AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #1 Del Skrevet 8. september 2019 Spør fordi jeg fikk noen varer jeg har bestilt på nett, og dessverre tok inn noen av pappeskene for noen dager siden. Morgenen etter finner jeg et levende skjeggkre i vasken. Ingen tvil om at det var akkurat dette. Vil tippe det ikke var helt ferdig utvokst, men ikke så langt unna heller. Dro ut og kjøpte limfeller og satte opp samme dag, men har foreløpig ikke noen fangst. Støvsuger ofte. Lurer på om det er noe håp om at det kom inn bare en via eskene, og at jeg fikk tatt den før den fikk lagt egg. Eller om man er doomed om man har sett en? Noen med erfaring? Å dra på Clas Ohlson og be om limfeller for skjeggkre føltes forresten litt som å dra til legen og be om klamydia-test (har heldigvis sluppet den så langt i livet). Anonymkode: 84122...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. september 2019 #2 Del Skrevet 8. september 2019 Jeg beklager å sprekke boblen din, men jeg har aldri hørt om bare ett skjeggkre... Men du kan selvsagt håpe 😔 så ekkelt! Hvis det er noen trøst, så har de fleste husstander skjeggkre om et år eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #3 Del Skrevet 8. september 2019 Man sier vel at man i alle fall kan gange ett skjeggkre man ser med minst 10. Anonymkode: f787b...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #4 Del Skrevet 8. september 2019 Det skjedde hos oss. Fant ett eneste skjeggkre på kjøkkenbenken. Dagen før hadde jeg pakket ut noen pappesker der. Var hellig overbevist om at nå var det bare å vente på invasjonen, men har aldri sett et skjeggkre igjen, og det er over et år siden nå. Kan selvfølgelig være at de er her likevel, men da gjemmer de seg umåtelig godt. Anonymkode: 175fa...69e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewInTown Skrevet 8. september 2019 #5 Del Skrevet 8. september 2019 Du kan jo ha fått ett skjeggkre i ei pappeske da. Det er ikke så veldig uvanlig. Har du skjeggkre i boligen din fra tidligere så er det rart om det bare er ett. Det viktigste er derfor at man åpner pappeskene sine ute, slik at man ikke får skjeggkre som kan formere seg inn i boligen. De elsker sånne hulrom i pappesker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aiba Skrevet 8. september 2019 #6 Del Skrevet 8. september 2019 Det har kommet en ny og bedre bekjempelse nå som gjorde en infisert blokk skjeggkrefri på 28 uker håper Ts det bare var en fra eskene uansett vi har skjeggkre i garasjen i blokka mi og noen leiligheter, men aldri sett hjemme men ble glad over nyhetene igår som sa det er kommet ny, enkel bekjempelse som fungerer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. september 2019 #7 Del Skrevet 8. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å dra på Clas Ohlson og be om limfeller for skjeggkre føltes forresten litt som å dra til legen og be om klamydia-test (har heldigvis sluppet den så langt i livet). Anonymkode: 84122...d7d Da kjøper du på nett https://skadedyr.net/produktkategori/pakkelosninger/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #8 Del Skrevet 8. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Spør fordi jeg fikk noen varer jeg har bestilt på nett, og dessverre tok inn noen av pappeskene for noen dager siden. Morgenen etter finner jeg et levende skjeggkre i vasken. Ingen tvil om at det var akkurat dette. Vil tippe det ikke var helt ferdig utvokst, men ikke så langt unna heller. Dro ut og kjøpte limfeller og satte opp samme dag, men har foreløpig ikke noen fangst. Støvsuger ofte. Lurer på om det er noe håp om at det kom inn bare en via eskene, og at jeg fikk tatt den før den fikk lagt egg. Eller om man er doomed om man har sett en? Noen med erfaring? Å dra på Clas Ohlson og be om limfeller for skjeggkre føltes forresten litt som å dra til legen og be om klamydia-test (har heldigvis sluppet den så langt i livet). Anonymkode: 84122...d7d Skjeggkre går og gjemmer seg når de først har kommet inn. Du finner ikke bare ett på høylyst dag en gang. De er både lysskye og menneskeskye. Drar du med deg kryp inn, så finner du ikke de samme krypene igjen i vasken timer senere. 5 timer siden, Million skrev: Da kjøper du på nett https://skadedyr.net/produktkategori/pakkelosninger/ Tenk om du hadde sjekket opp dette "firmaet" før du anbefaler andre å gå rett i limfella til et firma som er svartelistet flere steder på nettet. (Uten at jeg vet om også du har peraonlige interesser i å fremme dette firmaet?) Der er flere tråder på forumet om nettopp dette firmaet og deres ubrukelige produkter. Å kjøpe limfeller burde være en enkel og uproblematisk sak, da det viser at man tar ansvar og jobber forebyggende. Anonymkode: 67567...9de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #9 Del Skrevet 8. september 2019 9 timer siden, altflyter skrev: Jeg beklager å sprekke boblen din, men jeg har aldri hørt om bare ett skjeggkre... Men du kan selvsagt håpe 😔 så ekkelt! Hvis det er noen trøst, så har de fleste husstander skjeggkre om et år eller to. Er ikke i noen boble. Antar det verste, spør om der finnes noe som helst håp. Og her var jo en under som hadde opplevd det 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Man sier vel at man i alle fall kan gange ett skjeggkre man ser med minst 10. Anonymkode: f787b...dd4 Ja det er jo dette jeg har hørt før og ser for meg med skrekk. Det er bare det lille håpet om at det jeg fant nettopp hadde kommet seg ut av en pappeske og ikke kommet seg noe lengre enn til kjøkkenet. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde hos oss. Fant ett eneste skjeggkre på kjøkkenbenken. Dagen før hadde jeg pakket ut noen pappesker der. Var hellig overbevist om at nå var det bare å vente på invasjonen, men har aldri sett et skjeggkre igjen, og det er over et år siden nå. Kan selvfølgelig være at de er her likevel, men da gjemmer de seg umåtelig godt. Anonymkode: 175fa...69e Tuuuusen takk for dette svaret! 🙌 8 timer siden, NewInTown skrev: Du kan jo ha fått ett skjeggkre i ei pappeske da. Det er ikke så veldig uvanlig. Har du skjeggkre i boligen din fra tidligere så er det rart om det bare er ett. Det viktigste er derfor at man åpner pappeskene sine ute, slik at man ikke får skjeggkre som kan formere seg inn i boligen. De elsker sånne hulrom i pappesker. Jeg vet, og jeg gjør det når jeg henter esker. Dette var mannen, som er litt mindre føre var enn meg. 8 timer siden, aiba skrev: Det har kommet en ny og bedre bekjempelse nå som gjorde en infisert blokk skjeggkrefri på 28 uker håper Ts det bare var en fra eskene uansett Ja det var fantastisk å lese den nyheten rett etter denne oppdagelsen! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjeggkre går og gjemmer seg når de først har kommet inn. Du finner ikke bare ett på høylyst dag en gang. De er både lysskye og menneskeskye. Drar du med deg kryp inn, så finner du ikke de samme krypene igjen i vasken timer senere. Dette satt i ro i vasken i god belysning så jeg fikk tatt bilder av det og greier før jeg tok det. Prøvde ikke å stikke av. Det gir ingen mening, men utseendet var ikke til å ta feil av dessverre. For å komme seg til vasken på kjøkkenbenken må det også ha klatret opp glatte overflater, og det utelukker jo blant annet sølvkre. Fortsatt ingenting i limfellene. Anonymkode: 84122...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #10 Del Skrevet 8. september 2019 Her er forresten vidunderet 🙄 Anonymkode: 84122...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. september 2019 #11 Del Skrevet 9. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjeggkre går og gjemmer seg når de først har kommet inn. Du finner ikke bare ett på høylyst dag en gang. De er både lysskye og menneskeskye. Drar du med deg kryp inn, så finner du ikke de samme krypene igjen i vasken timer senere. Tenk om du hadde sjekket opp dette "firmaet" før du anbefaler andre å gå rett i limfella til et firma som er svartelistet flere steder på nettet. (Uten at jeg vet om også du har peraonlige interesser i å fremme dette firmaet?) Der er flere tråder på forumet om nettopp dette firmaet og deres ubrukelige produkter. Å kjøpe limfeller burde være en enkel og uproblematisk sak, da det viser at man tar ansvar og jobber forebyggende. Anonymkode: 67567...9de Jeg limte bare inn det første jeg fant. Å sjekke firmaet får nesten bli opp til den enkelte som evt vurderer å bruke dem. Det var ment som bare et eksempel på at det finnes sånt å få kjøpt på nett også, man må ikke møte selgeren ansikt til ansikt som hun uttrykte bekymring for og var flau over. Jeg har aldri sett en tråd om dette firmaet før, så det kunne ikke jeg vite (at det fantes tråder om dem). Man kan ikke vite alt om alle tidligere tråder her på forumet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aiba Skrevet 9. september 2019 #12 Del Skrevet 9. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er forresten vidunderet 🙄 Anonymkode: 84122...d7d Guuud, de er så ekle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #13 Del Skrevet 9. september 2019 Hvilken type felle kjøpte du? Vi var så heldige å få skjeggkre i huset der vi bodde før, og kjøpte en felle på Clas Olsen for å finne ut hva det var i startfasen. Fikk ingen til å gå i den fellen, selv om vi observerte kryp i nærheten av den. Bestilte etterpå en annen type på nett, og da ble det fangst. Anonymkode: 3dc3c...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #14 Del Skrevet 9. september 2019 Jeg fant et skjeggkre på ene badet vårt for... to år siden. Aldri sett noen fler Anonymkode: a9cd9...397 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #15 Del Skrevet 9. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken type felle kjøpte du? Vi var så heldige å få skjeggkre i huset der vi bodde før, og kjøpte en felle på Clas Olsen for å finne ut hva det var i startfasen. Fikk ingen til å gå i den fellen, selv om vi observerte kryp i nærheten av den. Bestilte etterpå en annen type på nett, og da ble det fangst. Anonymkode: 3dc3c...87e https://m.clasohlson.com/no/Trinol-mot-skjeggkre,-skjeggkrefelle-med-åte/31-8772 Hvilken kjøpte du på nett? Anonymkode: 84122...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #16 Del Skrevet 9. september 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenk om du hadde sjekket opp dette "firmaet" før du anbefaler andre å gå rett i limfella til et firma som er svartelistet flere steder på nettet. (Uten at jeg vet om også du har peraonlige interesser i å fremme dette firmaet?) Der er flere tråder på forumet om nettopp dette firmaet og deres ubrukelige produkter. Å kjøpe limfeller burde være en enkel og uproblematisk sak, da det viser at man tar ansvar og jobber forebyggende. Anonymkode: 67567...9de Hva er galt med det firmaet? Jeg har selv kjøpt limfeller derfra pga Sølvkre, og jeg ble kvitt kreene. Anonymkode: a1e5e...b02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #17 Del Skrevet 9. september 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med det firmaet? Jeg har selv kjøpt limfeller derfra pga Sølvkre, og jeg ble kvitt kreene. Anonymkode: a1e5e...b02 Jeg har også handlet derfra. Flere ganger, ingen problemer med noe. Anonymkode: 3aad1...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #18 Del Skrevet 9. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://m.clasohlson.com/no/Trinol-mot-skjeggkre,-skjeggkrefelle-med-åte/31-8772 Hvilken kjøpte du på nett? Anonymkode: 84122...d7d De fellene ligner på de vi kjøpte på nett, så de er sikkert Ok. Vi fanget flere skjeggkre i dem. Den vi kjøpte på Clas Olsen var denne og i den fikk vi 0 fangst: https://m.clasohlson.com/no/Silvalure-felle-for-sølvkre/31-9069 Anonymkode: 3dc3c...87e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #19 Del Skrevet 12. september 2019 På 9.9.2019 den 23.25, AnonymBruker skrev: De fellene ligner på de vi kjøpte på nett, så de er sikkert Ok. Vi fanget flere skjeggkre i dem. Den vi kjøpte på Clas Olsen var denne og i den fikk vi 0 fangst: https://m.clasohlson.com/no/Silvalure-felle-for-sølvkre/31-9069 Anonymkode: 3dc3c...87e De var nye på clas ohlson. Satser på at de funker! Har bare tatt en annen type insekt så langt.. Anonymkode: 84122...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #20 Del Skrevet 16. september 2019 TS her, måtte nesten oppdatere. Vi er ikke så heldige at det ble med den ene. Har funnet to til, en tilfeldig og en i felle. Begge var små og lyse, hadde nok ikke koblet skjeggkre om jeg ikke hadde vært oppmerksom på det fra før. Den i fella var på samme kjøkken hvor jeg fant den første, mens den andre var i en annen etasje. Har satt ut 9 limfeller her og der, og tenker å kjøpe en pakke til. Den nye løsningen for å bli kvitt dem ser ikke ut til å være på markedet helt ennå, men leser at de bruker lang tid på å gå fra nyfødt-stadie til fullvokst som legger egg, så får drive skadebegrensning så lenge. Det jeg har lest så langt er at de trenger gode forhold når de er egg og små, mens de fullvokste klarer seg omtrent hvor som helst (og kan spise mye rart). Vi sliter ikke med fukt i huset, er flinke til å bruke vifte på badene og har en stor luftavfukter som vi bruker jenvlig på vaskerommet. Men vi bruker jo dusjene, og vasken på kjøkkenet. Jeg vet ikke helt om det er nok at det finnes vann noe sted i huset, eller om de trenger et fuktig område å være i. Det funker vel ikke akkurat å legge egg i kjøkkenvasken (kanskje det var det den jeg fant der var i ferd med??). Vi støvsuger jevnlig, men har små barn så det blir mye smuler rundt spisebordet og på kjøkkenet. De er heldigvis flinke til å sitte ved bordet og spise, så det dras ikke med over alt. Jeg er heldigvis ikke typen som får angst av å vite om insekter i huset, så sover godt på natten. Men merker at det nesten har satt i gang et jaktinstinkt. Synes jeg ser dem over alt, alt fra sokkelo til småfluer er potensielle rakkere. Det mest irriterende er tanken på at det kan gjøre noe med prisen på boligen når vi en gang skal selge. Vet om et hus i området som har ligget på markedet evig til tross for at det er bra priset i forhold til stand og beliggenhet. Jeg håper virkelig at krisemaksimeringen går over i løpet av et par år, og at de nye fellene med giftig åte faktisk blir kjent for å ta knekken på problemet for godt (til man drar inn en ny) Anonymkode: 84122...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå