 🤦🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #8 Del Skrevet 8. september 2019 jeg har stue med åpen kjøkkenløsning, stua er malt j Jotun Tresure. Kjøkkenet er fra kvik og er mørkegrått, fargekoden er NCS S-7000-N. Veggen over benkeplaten er malt med våtromsmaling i farge tilnærmet benkeplaten, som er lys grå, nesten hvit. Fargen er Jotun Hvit Poesi. Vi har ellers innslag av svart, eik og litt gul. Synes det ble fint. Anonymkode: a3d7b...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #9 Del Skrevet 8. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenkte litt og med tanke på at hvitevarene ikke er integrerte/skjulte heller så ser jeg for meg at en form for hvit/lys grå vil bli best. Så kan vi spare det blåe kjøkkenet til drømmehuset 😅 Men da er grønne vegger ikke helt på bærtur da, mtp fremtidig salg? Vi skal bytte gulv og lister, så det blir jo gjort ganske ordentlig. Veggen er ikke slett (tapet?) , så vurderer om vi skal påkoste oss walls2paint også... Anonymkode: 4a873...de9 Grønt er vel omtrent det safeste du kan male i for tiden.. det betyr også at det er en farge mange mest sannsynlig kommer til å bli lei innen noen år. Spesielt «minty breeeze» som veldig mange har brukt noen år allerede. Da syns jeg fargen på bildet ditt var finere. ville absolutt ha gjort veggene slette også når dere først skal ordne 😊 hva med grått kjøkken? Er ganske safe, samtidig som det blir litt mer liv enn i et helt hvitt kjøkken. Anonymkode: 13bd7...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #10 Del Skrevet 8. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg har stue med åpen kjøkkenløsning, stua er malt j Jotun Tresure. Kjøkkenet er fra kvik og er mørkegrått, fargekoden er NCS S-7000-N. Veggen over benkeplaten er malt med våtromsmaling i farge tilnærmet benkeplaten, som er lys grå, nesten hvit. Fargen er Jotun Hvit Poesi. Vi har ellers innslag av svart, eik og litt gul. Synes det ble fint. Anonymkode: a3d7b...85b Treasure var fin, men jeg heller mer mot Antique green som er hakket mørkere! Vi kjører ellers hvitt og eik i møbler og svart og gull i interiør for tiden, og jeg tror det skal gå godt med grønt også? Har grå og blå stue nå. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grønt er vel omtrent det safeste du kan male i for tiden.. det betyr også at det er en farge mange mest sannsynlig kommer til å bli lei innen noen år. Spesielt «minty breeeze» som veldig mange har brukt noen år allerede. Da syns jeg fargen på bildet ditt var finere. ville absolutt ha gjort veggene slette også når dere først skal ordne 😊 hva med grått kjøkken? Er ganske safe, samtidig som det blir litt mer liv enn i et helt hvitt kjøkken. Anonymkode: 13bd7...611 Ja, jeg føler folk er lei av minty breeze allerede egentlig 😅 Jeg heller personlig mer mot det mørkere også. Jeg lurer på om det bør bli grått kjøkken, ja. Eventuelt bare beholde det hvite og legge nye kjøkkenplater over benkene... Anonymkode: 4a873...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #11 Del Skrevet 9. september 2019 Jeg ville valgt kjøkkeninnredning i tre. Se på danske kjøkkenleverandører f.eks. De er tidløse. Anonymkode: 44f9d...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #12 Del Skrevet 10. september 2019 On 9/8/2019 at 8:56 PM, AnonymBruker said: Treasure var fin, men jeg heller mer mot Antique green som er hakket mørkere! Vi kjører ellers hvitt og eik i møbler og svart og gull i interiør for tiden, og jeg tror det skal gå godt med grønt også? Har grå og blå stue nå. Ja, jeg føler folk er lei av minty breeze allerede egentlig 😅 Jeg heller personlig mer mot det mørkere også. Jeg lurer på om det bør bli grått kjøkken, ja. Eventuelt bare beholde det hvite og legge nye kjøkkenplater over benkene... Anonymkode: 4a873...de9 Minty Breeze er overraskende «tung» farge, spesielt i små rom. Det tror jeg er fordi det er mye varme (gul) i den. Tresure ser mye mørkere i virkeligheten enn på bildene, men er roligere farge. Jeg prøvemalte først med evening green og hos meg ble den mørk og så omtrent bare grå ut, man kunne ikke se grønnskjæret. Vurderte også Balanse men også den ble for mørk. Anonymkode: a3d7b...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 10. september 2019 #13 Del Skrevet 10. september 2019 Lyserosa eller eik ville jeg valgt. Begge deler er flott til grønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå