Gå til innhold

Bryllupsreise Asia, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Repostet fra bryllupskategorien, håper det er greit!) 

Hei, vi skal gifte oss sommeren 2021 og tenkte vi hadde lyst å ta en bryllupsreise et sted i Asia. 

Er det noen som har tips til land/byer? 

Vi liker en blanding av avslapping og steder med kultur og byliv. Helst et sted det ikke er alt for vanskelig å komme seg til med fly fra Oslo. (må ikke være direkte altså. Men dumt om man må via små lokaltog eller må ha leiebil for å komme fram). Blir nok 10-14 dager. 😊 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil jeg anbefale Hoi An i Vietnam! Fly med Qatar til Da Nang. Ta taxi fra flyplassen til Hoi An.  Vi foretrekker å bo ved stranda når vi er der,  og har vært veldig fornøyd med det hotellet vi har bodd på.  Mens andre foretrekker å bo i byen, så det er litt smak og behag.  

Vet ikke hvor lang reise dere planlegger,  hvis den er kort,  holder det kanskje bare å være i Hoi An.  Hvis dere har litt bedre tid,  kan dere fly til Hanoi først. Ha et par netter der,  ta så et mini cruise på Halong Bay, ( svært romantisk) . Så kan dere reise tilbake til Hanoi og fly til Da Nang, for så å avslutte med Hoi An. 

Skrevet

Taipei

Anonymkode: ab5d8...024

Skrevet
41 minutter siden, tirben said:

Da vil jeg anbefale Hoi An i Vietnam! Fly med Qatar til Da Nang. Ta taxi fra flyplassen til Hoi An.  Vi foretrekker å bo ved stranda når vi er der,  og har vært veldig fornøyd med det hotellet vi har bodd på.  Mens andre foretrekker å bo i byen, så det er litt smak og behag.  

Vet ikke hvor lang reise dere planlegger,  hvis den er kort,  holder det kanskje bare å være i Hoi An.  Hvis dere har litt bedre tid,  kan dere fly til Hanoi først. Ha et par netter der,  ta så et mini cruise på Halong Bay, ( svært romantisk) . Så kan dere reise tilbake til Hanoi og fly til Da Nang, for så å avslutte med Hoi An. 

Tommel opp for Hoi An. Folk i Vietnam ganse hyggelige osgå. Mer genuint enn Thailand når de smiler mener jeg...

Anonymkode: cd6ad...8a4

• Liker 3
Skrevet

Pattaya?

Anonymkode: 9172c...1f6

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tommel opp for Hoi An. Folk i Vietnam ganse hyggelige osgå. Mer genuint enn Thailand når de smiler mener jeg...

Enig! Foretrekker Vietnam langt foran Thailand.  Synes Vietnam er mer autentisk.  

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de smiler stort sett når de vil ha pengene dine. 

Anonymkode: b6fd8...6df

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg vil også si Vietnam. Har selv vært der og er fascinert av landet. På en 10-14 dager så kan dere jo nå en rundreise f.eks i den nordlige del. For en spesiell og unik opplevelse på bosted er Topas Ecolodge i Sapa fjellene et flott sted. Har funnet et nettsted som du kan lese mer om dette stedet på, https://vietnambytopas.no/topas-lodges-i-sapa/

Skrevet
På 7.9.2019 den 23.47, Kortholder skrev:

(Repostet fra bryllupskategorien, håper det er greit!) 

Hei, vi skal gifte oss sommeren 2021 og tenkte vi hadde lyst å ta en bryllupsreise et sted i Asia. 

Er det noen som har tips til land/byer? 

Vi liker en blanding av avslapping og steder med kultur og byliv. Helst et sted det ikke er alt for vanskelig å komme seg til med fly fra Oslo. (må ikke være direkte altså. Men dumt om man må via små lokaltog eller må ha leiebil for å komme fram). Blir nok 10-14 dager. 😊 

For 10-14. dager ville jeg ikke kastet bort så mye flytid og karbonutslipp. 

Min anbefaling er å enten unne seg en ordentlig tur (3-5 uker) eller gå for søreuropa. 

1-3 dager på jetlag, 1-2 dager på den obligatoriske turistmagen som dere begge er garantert å få, og så er turen nede i under en uke.. 

Dersom dere går for en lengre tur: 3-5 uker i Japan. 

Anonymkode: 9cc8b...3dc

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bodd i Asia i 10 år, og reist mye i området.

Mitt favorittsted i hele verden er Singapore. Fantastisk kulturelt mangfold. Verdens beste mat.

Anonymkode: 90592...228

Skrevet
På 6.12.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Min anbefaling er å enten unne seg en ordentlig tur (3-5 uker) eller gå for søreuropa. 

1-3 dager på jetlag, 1-2 dager på den obligatoriske turistmagen som dere begge er garantert å få, og så er turen nede i under en uke.. 

Veldig uenig med deg i dette.  Har reist i Asia flere ganger.  Jetlag har jeg bare en dag.  Tvinger meg til å holde meg våken til kvelden den første dagen,  og tar en tidlig kveld da.  Våkner da på morgenen dag 2 helt uthvilt.  Jeg har aldri fått dårlig mage i Thailand eller Vietnam, så ingen dager har gått bort i sykdom.  Og jeg har spist streetfood, i Bangkok,  Hanoi og Hoi An uten å få det minste ubehag.  

• Liker 4
Skrevet

Thailand! Noen dager i chiang mai/chiang rai og ei uke på ei av de flotte øyene sør! Eller hva med Singapore og Malaysia? Kombiner storby med sydhavsøy! 

Anonymkode: d72f4...a7e

Skrevet

Har du et budsjett? Når noen nevner Singapore så vil jeg bare skyte inn at det er det dyreste stedet i Asia 😅 og ikke sånn sinnsykt spennende, men fint for et stopp på veien til Bali kanskje ? 

Anonymkode: 56ed8...80c

Skrevet

Japan

Anonymkode: fbce3...9d0

Skrevet
On 12/6/2019 at 2:38 PM, AnonymBruker said:

Helt uenig. Jeg har ikke vært plaget med jetlag. Men jeg sover og slapper greit av på fly, så er klar til opplevelser neste dag etter avslapping på hotellet. 

Heller aldri blitt dårlig i hverken Vietnam, Thailand eller India. Jeg spiser det aller meste. Men var litt mer forsiktig i India. Vietnam opplevde jeg som veldig renslig. Og så utrolig god mat der, bare det er vært en tur alene. 

Enig i at 10-12 dager er litt kort. Ville prøvd minst to uker, gjerne tre. Da kan man reise litt innenlands også. Hoi An er fantastisk. Men 2 uker der er for mye. Holder med 4 dager. 

Skrevet
På 6.12.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Har vært flere ganger i Asia, aldri opplevd turistmage... 

Går fint an å dra to uker til Asia altså 😊

Anonymkode: 8e3b2...5ef

Skrevet
4 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Helt uenig. Jeg har ikke vært plaget med jetlag. Men jeg sover og slapper greit av på fly, så er klar til opplevelser neste dag etter avslapping på hotellet. 

Heller aldri blitt dårlig i hverken Vietnam, Thailand eller India. Jeg spiser det aller meste. Men var litt mer forsiktig i India. Vietnam opplevde jeg som veldig renslig. Og så utrolig god mat der, bare det er vært en tur alene. 

Enig i at 10-12 dager er litt kort. Ville prøvd minst to uker, gjerne tre. Da kan man reise litt innenlands også. Hoi An er fantastisk. Men 2 uker der er for mye. Holder med 4 dager. 

Enig i nesten alt du skriver,  unntatt det om Hoi An. Husk at disse skal på bryllupsreise! Da er det fantastisk å bo på et luksushotell på stranden i Hoi An. Jeg har selv bodd der i 12 dager,  og ble ikke lei! Reiste inn til byen om kvelden for å spise da,  ellers var det herlig å bare tilbringe dagen på verdens fineste stand! 

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, tirben said:

Enig i nesten alt du skriver,  unntatt det om Hoi An. Husk at disse skal på bryllupsreise! Da er det fantastisk å bo på et luksushotell på stranden i Hoi An. Jeg har selv bodd der i 12 dager,  og ble ikke lei! Reiste inn til byen om kvelden for å spise da,  ellers var det herlig å bare tilbringe dagen på verdens fineste stand! 

Jeg var selv på bryllupsreise i Vietnam :) men det er klart det kommer an på hva man foretrekker. Vi hadde 6 dager i hoi an, og jeg kjeda meg de to siste :P Men jeg liker å oppleve, ikke å bare slappe av på et sted. Og når man først er i et så kult land er det vært å titte litt rundt. Men hoi an hadde fantastiske restauranter, så god mat, og absolutt et favoritt stopp under veis. Ser poenget ditt med luksushotell. Men da tenker jeg at om det er hotelltur man skal på, ville jeg heller dratt på luksushotell nærmere Norge. Fly lengre for opplevelser. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...