Gå til innhold

Godkjennings-papirer

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbien
Skrevet

I går fikk jeg godkjenningspapirene i posten - ros til folkeregisteret som brukte 3 dager på behandlingen :klappe: -

men det står at dette arket skal sendes til kirkekontoret såvidt jeg forstår det riktig, og at vi skal undertegne det og sende det til (var det ligningskontoret eller noe?!?), innen 3 dager etter vielsen!!!

Nå sier en venninne at jeg har misforstått og at papirene skal undertegnes her hjemme nå og returneres i løpet av tre dager fordi dette er prøvepapirer :klø:

Noen som vet?

Snakker om godkjenningen på vielsen - altså prøving av ekteskapsvilkår, som man sender til folkeregisteret nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvingsskjemaene skal sendes ferdig utfylt sammen med forlovererklæringer til folkeregisteret. Det skjemaet du da får til bake skal leveres til kirken før dere gifter dere.

Gjest gjest1
Skrevet
Prøvingsskjemaene skal sendes ferdig utfylt sammen med forlovererklæringer til folkeregisteret. Det skjemaet du da får til bake skal leveres til kirken før dere gifter dere.

*notere*

Skrevet

Nederst på skjemaene kan du i tillegg velge om du vil at folkeregisteret skal sende papirene direkte til der dere skal vies.

Gjest gjest1
Skrevet

Nederst på skjemaene kan du i tillegg velge om du vil at folkeregisteret skal sende papirene direkte til der dere skal vies.

Men det er flere av brudene nå i sommer som har krysset av "Sendes til Vigsler" men så har den aldri dukket opp. Så hvis du vil være sikker på at alt er i orden og ha full kontroll er det like greit å få sendt den hjem til deg selv privat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...