AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #1 Skrevet 8. september 2019 Jeg hadde en tråd her angående avstand mellom soverom, og der nevnte jeg at vi skal flytte inngangen. Vi har jo to alternativer. (Huset er på en hjørnetomt, med kortsiden mot hovedveien, og "baksiden" mot innkjørselen. Fremsiden er mot hagen) 1. På samme side det er nå, bare noen meter lenger bort. Det er den siden man kommer til fra innkjørselen, soverom vender dit, ingen utsikt, litt trangt. Sitter vi ute nå så sier vi ofte fra til folk før de kommer at de bare kan gå rundt huset for vi sitter ute. Ellers må de gjennom hele huset til verandaen. Positivt er kort vei til døra fra bilene. 2. Flytte til andre siden av huset, altså hagesiden. Det er der den fine fasaden er, der er det hyggelig å være. Om vi er på verandaen så ser vi om folk kommer på besøk. Det er her barna leker. Jeg tenker nok ekstra mye på det, for når ungene blir litt større og kan leke ute alene, er det veldig praktisk at de slipper å gå rundt hele huset for å gå inn og ut. Kort vei til do fra utsiden også. God plass til å lage stort inngangsparti med platting og plass til vogn/sykler etc. Kan også lage en port fra gjerde mot veien, slik at gående kan slippe å gå gjennom parkeringsplassen. Ulemper er at vi vil gjerne gjerde inn hele hagen så hunden kan løpe løs, hvis noen er redd hunder er det nok ubehagelig å gå inn der da. Men det er sjelden hunden er ute uten oss altså. Det vil også bli ca fem meter lenger å gå fra nærmeste bilplass til døra, og ti meter for de andre. (totalt 20, må da gå rundt garasjen som sitter fast i huset) Positivt er at vi får en ekstra parkeringsplass der forrige inngang var. Og at det blir mer sosialt ser jeg for meg. Ene nabohuset har inngang mot samme vei, og der løper ungene ut døra og leker rett utenfor. Veldig hyggelig når vi går tur å stoppe og si hei. Noen tanker? Anonymkode: dcd89...3e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå