AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #1 Skrevet 8. september 2019 Jeg har tatt til sammen 5 drinker på et bryllup i kveld. Første kl 22 og siste kl 01 eller rundt der. Det var med vodka og sprite. Det var en sånn målebeger med vodka og masse sprite. Sorry. Fortsatt full. Er det 20 ml pr beger? Så kanskje til sammen 1 dl vodka. Drikker sjelden så er vel extra påvirket her og nå. Skal hjem imorgen. Når er det greit å kjøre imorgen? Har tenkt å dra rundt 12. Vil jeg fortsatt være påvirket kl 12? Eller ha promille? Jeg drikker sjelden, så det skulle ikke mer til å kjenne meg full, egentlig så var jeg påvirket etter tre drinker, men dumme meg så kjørte jeg på med 2 til. Noen som har mer erfaring enn meg i dette her? Anonymkode: d3adb...93f
Sliten&kjørt52 Skrevet 8. september 2019 #2 Skrevet 8. september 2019 Aner ikke, -men ¨standard medisin¨ er jo regnet ut i fra forbrenning av 0.15 pærninne \ time IIRC. OBS... Medisinske data er typisk basert på Mann, 75 Kg. a.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #3 Skrevet 8. september 2019 Jeg er en dame på ca80 kg. Så jeg bør egentlig ikke kjøre før rundt 13 da. Vært i bryllup, så har kost meg litt for mye. Anonymkode: d3adb...93f
Djungelvrål Skrevet 8. september 2019 #4 Skrevet 8. september 2019 Jeg pleier å vente 12 timer, grei regel.
Guidet Kvinne Skrevet 8. september 2019 #5 Skrevet 8. september 2019 Standard er 40 ml vodka PR drink, dvs at du har drukket ca 2 dl. Hvis du veier 80 kg og sluttet kl 01 skal du være kjørbar i morgen kl 12, men jeg ville ventet minst 12 timer, kanskje lenger for sikkerhets skyld. Sjekk promillekalkulatoren på Din Side. https://www.dinside.no/fritid/prov-var-promillekalkulator/60368690
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #6 Skrevet 8. september 2019 Hvis du drakk den siste kl 01 ville jeg ventet til hvertfall kl 13. Egentlig noen timer lenger også Anonymkode: d47ec...9c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå