Gå til innhold

Liker ikke sex. Langt innlegg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

(ikke veldig spennende overskrift😂

Hei, jeg lurer på om jeg er aseksuell? Eller om det er noe galt med meg? 

Altså, jeg kan bli kåt - alene. Har aldri følt lyst med en mann før i seksuell setting, kun hvis vi har vært f. Eks på date og var romantiske, men ikke kyssing eller noe. Da jeg skulle gifte meg, hadde jeg ikke tenkt rundt det å ha sex med mannen min. Dagen før bryllupet, følte jeg lyst mens vi pratet (ikke sex før ekteskap). 

Har fått orgasme uventet en gang under samleie. Jeg synes mannen min er Kjekk og deilig, men jeg blir ikke kåt av å se på ham.. Synes sex er et ork, det gjør vondt og det er så tungvindt å bli kåt, selvfølgelig er det deilig når man først blir det, men jeg har ingen interesse av å gå inn den døra. Og jeg får orgasme, men da blir det mye stimulering. 

Jeg liker kroppskontakt, ligge inntil og bli holdt rundt. Men jeg liker f. Eks ikke bli rørt der nede eller på brystene. Det gir meg ingenting. 

Jeg Får seksuelle tanker, og hvis jeg tenker å utføre dem med mannen min, så tør jeg ikke når alt kommer til alt. 

Synes også sex i seg selv er en litt ekkel greie, og å se for seg en kropp har sex er ekkelt for meg. 

Tenkte først at jeg bare ikke har truffet den rette likevel, og det var en forvirrende tanke, for jeg elsker ham jo, det er ham jeg vil ligge inntil om kveldene og få en klem av, men hvorfor blir jeg ikke kåt når han rører meg? Hvorfor kan jeg gå rundt og være kåt for meg selv og like meg selv, mens han kommer der og er deilig og skal gjøre ting med meg og jeg dabber helt av..? 

Skjønner ingenting. Mannen min har stor apetitt, og jeg elsker ham og vil gjøre alt for ham, bare tungt å ha det slik.. Vil gjerne ha glede i det selv, vi har ofte sex nesten hver dag, så hadde vært fint å se frem til det. 

Anonymkode: c29b0...e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker kanskje at det ligger en form for psykologisk sperre hos deg, kanskje fra barndommen i forbindelse med religion? Som en synd? Kanskje familie som har snakket veldig negativt om seksualitet? 

Anonymkode: 4b768...8a7

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker kanskje at det ligger en form for psykologisk sperre hos deg, kanskje fra barndommen i forbindelse med religion? Som en synd? Kanskje familie som har snakket veldig negativt om seksualitet? 

Anonymkode: 4b768...8a7

Nei, har aldri hatt noe negativt om seksualitet i barndommen. Foreldrene mine er veldig åpne, har selv bestemt å "vente" til jeg var gift. Jeg har derimot hatt sex før jeg giftet meg, men det var ufrivillig, jeg ble dopet ned og voldtatt, så ikke veldig hyggelig første møte. Har ikke kunnet bestemme selv etter det. Da jeg ble voksen valgte jeg å tørre å si nei, og det føltes fint å kunne vente til ekteskap. 

Ble litt feil skrevet av meg, jeg har jo hatt samleie før ekteskapet. Men hvis jeg kunne velge selv, hadde jeg nok venta. 

Skrevet

Da ville jeg gått til psykolog, ville tro du må ha fått noen traumer etter voldtekt. Håper du finner noen å snakke med ❤️

Anonymkode: 64528...424

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg gått til psykolog, ville tro du må ha fått noen traumer etter voldtekt. Håper du finner noen å snakke med ❤️

Anonymkode: 64528...424

Jeg synes det er så vondt å grave i det, flaut og skammelig.. Altså, jeg Tror jo selv at jeg er over det, men kan det ligge dypere..? 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så vondt å grave i det, flaut og skammelig.. Altså, jeg Tror jo selv at jeg er over det, men kan det ligge dypere..? 

Hvis du ikke har snakket med en profesjonelt ordentlig og ærlig om det, hadde jeg helt klart prøvd det. Kanskje kan noe annet som skjer senere i livet trigge en reaksjon uansett. Det betyr ikke nødvendigvis at du kommer til å elske sex, men du vet grunnen til at du føler som du gjør.

Anonymkode: 2752c...6bf

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som om du har men etter voldtekten, og det er ikke noe rart heller. Slikt setter seg dypt, og ødelegger ofte mye, selv om man føler at man takler det. Kroppen husker det likevel. 

Jeg opplevde noe da jeg var tenåring , som gjorde at jeg har måtte jobbe veldig mye med min egen seksualitet. Nå føler jeg generelt at jeg har klart å legge det bak meg, og har et veldig godt forhold til egen seksualitet, men det er likevel ting som kan trigge kroppen til å reagere negativt. Fremdeles, selv etter år der jeg har hatt trygg og god sex, og også jobbet veldig med å legge det bak meg. 

Kroppen glemmer dessverre ikke slikt så lett, og kan reagere helt uten at man ønsker det, eller egentlig forstår det. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har snakket med en profesjonelt ordentlig og ærlig om det, hadde jeg helt klart prøvd det. Kanskje kan noe annet som skjer senere i livet trigge en reaksjon uansett. Det betyr ikke nødvendigvis at du kommer til å elske sex, men du vet grunnen til at du føler som du gjør.

Anonymkode: 2752c...6bf

Det hadde vært fint å vite grunnen.. For å være ærlig har jeg opplevd så mye dritt, og har ikke hatt noen å snakke med de siste 15 årene, og har ikke visst hva som er greit og ikke, vanlig og ikke.. Den ene dagen er alt uklart, den andre dagen er alt ganske ryddig på papiret, den tredje dagen endrer alt seg.. Har egentlig en henvisning liggende, får bare bruke den.. 

3 minutter siden, Trolltunge skrev:

Høres ut som om du har men etter voldtekten, og det er ikke noe rart heller. Slikt setter seg dypt, og ødelegger ofte mye, selv om man føler at man takler det. Kroppen husker det likevel. 

Jeg opplevde noe da jeg var tenåring , som gjorde at jeg har måtte jobbe veldig mye med min egen seksualitet. Nå føler jeg generelt at jeg har klart å legge det bak meg, og har et veldig godt forhold til egen seksualitet, men det er likevel ting som kan trigge kroppen til å reagere negativt. Fremdeles, selv etter år der jeg har hatt trygg og god sex, og også jobbet veldig med å legge det bak meg. 

Kroppen glemmer dessverre ikke slikt så lett, og kan reagere helt uten at man ønsker det, eller egentlig forstår det. 

Har aldri tenkt på det, for meg virker det veldig spesielt at kroppen ikke glemmer. Finnes det noen medisinsk forklaring på det..? Er det underbevisstheten det er snakk om..? Dette må jeg lese mer om. 

Det gjør meg glad å lese at det ordnet seg for deg, at det faktisk er mulig. Ønsker deg alt godt ❤️

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært fint å vite grunnen.. For å være ærlig har jeg opplevd så mye dritt, og har ikke hatt noen å snakke med de siste 15 årene, og har ikke visst hva som er greit og ikke, vanlig og ikke.. Den ene dagen er alt uklart, den andre dagen er alt ganske ryddig på papiret, den tredje dagen endrer alt seg.. Har egentlig en henvisning liggende, får bare bruke den.. 

Har aldri tenkt på det, for meg virker det veldig spesielt at kroppen ikke glemmer. Finnes det noen medisinsk forklaring på det..? Er det underbevisstheten det er snakk om..? Dette må jeg lese mer om. 

Det gjør meg glad å lese at det ordnet seg for deg, at det faktisk er mulig. Ønsker deg alt godt ❤️

Jeg er ikke fagperson, men mye informasjon om senvirkninger av overgrep på nettet, og flere steder man kan få hjelp og oppfølging, gratis til og med. Legger ved litt info, men jeg ville absolutt råde deg til å ta tak i dette, og ikke bare feie det unna. 

Det fysiske og psykiske henger sammen i mye, og man kan få både mentale og fysiske ettervirkninger fra overgrep og voldtekt. Dette med at kroppen husker, selv om hodet kan glemme/fortrenge /anse problemet som løst/historie, det kan nok folk som jobber med dette forklare langt bedre enn jeg kan. 

IMG_20190907_231739.jpg

IMG_20190907_231821.jpg

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har aldri hatt noe negativt om seksualitet i barndommen. Foreldrene mine er veldig åpne, har selv bestemt å "vente" til jeg var gift. Jeg har derimot hatt sex før jeg giftet meg, men det var ufrivillig, jeg ble dopet ned og voldtatt, så ikke veldig hyggelig første møte. Har ikke kunnet bestemme selv etter det. Da jeg ble voksen valgte jeg å tørre å si nei, og det føltes fint å kunne vente til ekteskap. 

Ble litt feil skrevet av meg, jeg har jo hatt samleie før ekteskapet. Men hvis jeg kunne velge selv, hadde jeg nok venta. 

Håper for guds skyld at du fortalte mannen din om din manglende seksualitet før dere giftet dere?? Ellers vil jeg kalle det å lure folk.

Ellers vil jeg tro vegringen din for sex med andre skyldes traumer etter voldtekt. Gå til psykolog å få nøstet opp i det. Det kan hjelpe deg mye.

Skrevet
4 minutter siden, HarryDotter skrev:

Håper for guds skyld at du fortalte mannen din om din manglende seksualitet før dere giftet dere?? Ellers vil jeg kalle det å lure folk.

Ellers vil jeg tro vegringen din for sex med andre skyldes traumer etter voldtekt. Gå til psykolog å få nøstet opp i det. Det kan hjelpe deg mye.

Hun kan jo rett og slett være aseksuell...

Trenger ikke ha så mye med traumer å gjøre.

Anonymkode: f6d88...c9e

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det kommer av voldtekten.

Sånn som jeg leser innlegget er du i stand til å kåt, men de negative følelsene rundt kropp og sex dreper lysten. Sexlyst er en skjør ting. Det er fint å lese at andre kommer seg gjennom sånt og får et bra sexliv.

Jeg vil legge til at "nesten hver dag" kanskje er litt for ofte for noen over tid. Mam trenger litt tid til å kjenne på lyst. 

Skrevet

Tror det er på tide at du begynner å utforske din egen seksualitet. Alene. Det første steget er å kutte ut daglig sex når du ikke egentlig har lyst på sex. Ja, det hender jeg også "tar en for laget" og ligger med mannen min selv om jeg ikke har kjempelyst - men er ganske sikker på at om jeg hadde gjort det ofte nok så hadde det drept alt av sexlyst for min del.

Å ha sex uten å ha lyst er kjempekjipt.

Snakk med mannen din om dette også. Han vil nok at du også skal nyte sex. Hva som skal til vet nok bare du og mulig du trenger hjelp til å finne ut av det? Kanskje det beste er å bestille en time til en sexolog? 

Anonymkode: 95a5f...c4f

Skrevet
17 minutter siden, HarryDotter skrev:

Vi snakket ikke om sex før vi giftet oss. Han hadde ingenting i mot det. 

3 minutter siden, Isambard skrev:

Jeg tror det kommer av voldtekten.

Sånn som jeg leser innlegget er du i stand til å kåt, men de negative følelsene rundt kropp og sex dreper lysten. Sexlyst er en skjør ting. Det er fint å lese at andre kommer seg gjennom sånt og får et bra sexliv.

Jeg vil legge til at "nesten hver dag" kanskje er litt for ofte for noen over tid. Mam trenger litt tid til å kjenne på lyst. 

Jeg ser at det blir lettere å få lyst f. Eks når det går en uke (under menstruasjon gjør jeg ingenting seksuelt).. Men når dagen for sex begynner, så har jeg plutselig ikke lyst lenger og vil bare sove.. 

Det som er spesielt er at jeg kan få alle disse fornuftige tankene i hodet, naturlig, han liker sex og kroppen min, jeg er pen osv.. At man ikke er fortiden sin, at man kan bare "let it go" osv, men så ligger man der og plutselig kommer en tanke som sier til meg at "skam deg, hva tror du han tenker om deg nå".. Jeg klarer liksom ikke tro at han faktisk synes det er bra at jeg blir kåt. For jeg synes det ikke selv. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er på tide at du begynner å utforske din egen seksualitet. Alene. Det første steget er å kutte ut daglig sex når du ikke egentlig har lyst på sex. Ja, det hender jeg også "tar en for laget" og ligger med mannen min selv om jeg ikke har kjempelyst - men er ganske sikker på at om jeg hadde gjort det ofte nok så hadde det drept alt av sexlyst for min del.

Å ha sex uten å ha lyst er kjempekjipt.

Snakk med mannen din om dette også. Han vil nok at du også skal nyte sex. Hva som skal til vet nok bare du og mulig du trenger hjelp til å finne ut av det? Kanskje det beste er å bestille en time til en sexolog? 

Vi er veldig private av oss, og jeg ser på det som en krøll i arket om vi drar dit og legger ut om soveromslivet. Det hadde kanskje hjulpet, men så hadde jeg skammet meg i ettertid for å snakke om slik.. Men helt ærlig, tror jeg likevel du har rett. Jeg må lufte tankene. 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som om dere ikke er flinke til å kommunisere rundt sex. Pratet dere virkelig ikke om sex før dere giftet dere? Hvordan skal dere vite hva som er godt for hverandre, hvor man skal stryke/ta, hva som tenner hverandre og ikke tenner? Prater dere om fantasier sammen? Uttrykker dere seksuell lyst ellers i hverdagen?

For meg så høres det ut som om du kanskje ikke har så høy libido, i tillegg til at du ble utsatt for et traume. Ved å fortsette å ligge med mannen din om og om igjen når du egentlig ikke har lyst er du bare med på å vedlikeholde problemet og gjøre det mer vanskelig for deg selv. Du bør bli kjent med deg selv, slik at du kan uttrykke for mannen din hva som er godt og ikke godt. Kanskje trenger du bare tid? Seksuell lek/berøring/massasje uten at det må lede til sex kan ta bort press og vekke lyst.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakket ikke om sex før vi giftet oss. Han hadde ingenting i mot det. 

Jeg ser at det blir lettere å få lyst f. Eks når det går en uke (under menstruasjon gjør jeg ingenting seksuelt).. Men når dagen for sex begynner, så har jeg plutselig ikke lyst lenger og vil bare sove.. 

Det som er spesielt er at jeg kan få alle disse fornuftige tankene i hodet, naturlig, han liker sex og kroppen min, jeg er pen osv.. At man ikke er fortiden sin, at man kan bare "let it go" osv, men så ligger man der og plutselig kommer en tanke som sier til meg at "skam deg, hva tror du han tenker om deg nå".. Jeg klarer liksom ikke tro at han faktisk synes det er bra at jeg blir kåt. For jeg synes det ikke selv. 

Jeg synes du skal ha kudos for at du har lyst til å ha lyst. Da er det stor sjanse for at dere kan hjelpes. Jeg tror kanskje ikke du klarer å gruble deg ut av problemet helt alene. 

Jeg synes ikke synd på mannen din. Han har fått en klok og snill kone. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Isambard skrev:

Jeg synes du skal ha kudos for at du har lyst til å ha lyst. Da er det stor sjanse for at dere kan hjelpes. Jeg tror kanskje ikke du klarer å gruble deg ut av problemet helt alene. 

Jeg synes ikke synd på mannen din. Han har fått en klok og snill kone. 

Jeg vil virkelig ha lyst, jeg vil bli som han snakker om, det er liksom noe som holder meg tilbake. Selvfølgelig vil jeg bli kjempegod i sengen, at jeg skal tørre ting, være sexy osv.. Men samtidig føler jeg det er litt rart og falskt når man er utenfor soverommet og er seg selv. Jeg er helt motsatt av det jeg ønsker å være på soverommet. Føler at det er kleint å plutselig være seg selv ute i stuen, men helt annen person det inne.. 

Beklager, det blir så rotete svar fra meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...