Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2002 #1 Skrevet 3. september 2002 Hei!! Etter et fantastisk bryllup med masse dans - og nachspill, er brudekjolen blitt veldig skitten. Er det noen som har et renseri å anbefale i Oslo/Bærum? Har tenkt til å selge kjolen, og da er det viktig at den blir helt fin igjen..
Ada=) Skrevet 3. september 2002 #2 Skrevet 3. september 2002 Jeg vasket min i vaskemaskinen!! (uten sentrifugering) -og den ble helt superfin igjen, og helt uten skader! Den har ogsaa broderier og perler paa seg og er med langt slep, men det gikk helt fint. Hang den bare opp til torking, og den saa faktisk helt nystroket ut ogsaa Hadde faatt dette tipset i butikken der jeg kjopte den, saa jeg tok sjansen selv om det stod i vaskeanvisningen at den bare maatte renses. I brudekjolebutikken sa de at kjolene ofte ikke blir rene nok naar de renses. (jeg vasket den to ganger og brukte flekkfjerner)
Gjest Jamila Skrevet 3. september 2002 #3 Skrevet 3. september 2002 Hva slags stoff er det i kjolen din? Er det mye perler og broderier på den? Vet at renseriet i Vika er flinke på silke og kan rense brudekjoler. Min er helt enkel og uten broderier, jeg renset min på Hvit Snipp som også har god erfaring med rens av brudekjoler. Kostet ca 400,-
gleder meg! Skrevet 3. september 2002 #4 Skrevet 3. september 2002 Jeg snakket med de i brudebutikken hvor jeg kjøpte min kjole. De sa at det ofte luktet vondt av en renset kjole, og sa at de vasket alle kjolene de leide ut. De la kjolen i bløtt over natten (ibadekar) og vasket den på 40C om morningen, viktig å henge opp kjolen til tørk imen gang!!! Og det gikk bra med perler og alt annet, men kjolen bør selvsagt vaskes på vrangen! Lykke til!
viwi Skrevet 3. september 2002 #5 Skrevet 3. september 2002 jeg fikk brudesalongen der jeg kjøpte kjolen til å rense den. De anbefalte å ikke la et renseri rense det siden kjolen er full av perler. I et vanlig renseri vil disse perlene smelte....
Blomst Skrevet 3. september 2002 #6 Skrevet 3. september 2002 Vet ikke helt hva min kjole er laget av, men jeg ble anbefalt Omo Color. Overdelen har broderier og pærler. http://lin.paal.org/bryllup/kjole/ Jeg la den i badekar/balje med ca 40 grader varmt vann i Omo Color i ca en time. Så tok jeg en myk neglbørste (vet det høres risky ut) og skrubbet litt forsiktig, først inni for å se at stoffet ikke ble skadet. Så utenpå på flekker. Det var ikke mange jeg behøvde å gni mye på. Det meste var løst opp på en time. Skylte opp kjolen og lot den tørke på badet om natten. Dagen etter strålte den. Faktisk mye penere nå enn når jeg kjøpte den brukt (var renset). Tipset fikk jeg fra en brudesalong i Oslo. De legger ofte kjoler med perler, brillianter og det hele i Omo vann hele natten. Stoffet i min kjole er ganske tykt, tungt og blankt. Nå stråler den ! Så er det bare om å få solgt den dah ! Noen som har noen tips ? Jeg har også hørt at mange flekker ikke fjernes ved rensing, samt at lukten ikke akkurat innbyr. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå