Gå til innhold

Hva heter den hunderasen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ser ut som en boxer men er mindre og veldig kompakt og har litt "rynkete pels" korthåret og har vært i en rynkereklame og tror Osbournes har en slik en. De er kjempesøte, og kunne tenkt meg en, men aner ikke hva rasen heter... Noen som vet? :rosasmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engelsk bulldog er det vel tror jeg!

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at du tenker på Shar pei. Den er ganske søt, ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jaaa, bulldog var det! Shar pei var søt hunderase også da! *smelte* :rosasmil: Noen her som har en slik en og kan fortelle litt om gemytt og hvordan de er osv? :)

Skrevet

(Det var meg over, glemte å logge inn) :rosasmil:

Skrevet

shar pei ??

De er vel egentlig kamphunder.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Øh, VAR, ja, og så?

Skrevet
shar pei ??

Det er nå allikevel den rasen som brukes i reklamen for en eller annen hudkrem - Garnier, kanskje?

Skrevet

Bare gjest som lurte på gemytt.... og da sa jeg at shar pei var/er kamp hunder. de er kjent som tøffe og ikke en hund for alle. Reklamen tok jeg ikke stilling til ...

Gjest Gjesta
Skrevet

Det må være Shar pei. De er utrolig søta ja. Opprinnelig en kamphund, men brukses nå til famileihunder. Jeg tror de kan få endal sår under hudfoldene. Kanskej litt vanskelig å få tak i ?? Det er ikke så ofte en ser slike.

Skrevet
Bare gjest som lurte på gemytt.... og da sa jeg at shar pei var/er kamp hunder. de er kjent som tøffe og ikke en hund for alle. Reklamen tok jeg ikke stilling til ...

Der ser du, noen ganger svarer jeg visst i hytt og pine, beklager!

Shar Pei er en kamphund ja. Kjenner noen som har to stykker og vedkommende sier at de er like dumme som de er søte, med andre ord ikke veldig smarte...

Skrevet

Forresten, jeg tror jeg egentlig mente en Mops... :)

Gjest Xavia
Skrevet

:roll:

Drøssevis av raser som VAR det ja.

Skrevet

he he joda

tror ikke min rase /ridgebacken/ har vært helt i vater bestandig heller. Det å skulle gå på en løve og samtidig være mild og snill mot mennesker ...ser det ikke helt for meg.

Det jeg har hørt om shar peien er derimot at de fortsatt blir lett aggresive og at de sjelden blir omplassert da de er så vanskelige... men det er bare sånt jeg har sett på tv...

Gjest Gjist
Skrevet

Det at ridgebacken skulle angripe løver, er da bare en myte? :roll:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Engelsk bulldog= den som osbournes har

Shar Pei= den i antirynke-krem reklamen. Snill hund, men må ikke "trekkes" i (les: irriteres) , heller ei leke drakamp med den.

Ridgeback: Ble brukt som vakthunder på kvegfarmer i Afrika, holdt borte blant annet løver fra bufeet.

Noen som lurer på noe? :tunge1:

Skrevet
Det at ridgebacken skulle angripe løver' date=' er da bare en myte? :roll:[/quote']

Nja, må jeg svare på det. Det Ninakanin svarer er også litt rett. Ridgebacken ble avlet for jakt på løver. Derfor kalles den også afrikansk løvehund. Hundene jaktet gjerne tre stykk i flokk. Oppgaven var å oppholde/holde sammen løveflokken til jegeren kom ridende med sitt skytevåpen. Ridgebacken holdt løvene samlet. Den gikk ikke frivillig til angrep, men den var bygd(avlet fram) slik at den skulle ha guts nok + være fysisk sterk nok til å kunne stå imot en løve.

I tillegg hold de vakt rundt gårdene og hold svarte (grusomt, men sant) og andre ting man ikk eønsket unna. Var jo boerne som laget ridgebacken med de hundene de hadde med seg over + bl.a hottentotthund. Det er hottentotthunden som er opphav til ridgen.

Litt småuggen historie, men hunden er jo ikke den samme i dag hva lynne angår. Den er den eneste rasen for meg i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...