AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #1 Skrevet 8. september 2019 Vet at mange har hatt gode erfaringer med å flytte sørover, men så er det sånn at ene barnet har fått påvist allergi for mugg. Har ikke hatt noen problem til nå, men ønsker å være i forkant. Hva må vi se etter i bolig? Har sett på en som er ganske gammel, men ser strøken ut. Har vært renovert i løpet av siste året, bortsett fra ene badet. Denne frister mye, pga uteområde. Men har også sett på noen nye rekkehus, fra 2016. Som ser veldig bra ut. Noen som har erfaringer og tips? Anonymkode: fc660...a6b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #3 Skrevet 8. september 2019 Så du forventer et forum skal vite dette? Snakk med megler Anonymkode: 5120e...73c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #4 Skrevet 8. september 2019 Umulig å si! Men ha i bakhodet at mugg er mye mer vanlig i sterk varme, fuktighet o.l., så et gammelt hus...tja.. Anonymkode: d36c8...b21 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #5 Skrevet 8. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du forventer et forum skal vite dette? Snakk med megler Anonymkode: 5120e...73c Takk for svar! Anonymkode: fc660...a6b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #6 Skrevet 8. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Umulig å si! Men ha i bakhodet at mugg er mye mer vanlig i sterk varme, fuktighet o.l., så et gammelt hus...tja.. Anonymkode: d36c8...b21 Derfor søker jeg folk med erfaring. Har lest meg opp på det åpenbare, og snakket med flere meglere. Men flott om noen har tips Anonymkode: fc660...a6b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #7 Skrevet 8. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet at mange har hatt gode erfaringer med å flytte sørover, men så er det sånn at ene barnet har fått påvist allergi for mugg. Har ikke hatt noen problem til nå, men ønsker å være i forkant. Hva må vi se etter i bolig? Har sett på en som er ganske gammel, men ser strøken ut. Har vært renovert i løpet av siste året, bortsett fra ene badet. Denne frister mye, pga uteområde. Men har også sett på noen nye rekkehus, fra 2016. Som ser veldig bra ut. Noen som har erfaringer og tips? Anonymkode: fc660...a6b Skjult mugg finner du overalt i alle typer boliger, der det har vært vann på avveie, fukt i eller etter byggeprosessen. Muggvekst i boliger er ett vel så stort problem i varmere strøk som i kjøligere strøk. Varmere strøk bygger ikke bad med ventliasjon, de har ikke alle steder krav til membran under fliser slik vi har i Norge, og så videre. Å be om et så generelt råd som det du gjør gjør at du får svar som du roper i skogen. Det som dog forundrer meg mest er at du vil og tror du i Spania kan gå rett på kjøp av bolig. Du skal ha ganske mye mer enn penger på plass før du kan kjøpe en eiendom i Spania. Så hvor gjennomtenkt er dette prosjektet? Har du residensia? Har du jobb og har du satt deg inn i forsikringer ved å bo i Spania? Mugg er noe du må inn i bygningen med en fagperson for å vurdere. Der kan ligge mye mugg skjult i tak og vegger som du og ingen andre kan se ved det blotte øye. Anonymkode: 08f3f...8e4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #8 Skrevet 12. september 2019 På 8.9.2019 den 21.53, AnonymBruker skrev: Skjult mugg finner du overalt i alle typer boliger, der det har vært vann på avveie, fukt i eller etter byggeprosessen. Anonymkode: 08f3f...8e4 Takk for svar! Dette er jeg fullstendig klar over. Og jeg kommer heller ikke til å kaste meg over den første boligen jeg ser Men hadde jo vært greit om noen som har vært i lignende situasjon, med mer erfaring, hadde noen tips å dele. Anonymkode: fc660...a6b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #9 Skrevet 12. september 2019 På 8.9.2019 den 14.41, AnonymBruker skrev: Umulig å si! Men ha i bakhodet at mugg er mye mer vanlig i sterk varme, fuktighet o.l., så et gammelt hus...tja.. Anonymkode: d36c8...b21 Kommer helt an på hvor gammelt det er og hvor i spania. Veldig gammelt= nogså holdbart over lengre tid i innlandet, pg av lite nedbør. Anonymkode: 16af2...078
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #10 Skrevet 12. september 2019 Nei, eneste tips jeg kan komme med er at hetebølgene i spania er og kommer til å bli direkte farlige. Samtidig som landet går tomt for drikkevann eller vann generelt om noen år. Ikke for å være negativ, men ser ut til å være fakta. Anonymkode: 16af2...078
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #11 Skrevet 12. september 2019 Jeg har bodd i Spania i noen år. Bodde flere steder, aldri opplevd leiligheter/hus med mugg. Anonymkode: 016b8...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå