Gå til innhold

Skjeggkre i 1 leilighet=skjeggkre i alle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ser på leilighet og var i den forbindelse på visning her om dagen. Leilighet i 1.etasje. Der fant vi skjeggkre. En leilighet til mye lengre oppe i samme bygget er også til salgs og vi ser litt på den. Er det veldig sannsynlig at denne også inneholder skjeggkre? 

Skjeggkreet var det vi som oppdaget, så det stod ingenting om det i beskrivelsen av leiligheten i 1.etasje. Ingen andre enn oss og megleren vet om skjeggkre-funnet.

Anonymkode: 58ced...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ganske sannsynlig at flere leiligheter i samme bygget har eller kommer til å få skjeggkre, ja. Men snart har vel "alle" skjeggkre uansett... 

Anonymkode: 91559...52c

Skrevet

Garasje/bod-anlegget i blokka vår har skjeggkre, og jeg vet ikke hvor mange leiligheter i blokka som har det, men det er noen... selv har jeg enda ikke sett noen hjemme i min leilighet!!! Og det har gått 6 mnd siden jeg så en lapp om skjeggkre i blokka 

Skrevet

Skjeggkre bryr seg ikke om å holde seg i en leilighet. De beveger seg gjennom vegger ol. Det er kanskje ingen dyr der nå, men de kan dukke opp. 

Dette er en av grunnene til at skjeggkre i blokk nesten er umulig å bli kvitt. I en enebolig kan du få det til (som han ene delte i media), men i ei blokk, der må da absolutt alle leiligheter da gjøre det samme. 

Skjeggkre er litt ekle, men jeg ser et dyr i mnd kanskje. Relativt sjeldent sammenlignet med hysteriet som er i media. 

Anonymkode: 5a449...907

• Liker 2
Skrevet

I vårt gamle bygg var det skjeggkre i flere leiligheter i 1. Egt. Vi bodde i 4. egt og fant aldri noen hos oss i løpet av de 5 årene vi bodde der etter funnet. ikke naboene i vår egt heller.

(Dette var skjeggkre og ikke sølvkre, sånn hvis noen skulle kommentere det).

Anonymkode: 9bab5...0f1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I vårt gamle bygg var det skjeggkre i flere leiligheter i 1. Egt. Vi bodde i 4. egt og fant aldri noen hos oss i løpet av de 5 årene vi bodde der etter funnet. ikke naboene i vår egt heller.

(Dette var skjeggkre og ikke sølvkre, sånn hvis noen skulle kommentere det).

Jeg kan selv si at det ikke akkurat er enkelt å oppdage alltid, har satt ut feller, de står tomme (eller fanget en edderkopp som er de virkelige krypene som gir meg traumer 😰), men ser et dyr kanskje 1 gang i mnd, så de er der. Men hver gang jeg ser dem er i 4 tiden på natta, så om man ikke er våken, går det an å leve «uten» dem, men enda ha dem :) 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser på leilighet og var i den forbindelse på visning her om dagen. Leilighet i 1.etasje. Der fant vi skjeggkre. En leilighet til mye lengre oppe i samme bygget er også til salgs og vi ser litt på den. Er det veldig sannsynlig at denne også inneholder skjeggkre? 

Skjeggkreet var det vi som oppdaget, så det stod ingenting om det i beskrivelsen av leiligheten i 1.etasje. Ingen andre enn oss og megleren vet om skjeggkre-funnet.

Anonymkode: 58ced...f6e

Skjeggkre trenger mat og temperatur og fukt tilpasset insektets behov for å overleve. 

De kryper ikke inn i en leilighet der de verken finner mat eller andre forhold de trenger for å leve og formere seg. 

Men insektene stanses heller ikke av åpninger i konstruksjoner der de først har kommet inn. Ute i Norge lever de ikke særlig lenge, der er for kaldt for dem. 

Noen (få?) på dette forumet har fått skjeggkre "på hjernen". Man skal være obs og forebygge mrn ikke bli hysterisk. Sistnevnte hjelper ingen. 

Anonymkode: c9c20...ee2

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også lurt på det samme som TS, og vet at det i blokken ved siden av vår er ganske mange leiligheter på første plan med skjeggkre. Nå er dette leiligheter over et handlesenter, så de er kanskje mer utsatt pga skjeggkre i butikkene. Jeg ville ikke kjøpt leilighet der.

Ser at det oftere fremkommer i egenerklæringer at det har vært skjeggkre i den aktuelle leiligheten, eller i blokken. Da styrer jeg unna. Hatt hatt maur, og vet hvilken pine det er å leve med uønskede dyr krypende rundt omkring.

Anonymkode: 9de4e...adb

Skrevet
På 8.9.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Jeg kan selv si at det ikke akkurat er enkelt å oppdage alltid, har satt ut feller, de står tomme (eller fanget en edderkopp som er de virkelige krypene som gir meg traumer 😰), men ser et dyr kanskje 1 gang i mnd, så de er der. Men hver gang jeg ser dem er i 4 tiden på natta, så om man ikke er våken, går det an å leve «uten» dem, men enda ha dem :) 

Det kan godt hende, men vi bodde der i flere år (5) etter funnet og så aldri noe i vår egt. Hadde noen runder med nattevåking med to barn der også uten at jeg så noe. Og jeg var veldig obs og på utkikk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...