Gå til innhold

Tanker om navnet Nala?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så fint 🥰

Men samboeren min er negativ. Mener det ikke er et skikkelige navn, at ingen heter det i Norge. Men i følge SSB.no/navn er det 13 stk som heter det. Men så snakker han om at hun risikerer å bli mobbet, at folk kan kalle henne «Anala» og sånne ting. Tror dere virkelig det er en risiko for det? Tanker ellers om navnet?

Anonymkode: c0e27...716

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jo navnet til jenteløven. Jeg syns det er et navn helt uten tyngde på et menneske. Og tenk om folk uttaler det med Østfold-L!!

Anonymkode: 2f5cb...35b

• Liker 31
Skrevet

Nala høres ikke ut som et navn, men det er jo sikkert bare fordi vi ikke er vant til å høre det :)   Nella er mye finere synes jeg.

Anonymkode: 6a34b...63b

• Liker 2
Skrevet

Gi barnet et skikkelig og godt, norsk navn.

Nala er et dyrenavn.

Anonymkode: 2406b...783

• Liker 24
Skrevet

Høres ut som et tullete bloggernavn. Ikke gi ungen din det navnet

Anonymkode: 0e52a...de8

• Liker 29
Skrevet

Hva med Nelly?

Anonymkode: 2f5cb...35b

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker løvenes konge 2

Anonymkode: ad239...934

• Liker 11
Skrevet

Nala er på 24.plass av mest populære hubdenavn. 

Finn på noe mer normalt som du ikke finner i en Disney film. 

Anonymkode: 338c5...26e

• Liker 15
Skrevet

Er ikke det en løve i Løvenes konge? Sikkert noen som velger det navnet nå i kjølevannet av filmen. 

Syns ikke det passer til et barn, mer et dyrenavn. 

Anonymkode: 90d1a...0b9

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg synes faktisk det er et fint navn jeg! Tenker på løvenes konge, men det gjør ikke noe. 

Men mannen må jo være enig. 

(Og mobbenavn kan man finne på med hvilket som helst navn) 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

Enig med samboeren min. Høres litt rart ut å kalle ditt barn for Nala når det passer bedre til dyr. 

Anonymkode: 330b7...f8e

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ikke kalt et menneske Nala. Ikke en katt heller, altfor mange katter som heter det allerede.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner en nydelig jente som heter Nala..en pusejente. Ville aldri kalt et menneskebarn for det.

• Liker 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men samboeren min er negativ. Mener det ikke er et skikkelige navn, at ingen heter det i Norge. Men i følge SSB.no/navn er det 13 stk som heter det. Men så snakker han om at hun risikerer å bli mobbet, at folk kan kalle henne «Anala» og sånne ting. Tror dere virkelig det er en risiko for det? Tanker ellers om navnet?

Hvorfor er navnet aktuelt når samboeren din ikke liker det? Finn noe som dere begge liker. Det som har med barn å gjøre er ikke forbeholdt kvinner å ta avgjørelser på.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forbinder det kun med løvenes konge, så det blir litt som å kalle sønnen Langbein.

Det er et ekte afrikansk navn, men det hjelper ikke så mye i Norge. Du kunne valgt formen Nalo, så slipper hun å kaløes Anala. 

• Liker 7
Skrevet

Nala hvis det blir en jente, og Fido hvis det blir en gutt? 😅

(Kanskje navnet Natalie kan passe, så kan Nala bli et kosenavn.)

• Liker 15
Skrevet

Hva med Rigmor? Åslaug? Borghild? Mange svært fine navn som ikke flere i klassen kommer til å hete.

Anonymkode: 0eb35...b42

• Liker 4
Skrevet

Tenkte på nal man bruker på vinduet 🙈 Kan du gi meg nala 🤪

Anonymkode: bd7ca...f86

• Liker 14
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Tenker at foreldrene er stor fan av Løvenes Konge..

Men fint på katter og hunder, da.

Endret av AthenaRavenLuna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...