magolia Skrevet 16. mai 2005 #1 Skrevet 16. mai 2005 Er det noen som vet hvordan man kan sperre avsendere som sender søppelpost til hotmail som havner i "useriøs e-post" ??!???Er lei av at denne mappen stadig blir fylt opp, må nesten i daglig for å tømme :evil:
Gjest Devil's Spawn Skrevet 16. mai 2005 #2 Skrevet 16. mai 2005 Er vel ikke så mye du kan gjøre enn å merke e-posten og trykke på "junk"-knappen. Forebyggende tiltak er mer effektivt.
Dru Skrevet 16. mai 2005 #3 Skrevet 16. mai 2005 Bytt til gmail, så slipper du at kontoen blir fylt opp av spam. Og så får du en nye sjanse til å unngå det med ny mailadresse. Si fra om du vil ha en invitasjon, vi er mange som har det.
Gjest Formosiss Skrevet 16. mai 2005 #4 Skrevet 16. mai 2005 Jeg har hatt hotmailkontoen min i tja, 4 år nå, og har enda ikke hatt problemer med spam. Ikke legg igjen e-mail-adressen over alt, så blir det ikke noe problem heller :-)
Dru Skrevet 16. mai 2005 #5 Skrevet 16. mai 2005 Det er faktisk veldig avhengig av hva slags mailadresse man har. Den jeg har i profilen har jeg ikke lagt noen steder annet enn her, og der renner det inn med spam kun på grunn av navnet. Jeg har et par andre som er det ekte navnet mitt, og der får jeg ingenting spam i det hele tatt. Tyder på at det er automatiske utsendelser som gjetter på mailadresser, og at det har lite med å spre adressen sin rundt over alt å gjøre.
Gjest Formosiss Skrevet 16. mai 2005 #6 Skrevet 16. mai 2005 Det er faktisk veldig avhengig av hva slags mailadresse man har. Den jeg har i profilen har jeg ikke lagt noen steder annet enn her, og der renner det inn med spam kun på grunn av navnet. Jeg har et par andre som er det ekte navnet mitt, og der får jeg ingenting spam i det hele tatt. Tyder på at det er automatiske utsendelser som gjetter på mailadresser, og at det har lite med å spre adressen sin rundt over alt å gjøre. Jeg har absolutt ikke navnet mitt, eller nicket mitt i min hotmailadresse. Jeg har vel noe som er en klassisk spam-adresse, likevel er jeg ikke plaget av dette. Jeg har en egen adresse for spam-mailer, et sted som ikke er hotmail.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 16. mai 2005 #7 Skrevet 16. mai 2005 Hva gjør du med mailene som kommer inn i spam-folderen? De slettes jo automatisk etter 7 dager, men da vet jeg ikke om de meldes inn som spam. Hvis du sletter dem selv, og så svarer ja på spørsmålet om du vil rapportere de valgte mailene som spam, så lærer du opp spamfilteret og vil gradvis motta mindre spam. For en stund siden gjorde jeg om hotmail-kontoen min til amerikansk hotmail for å få større innboks, og da rant det plutselig inn med spam. Men etter å ha gjort som beskrevet over ens tund, går det nå dager mellom hver gang jeg mottar spam.
Dru Skrevet 16. mai 2005 #8 Skrevet 16. mai 2005 Jeg har absolutt ikke navnet mitt' date=' eller nicket mitt i min hotmailadresse. Jeg har vel noe som er en klassisk spam-adresse, likevel er jeg ikke plaget av dette. Jeg har en egen adresse for spam-mailer, et sted som ikke er hotmail.[/quote'] Det var bare en betraktning jeg gjorde meg da jeg laget en ny mailadresse. For der rant det inn lenge før jeg rakk å legge den ut noen plass som helst. Det forklarer jo en god del, iallfall. Merkverdige navn de sender til også. navn37846, navn43, forkortelse for navn, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå