Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2005 #1 Skrevet 16. mai 2005 Hvordan står det til med denne tradisjonen for tiden? Kjenner til mange brudepar som har kommet hjem til et endevendt hus etter bryllupsfeiringen. Noen vi kjenner hadde fått huset pakket inn i plast (ja, hele huset!), noen med dopapir. Hos ei venninne av meg hadde de sådd kål i alle potteblomstene hennes, så hun fikk litt av en jobb etter noen dager/uker. Hos noen var alt snudd oppned av bilder/løse gjenstander... Så nå lurer jeg på hvor vanlig dette er - og jeg begynner å bli litt engstelig for om noen kan finne på sånt hos oss også...vi har jo ikke invitert venner i bryllupet, så de har jo plenty av tid til å finne på hyss hos oss... K
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #2 Skrevet 16. mai 2005 Huff, håper vi slipper dette! Syns det er en kjedelig greie. Men har hørt om folk som har opplevd dette. Som f.eks. mini-isoporkuler i alle skuffer og skap, alt bestikk i en bøtte med vann i fryseren osv osv.
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2005 #3 Skrevet 16. mai 2005 Uff, ja...håper ikke at noen i vår omgangskrets husker på denne "tradisjonen"...
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2005 #4 Skrevet 16. mai 2005 Kom akkurat på en annen historie - en som sambo kjenner fikk støpt ei fartsdump i betong i gårdsplassen sin...Det vil vi IKKE ha!
LilleBille Skrevet 16. mai 2005 #5 Skrevet 16. mai 2005 .. og hvor mange har ikke kommet hjem til senger fulle av flatbrød/sesamfrø el. og vekkerklokker i alle skap og skuffer - som ringer med 10-15 min. mellomrom. Vi var litt bekymret da vi kom hjem da vi giftet oss.. og så at det var lys i stuen (noe det ikke hadde vært da vi dro) ... men for oss var det bare hyggelig .. en flaske champagne på is - nydelige glass og jordbær. En veldig koselig overaskelse å komme hjem til.
Kristin S Skrevet 16. mai 2005 #6 Skrevet 16. mai 2005 Har ikke hørt om det den siste tiden..Men en vet jo aldri! Godt vi har alarm og ingen vet koden! =) Men mamma fortalte at da morfar og mormor giftet seg, så var senga full av ved da de kom hjem på kvelden. Så da var det bare å begynne å bære da!
Pasha Skrevet 16. mai 2005 #7 Skrevet 16. mai 2005 her skal det i allefall låses godt! og det er bare vi som har nøkler... (problemet er bare at vi skal jo gifte oss utenlands,,og da må jo noen vanne blomster og ta inn post mens vi er borte.. og de må da nesten ha nøkler... hmmm)
Catzy Skrevet 16. mai 2005 #8 Skrevet 16. mai 2005 Heh, glad vi bor i leilighet med alarm, og ikke skal låne ut nøkkel til noen. Jeg synes sånne ting er håpløse. Cellofan på doskåla så du tisser over alt, smuler i senga etc. Jeg skjønner ikke helt hva slags folk som gjør sånt. Catzy
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #9 Skrevet 16. mai 2005 :o Gjer vaksne folk, eg meiner VAKSNE folk verkeleg slik???!??!
tommeline Skrevet 16. mai 2005 #10 Skrevet 16. mai 2005 Kan ikke tenke meg noe særlig verre enn å komme hjem, sliten etter en laaang dag, og så e det kaos hjemme... Veldig dårlig gjort! Nei, håper vi har bedre venner enn som så!
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2005 #11 Skrevet 16. mai 2005 Heh' date=' glad vi bor i leilighet med alarm, og ikke skal låne ut nøkkel til noen. Jeg synes sånne ting er håpløse. Cellofan på doskåla så du tisser over alt, smuler i senga etc. [b']Jeg skjønner ikke helt hva slags folk som gjør sånt. Catzy Kunne ikke vært mer enig.
Bokalven Skrevet 16. mai 2005 #12 Skrevet 16. mai 2005 :o Gjer vaksne folk' date=' eg meiner VAKSNE folk verkeleg slik???!??![/quote'] Samme tanken slo meg... :o
Gjest Madam Felle Skrevet 16. mai 2005 #13 Skrevet 16. mai 2005 Her er det INGEN som skal inn i leiligheten vår, for den tradisjonen der ønsker vi ikke å være med på.
Tinema Skrevet 16. mai 2005 #14 Skrevet 16. mai 2005 Jeg syns også at dette er en elendig spøk, som kan resultere i at en ellers så hyggelig dag og begivenhet, ender opp med å gi tårer og fortvilelse. Jeg ville i hvertfall ha blitt utrolig lei meg, om noe sånt hendte med oss. :cry:
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #15 Skrevet 16. mai 2005 Jeg syns også at dette er en elendig spøk, som kan resultere i at en ellers så hyggelig dag og begivenhet, ender opp med å gi tårer og fortvilelse. Jeg ville i hvertfall ha blitt utrolig lei meg, om noe sånt hendte med oss. :cry: Eg hadde også blitt lei meg, og ufatteleg SKUFFA... Eg er frykteleg glad for at vi har GODE venner eg...
Trampe Skrevet 16. mai 2005 #16 Skrevet 16. mai 2005 Huff! :o Fatter ikke hvem som kan få seg til å gjøre slikt altså.... men heldigvis skal vi gifte oss på et annet sted enn vi bor, så ingen kommer til å herpe leiligheta vår. Tror jeg. Og det venter bank for de på hotellet som slipper inn noen andre enn meg og mannen på rommet....
Pasha Skrevet 16. mai 2005 #17 Skrevet 16. mai 2005 håper jeg ikke har så dårlige og barnslige venner,,, :o
Arwen Skrevet 16. mai 2005 #18 Skrevet 16. mai 2005 hos oss hadde de pyntet kjempefint! men så hadde de prøvd seg på et par morsomheter også, plastfilm under dolokket og vekkerklokker. Plastfilmen så vi med en gang og vekkerklokkene regnet vi med så de fant vi og slo av før vi la oss
Martha Stewart Skrevet 16. mai 2005 #19 Skrevet 16. mai 2005 Jeg syns også at dette er en elendig spøk, som kan resultere i at en ellers så hyggelig dag og begivenhet, ender opp med å gi tårer og fortvilelse. Jeg ville i hvertfall ha blitt utrolig lei meg, om noe sånt hendte med oss. :cry: Jeg hadde nok rett og slett blitt sur og forbannet... Men er overhodet ikke redd for at noe slikt skal skje oss. Tror ikke vår vennekrets følger denne tradisjonen.
Gjest Lizbet Skrevet 16. mai 2005 #20 Skrevet 16. mai 2005 Eg hadde også blitt lei meg, og ufatteleg SKUFFA... Eg er frykteleg glad for at vi har GODE venner eg... Det hadde tante og onkel og....De fikk senga full av ballonger. Ganske harmlaust Et stort lager hermetikk uten etiketter - de ante ikke hva de fikk til middag i lange tider etterpå, eller om det var middag eller dessert de fikk Og ikke minst - to hvite dansemus i bur. Med kvittering på 4..... Men dette er 15 år siden nå. De siste årene har jeg ikke hørt at dette har vært vanlig. Ikke noen av de jeg har vært i bryllup til, eller som jeg kjenner har opplevd noe slikt. Og det lover jo bra for oss kommende bruder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå