Gå til innhold

Fler som har måtte begynne med oppvarming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av boligen?

Jeg bor i endeleilighet, øverste etasje, i oslo og her er det allerede kaldt i leiligheten. 12 grader ute. Må sette på panelovnene nå😵

Anonymkode: 5d97c...5bd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt varmepumpe i ca en uke allerede...

Skrevet

Har skrudd på en ovn denne uken, den blir stående på så lenge temperaturen er som den er

Skrevet

Nei, er rundt 16-20 grader her enda.

Anonymkode: d762f...03d

Skrevet

Har ikke skrudd på noe enda, men det blir nok ikke så lenge til. (utsetter det så lenge som mulig, for når ovnene er på er det ugjenkallelig høst. Brr...

Anonymkode: dca2a...c37

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er rundt 16-20 grader her enda.

Inne eller ute?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Inne eller ute?

Ute.

Skrevet

Fyrer opp i ovnen hver kveld, ute er det mellom 6 og 8 grader om kveldene nå. 

Anonymkode: 09dd2...c12

Skrevet

Tar en runde med ved om morgen, da holder det seg varmt ut dagen. 

Anonymkode: e3278...086

• Liker 1
Skrevet

Jup ,varmepumpe er på i 1 uke nå. Merker ute at noen naboer fyrer med ved og. Kaldt om natta og morningen. Bor rett utenfor Oslo. 

Skrevet

Skru på panelovnene? Har dere ikke termostat? :klo: 16 grader innendørs er ikke akseptabelt for meg uansett hva kalenderen sier, så det å skru ovnene av og på overlater jeg til teknologien. 

Anonymkode: 98251...376

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skru på panelovnene? Har dere ikke termostat? :klo: 16 grader innendørs er ikke akseptabelt for meg uansett hva kalenderen sier, så det å skru ovnene av og på overlater jeg til teknologien. 

Jo 100% av boligene i Norge har termostat

Anonymkode: 972da...034

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og poenget mitt er at hele poenget med termostat er at du skal slippe å skru varmen av og på ettersom utetemperaturen endrer seg. For meg virker det å skru av ovnene på sommeren som et sparetiltak som henger igjen fra ca 60 år tilbake. Termostaten tar seg av dette. 

Skrevet

Har småfyrt i åpen peis de siste kveldene.  Mest for kos og å brekke lufta som kan bli litt rå.

Skrevet

Jeg har ikke begynt å varme opp boligen enda. Her er det 15 grader og sol ute, så sola varmer opp boligen.

Skrevet

Har skrudd på panelovner og skrudd opp varmen på gulvene på bad og i gang. Syns det plutselig ble innmari kaldt nå, fryser tærne av meg på morgenen.

Anonymkode: 79a50...b07

Skrevet (endret)

Jeg har radiatorer med fjernvarme, så det er energiselskap i Oslo som bestemmer når varmen slås av/på vår og høst. Men i morges kjente jeg at det var en smule huskaldt inne, og kjente også at jakken min nesten var for tynn når jeg kom ut med bikkja. 

Det er det kjipe med å ha radiatorer som styres av andre enn en selv. Har en elektrisk varmluftsvifte som jeg antageligvis må ta frem og skru på om ikke de bestemmer seg for å slå på varmen snart.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Her har de skrudd på sentralvarmen :) 

• Liker 2
Skrevet

Går nok ut denne mnd og, før noe varme settes på.

Anonymkode: aa8ec...538

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere? jeg må skru på termostaten selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...