sigrid106 Skrevet 7. september 2019 #1 Skrevet 7. september 2019 NÅ vil jeg leve sunnere liv, trimme mer og spise mer sunt. Jeg trenger derfor gode råd. Hva gjør du for å få det til?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #2 Skrevet 7. september 2019 Lager sunn mat, sunne søtsaker som meloner og appelsiner og går turer. Drikker masse kaffe og te. Anonymkode: d54f9...25f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #3 Skrevet 7. september 2019 Første steg:total godtestreik. Bevege seg mer. Så gradvis redusere sukkerholdig mat. Og mer trening. Anonymkode: ba4d1...2b6
Gjest Lily_88 Skrevet 7. september 2019 #4 Skrevet 7. september 2019 Planlegger sunne middager og lunsj'er en til to uker framover, er alfa og omega! Kjøp det du kan i en sleng, og la kortet ligge hjemme etterpå. Da blir det vanskeligere å kjøpe noe snacks hvis du er ute av huset. Så må du omprogrammere hjernen; "trenger jeg en potetgull-pose på tilbud? Er det ikke bedre å bruke de pengene på f.eks reker og vin en kveld med venner? ""Har jeg lyst på boller? Eller er jeg bare tørst etter vann i stedet?" Det som hjalp meg var planlegging. Biff-strimler med knasende grønnsaker og en peanøtt saus er bedre å bruke penger på enn å trykke i seg sjokolade.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #5 Skrevet 7. september 2019 Begynn å trene regelmessig, styrketrening. Da oppdager du fort hvor mye kostholdet har å si og du merker fort når du har vært slapp med kosten, noe som i seg selv kan være motiverende. Og når du er flink med kostholdet kan det også bli gøyere å holde på med trening fordi fremgangen gir enda mer motivasjon. Anonymkode: 03c92...7ff
Fanteria Skrevet 8. september 2019 #6 Skrevet 8. september 2019 Når jeg startet å endre livsstilen min brukte jeg oppskriftene på lindastuhaug.no til inspirasjon. Så startet jeg med en aktivitet en gang i uka som jeg syns var gøy, i mitt tilfelle sirkeltrening, og passet på å bevege meg mer i hverdagen. Etter 6 mnds tid hadde jeg gått ned i vekt, fått mer overskudd og mer treningsglede. Nå er jeg kommet dithen at jeg blir rastløs om jeg ikke får bevegd meg. Jeg har ingen planer om å være streng når det kommer til kostholdet, men bevisst, siden dette er en livsstilendring og ingen slanking. Begynn i det små og ta en ting av gangen.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #7 Skrevet 8. september 2019 Jeg ser ikke på det som noe jeg må, men noe jeg vil. Fant meg trening som jeg liker (svømming, løping, sykling), spiser mye grønnsaker og litt frukt. Velger fullkornprodukter, også fullkornpasta. Bruker mye belgfrukter, forsiktig med fett. Drikker kun alkohol i sosiale sammenhenger og har aldri snacks ol hjemme. Drikker masse vann og urtete. Anonymkode: 325a1...05a
SPOCA Skrevet 8. september 2019 #8 Skrevet 8. september 2019 Teller kalorier og går minst 10 000 skritt om dagen. Nekter meg ingenting, det vil si at jeg ikke holder meg unna spesielle matvarer. Jeg lever heller ikke slik at kaloribudsjettet er så lavt at det er fare for å gå på store smeller (hvis man nekter seg for mye i lengden er min erfaring at man til slutt sprekker). Med andre ord: har jeg 500 kalorier igjen, spiser jeg den sjokoladen jeg har gått rundt og hatt lyst på hele dagen. Men jeg begrenser meg, og følger kaloribudsjettet. Og ellers har det handlet om å finne de tingene i livet jeg liker og gjør meg glad, holde fokus på de gode tingene i livet framfor å ta på seg oppgaver jeg ikke kan gjennomføre og ikke sette mål jeg uansett aldri kan oppnå. Det har fungert godt, har tross alt gått ned over 80 kg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå