Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2005 #21 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har egentlig ikke tenkt over hvor tidlig man ringer, men enig i at man ikke bør ringe for tidlig på fridager. Om kvelden ikke etter kl 22, evt litt seinere når det gjelder jevvnaldrende venner (20-åra). Har ei venninne som kan finne på å ringe i tolv-tida om kvelden, og det reagerer jeg på. Jeg skvetter, jeg, hvis jeg får tlf på andre tidspunkt enn de "anstendige", for da er jeg redd det kan ha skjedd noe med noen. Mobilen har jeg ikke sånne regler på, men ringer aldri midt på natta til noen uten at det er avtalt eller jeg vet de er oppe. Pleier selv å ha den på lydløs, i hvert fall om natta. Er ellers ikke så flink til å ha telefonene tilgjengelig..
Gjest 1111 Skrevet 18. mai 2005 #22 Skrevet 18. mai 2005 Jeg ringer ikke før klokken 11, uansett ukedager eller helger, det gjelder både mobil og hustelefon. Jeg ringer heller ikke etter 22, men på mobil ringer jeg så lenge jeg vet de er oppe. Jeg kan ikke fordra at hjemmetelefonen ringer før klokken ti, men man kan jo ikke dra ut støpselet heller, i tilfelle det er noe alvorlig. Mobilen min er alltid på, natt og dag, delvis fordi jeg bruker den som vekkeklokke. Dessuten er det nesten aldri noen som ringer meg uansett.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2005 #23 Skrevet 19. mai 2005 Jeg har regel på 22 på fasttlf. I ukedagene ringer jeg ikke før ti, i helgene tolv. Mobiltelefon er jeg litt mer slepphendt med, sender heller en mld dersom jeg er usikker. Venner og familie kjenner jeg døgnrytmen til, og mange i familien er nattdyr, så der kan jeg ringe senere. Farmor og jeg kan skravle halv ett om natten på telefonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå