Gå til innhold

Får ikke opp øynene på morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som har opplevd dette eller som vet hva som skjer? 
Noen ganger når jeg våkner på morgenen, får jeg ikke åpnet øynene mine. Jeg må bruke hendene for å manuelt åpne øyelokkene. Det kjennes nesten som at jeg ikke er "sterk" nok i øyelokket til å åpne øynene😂 Det skjer ikke hver dag, men noen ganger ila uka. Høres helt sikkert merkelig ut, men det er kjempeubehagelig! Nesten litt sånn "panic"følelse, for man ser jo så klart ingenting så lenge øynene er lukket 😛

Jeg har ikke noe puss, sti eller noe annet som gjør at øyet klistrer seg igjen, så det er ikke der problemet ligger. Det er heller ikke smerter involvert. Det er bare rett og slett at øynene ikke vil åpne seg uten hjelp av fysisk makt. Når jeg først har åpna dem, da fungerer de imidlertid normalt! 😅 

Anonymkode: 6aecc...03f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv øyedråper, kanskje det hjelper.

Skrevet
2 timer siden, Hemliganonym skrev:

Prøv øyedråper, kanskje det hjelper.

Tenker du at det kan skyldes tørre øyne?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Muligens. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tørre øyne, men opplever ikke at det er vanskelig å åpne dem. Det har ikke noe med hverandre å gjøre. 

Et tydelig tegn på tørre øye er rennende øyne. I vind og tørr luft for eksempel. 

Endret av #Rasshøl
Skrevet

Kan ha det sånn innimellom, akkurat som hode «våkner» før kroppen, jeg plages også litt med søvnparalyse så vet ikke om det kan ha en sammenheng....

Anonymkode: 256b4...e5b

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre som har opplevd dette eller som vet hva som skjer? 
Noen ganger når jeg våkner på morgenen, får jeg ikke åpnet øynene mine. Jeg må bruke hendene for å manuelt åpne øyelokkene. Det kjennes nesten som at jeg ikke er "sterk" nok i øyelokket til å åpne øynene😂 Det skjer ikke hver dag, men noen ganger ila uka. Høres helt sikkert merkelig ut, men det er kjempeubehagelig! Nesten litt sånn "panic"følelse, for man ser jo så klart ingenting så lenge øynene er lukket 😛

Jeg har ikke noe puss, sti eller noe annet som gjør at øyet klistrer seg igjen, så det er ikke der problemet ligger. Det er heller ikke smerter involvert. Det er bare rett og slett at øynene ikke vil åpne seg uten hjelp av fysisk makt. Når jeg først har åpna dem, da fungerer de imidlertid normalt! 😅 

Oppsøk fastlegen og kjøp øyedråper eller helst øyegel for tørre øyne som du prøver mens du venter på legetime. 

Anonymkode: 7a62f...2d9

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du noe svar på dette?? Jeg har det akkurat sånn som du beskriver 😯 Hatt det i noen uker nå. Er ikke tørre øyne, ikke øyekatarr eller noe sånt, bare at musklene i øyelokkene og hjernen ikke snakker sammen liksom 😳😳 Legen min ga meg kortison for å ha på øynene, men det hjalp ikke en skit, ble verre om noe. Var inne en gang til, da mistenkte hun øyekatarr, men den medisinen har heller ikke hjulpet de siste tre dager. Så der får jeg jaggu ikke mye hjelp. 

Anonymkode: 59b4e...a12

AnonymBruker
Skrevet

Høres mest ut som søvnparalyse. Har opplevd dette mange ganger. Det er såvidt jeg har krefter til å løfte armene også. Så kroppen sover egentlig enda, men du er (ganske) bevisst. Opplever det mest i perioder med mye stress. Noen ganger når det skjer kommer jeg på at det er søvnparalyse, og da slapper jeg av og sovner igjen.

Anonymkode: 2f2bf...e14

AnonymBruker
Skrevet

Det er tårer som har tørket.

Anonymkode: e35af...2f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ut som at TS bare ikke er skikkelig våken ennå. Ikke så uvanlig å ha rare opplevelser når man er på vei inn eller ut av søvn.

Anonymkode: c9a49...d81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...