Gå til innhold

Hvorfor er menn så stygge mot kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til tider så skammer jeg meg på vegne av mitt kjønn. Opp igjennom årene har jeg pratet med tusenvis av kvinner og alle forteller de samme historiene ; menn er enkle og simple. De tenker med pikken.

Mange kvinner har blitt voldtatt. Andre blir utsatt for seksuelle krenkelser. På dating og chattesider så åpenbarer det seg raskt hva gutta vil prate med kvinner om : fitte og knulling. Gutta har et eneste modus og det er : sex. De har ikke evnen til å føre en oppegående diskusjon uten baktanker.

Det er historier jeg kjenner igjen fra ungdomstiden min hvor guttegjengen pleide prate om sine erobringer og hvordan de utnyttet jenter, de skrøt og de skrøt over hvordan de hadde utnyttet jenter seksuelt. Faktisk kunne de med et glis fra øre til øre fortelle om hvor dårlig de hadde behandlet jenter som var forelsket i de. Jeg var den eneste gutten som reagerte på denne oppførselen.

Av den grunn så tenker jeg at det slettes ikke er noe rart i at mange hunnkjønn blir mannevonde. Jeg er det selv. For meg er menn luft - de eksisterer ikke og jeg nekter forholde meg til de, for tankegangen til den gjennomsnittlige mannen er en psykopatisk tankegang om utnyttelse av kvinner.

Menn tror at kvinner er dem underlegne men faktum er at kvinner har MYE høyere emosjonell og sosial intelligens enn menn i tillegg til at kvinner har høyere generell IQ enn menn. 

Menn er drevet av primitive instinkter mens kvinner er drevet av følelser, intelligens og klokskap.

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte jeg skulle lese dette, men da det var skrevet av en mann skjønte jeg hva som kom. Er mann selv. Lykke til.

Anonymkode: 40ba7...b38

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dette går begge veier. Må gjerne mene at menn er verst, men mye dårlig oppførsel andre veien også. 

Endret av OnFire
  • Liker 2
Skrevet

Begge kjønn opplever motgang. Jeg tror vi burde heller se på individer enn å skape polarisering med å sette kjønn opp mot hverandre. De fleste jenter har hatt et helt fint liv her i Norge. La oss ikke ha konkurranse om hvem som sliter mest, det er så smålig.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, OnFire skrev:

Dette går begge veier. Må gjerne mene at menn er verst, men mye dårlig oppførsel andre veien også. 

Nei det gjør det faktisk ikke.

Kvinner voldtar ikke menn, kvinner banker ikke menn gul og blå i forhold.

Men det omvendte er sant.

I Russland blir 1 av 4 kvinner banket opp av ektemannen sin. I land verden over blir kvinner voldtatt av menn.

I hvilke land blir menn banket opp eller voldtatt av kvinner? INGEN.

Så det er på tide at vi menn tar ansvar

• Liker 8
Skrevet

Du vet at det finnes kvinnefengsler? 

Anonymkode: e81ef...9f2

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet at det finnes kvinnefengsler? 

Ja? 5% av fengselsinnsatte er kvinner, 95% er menn. 

Den statistikken bygger opp under min tanke om at vi menn må skjerpe oss. Det er ikke kvinner som går rundt å voldtar å banker opp folk, det er menn. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Wagner skrev:

Ja? 5% av fengselsinnsatte er kvinner, 95% er menn. 

Den statistikken bygger opp under min tanke om at vi menn må skjerpe oss. Det er ikke kvinner som går rundt å voldtar å banker opp folk, det er menn. 

Kvinner gjør disse tingene du skriver her jo, men oftere mot andre kvinner og barn enn menn, siden menn er større og sterkere generelt. Det finnes både voldtektskvinner, drapskvinner og pedofile kvinner. Det dreier seg om store mørketall. 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner gjør disse tingene du skriver her jo, men oftere mot andre kvinner og barn enn menn, siden menn er større og sterkere generelt. Det finnes både voldtektskvinner, drapskvinner og pedofile kvinner. Det dreier seg om store mørketall. 

Nei det tror jeg ikke

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Wagner skrev:

I Russland blir 1 av 4 kvinner banket opp av ektemannen sin. I land verden over blir kvinner voldtatt av menn.

Du snakker om ekstreme episoder. Jeg snakker generelt, og da er det mye dårlig oppførsel begge veier. 

Norske menn kan ikke klandres for det som evt foregår i Russland.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, OnFire skrev:

Du snakker om ekstreme episoder. Jeg snakker generelt, og da er det mye dårlig oppførsel begge veier. 

Norske menn kan ikke klandres for det som evt foregår i Russland.

Nei jeg snakker ikke om "ekstreme episoder". 

Ta en titt på volds og voldtekts statistikken verden over; MENN DOMINERER DEN. Og det er ikke noe å skryte av , tvert imot.

Ikke kom her med "men kvinner slåss jo også", siden når går kvinner på byen for å slå ned eller voldta folk? Nesten aldri.

Menn derimot syntes det er kult med vold og voldtekter. Jeg derimot syntes dette er kvalmt og motbydelig. 

• Liker 6
Skrevet

Har du hatt noe hell med denne strategien ennå?

Anonymkode: 27afb...7fc

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, Wagner skrev:

Nei det tror jeg ikke

Hør her: Jeg kjenner en dame som ble voldtatt av en annen dame, jeg ble selv slått ned av dame på byen en gang bare fordi hun trodde jeg var en annen. Hun var helt idiot. Så er det denne Alvdal saken, om moren som begikk seksuelle overgrep mot barna sine i årevis. Har hørt mange saker om kvinner som drepte sine egne og/eller andres barn i forskjellige land. Kvinner er faktisk overrepresentert når det gjelder drap på barn, antagelig fordi folk synes det høres værre ut når en kvinne skader barn enn når menn gjør det. 

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, Wagner skrev:

Jøss...

Anonymkode: 70498...a05

Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Dette var en litt vel ensidig fremstilling og svartmaling av menn som kjønn.

Å skrive at kvinner aldri gjør disse tingene er å opphøye kvinner til å være bedre enn de egentlig er. Man kan selvsagt si at kvinner oftere blir voldtatt av menn og utsatt for vold av menn, men man kan ikke si at kvinner aldri gjør disse tingene.

Menn kan bli banket opp og utsatt for vold fra kvinner, men om dette skjer så blir det nok oftere tiet om siden det tross alt er ydmykende for en mann å innrømme noe sånt.

Dessuten så vil jeg påstå at de fleste menn ikke går på byen for å slå ned folk eller voldta kvinner. De fleste menn er ok mennesker som ikke har noen agenda mot andre mennesker.

At det finnes slemme menn betyr ikke at alle er slik.

Ja, og jeg er kvinne som har opplevd min andel slemme og idiotiske menn, men jeg går ikke rundt og tror at alle er slik allikevel.

Endret av TheCatLady
La til et ord.
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør her: Jeg kjenner en dame som ble voldtatt av en annen dame, jeg ble selv slått ned av dame på byen en gang bare fordi hun trodde jeg var en annen. Hun var helt idiot. Så er det denne Alvdal saken, om moren som begikk seksuelle overgrep mot barna sine i årevis. Har hørt mange saker om kvinner som drepte sine egne og/eller andres barn i forskjellige land. Kvinner er faktisk overrepresentert når det gjelder drap på barn, antagelig fordi folk synes det høres værre ut når en kvinne skader barn enn når menn gjør det. 

Det er selvfølgelig trist og leit at dette har skjedd, men det forandrer ikke det faktum av at menn er overrepresentert på voldsstatistikken. 

Den store majoriteten av folk som voldtar, utøver vold eller dreper er menn. Ikke kvinner.

Ifølge tallene jeg har lest så er 99% av voldsutøvere menn.

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, Wagner skrev:

Det er selvfølgelig trist og leit at dette har skjedd, men det forandrer ikke det faktum av at menn er overrepresentert på voldsstatistikken. 

Den store majoriteten av folk som voldtar, utøver vold eller dreper er menn. Ikke kvinner.

Ifølge tallene jeg har lest så er 99% av voldsutøvere menn.

Du har rett i at det som oftest er kvinner som opplever å bli voldtatt og utsatt for vold av menn, men at ingen kvinner gjør disse tingene er ikke sant. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i at det som oftest er kvinner som opplever å bli voldtatt og utsatt for vold av menn, men at ingen kvinner gjør disse tingene er ikke sant. 

Har da aldri sagt at kvinner aldri gjør noe slikt. Men den store andelen voldsmenn er MENN. Det er fakta, og det er trist. Vi menn har mye å lære av kvinner

• Liker 6
Skrevet

Det er jo sant som TS sier, hva er vitsen med å prøve å bortforklare det med "det er ikke alle menn" og "kvinner er voldelige også"?

Det endrer jo ikke det faktum at menn er ekstremt overrepresenterte. 

Anonymkode: 355e4...7d4

• Liker 9
Gjest TheCatLady
Skrevet
2 minutter siden, Wagner skrev:

Har da aldri sagt at kvinner aldri gjør noe slikt. Men den store andelen voldsmenn er MENN. Det er fakta, og det er trist. Vi menn har mye å lære av kvinner

Du har skrevet det flere ganger i denne tråden. I hvert fall kan det oppfattes som at det er det du mener i flere av dine innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...