Gå til innhold

Samboeren min er sur fordi jeg ikke vil bruke tid og penger på kjærestetur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke å dra fra barna, men har sagt nå at vi kan ha en natts barnevakt for å få oss en hotelltur. Vi har to små barn, minste er ett år, i tillegg har jeg to eldre barn fra før (barneskole og ungdomsskole). Jeg hadde vært fornøyd med en hotellnatt i samme by vi bor i, jeg trenger egentlig kun restaurantmat og en natt hvor jeg kan sove så er jeg fornøyd. Han ser mer for seg en weekend i København eller Stockholm, med fly og greier. 

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor vi skal gjøre så mye ut av dette, å bruke 5-10000 på en helg synes jeg er helt vanvittig! Da vil jeg jo mye heller bruke de pengene på en ferie med barna. Han sammenligner med vennepar som drar på tur to ganger årlig, og de snakker jo mye om at det er viktig for forholdet osv. Jeg mener at om man trenger slike turer for at forholdet skal holde, da er man ikke så stabile som man burde være. Jeg mener også at vi heller kunne ventet noen år med tur alene, eller rett og slett prioritere ungene og familien som en enhet nå, og når de er store og ikke vil være med oss på ferie lenger, så vil vi jo ha masse tid til å dra alene da. 

Og ja, det irriterer meg at jeg føler det slik også, for jeg merker han blir såret. Jeg skulle ønske jeg var en av disse som elsket å få barnefri og kjærestetid, men jeg liker best familietid. Jeg føler også det blir feil om jeg skal prioritere oss fremfor ungene, i tillegg har jeg kritisert flere av de som skaffer barnevakt tidlig og drar på sånt. Jeg er litt skamfull over alt sammen egentlig. Og så skal jeg måtte sitte med dårlig samvittighet for at jeg ikke vil det i tillegg.. For at jeg ikke vil være egoistisk? Han hater familieferier, så da vi var på ferie sist før minstemann ble født dro jeg alene med ungene. Han synes det bare er stress og mas, jeg synes det er kos når jeg ser ungene har det fint. 

Anonymkode: 9e971...9b5

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor kan jeg ikke slå meg til ro med å si nei? Hvorfor får jeg så dårlig samvittighet? 

Skrevet

Dårlig samvittighet fordi han tross alt ønsker tid med DEG. 

Jeg skjønner tankegangen din godt, herregud det er snakk om en ettåring.. Men hvis dere har barnevakt, og hans største ønske er å reise på tur med deg så sett dere ned og avtal? Da tar dere denne hotellnatta i år; drikker, spiser og puler.. Og så reiser dere til DK med familien neste år. Og året etter der igjen så reiser dere til gdansk og bor på spahotell ei helg. Give and take for both of you.

Eller så sender du han avsted på guttetur istedenfor, det pleier jeg å gjøre 😂

Anonymkode: ed28d...0b5

• Liker 30
Skrevet

Jeg synes dere skal ta en weekend tur! Det blir mye bleie-prat, brystmelk, sykdommer osv osv. Det gjør godt for sjela å bare gjøre noe annet noen dager og bare være dere to i lag. 

Mye penger? Ja, men dere skal jo også leve et liv! A4 - livet kommer tilbake når dere er ferdig med en kose-weekend med bare dere to 😉

Skrevet

Dere er faktisk to i forholdet. Kvinnen pleier stort sett å få det som hun vil til mannen en vakker dag ikke orker mer. Tenk så hyggelig at han ønsker å tilbringe den tiden med deg! Hadde det vært bedre om han reiste med en elskerinne? 

Anonymkode: 6ef7a...e26

• Liker 32
Skrevet

Hei! Jeg skjønner at du ikke har behov for en egen tur for å ta vare på kjærestefølelsene, men det kan jo være han trenger det. Altså kan det lureste være å faktisk bli med. Man gir og tar i et forhold, og dersom han har et stort ønske om litt alenetid med deg så synes jeg du bør bli med. Dere trenger kanskje ikke ta en langhelg, men om dere får barnevakt til en vanlig helg så kan dere godt spandere på dere en fin tur etter hva dere har råd til. Og dårlig samvittighet overfor barna kan du bare legge fra deg så lenge barna er trygge på de som skal være barnevakt. Tenk så gøy de skal ha det på overnatting, det er jo ofte kjempestas! 

Pakk kofferten og kos dere! 

Anonymkode: c3862...922

• Liker 38
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, reis nå på denne ene turen da? 

Jeg føler det akkurat som deg, og vet at mannen min ønsker seg det samme som mannen din. Vi har små barn, og jeg vil helst ikke være borte fra de mer enn nødvendig, og feriebudsjettet vil jeg heller bruke på turer med barna. 

Men dersom det er SÅ viktig for mannen din så syntes jeg du bør bli med han på en kort tur denne gangen. Det er ikke verdt å lage dårlig stemning over.

Anonymkode: f9ddc...d92

Men jeg kan ikke dra fra ettåringen flere netter første gang vi har barnevakt. Det synes jeg er litt drøyt. Men skjønner jo at han vil. Har du dratt på slike turer selv om du egentlig ikke vil? 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig samvittighet fordi han tross alt ønsker tid med DEG. 

Jeg skjønner tankegangen din godt, herregud det er snakk om en ettåring.. Men hvis dere har barnevakt, og hans største ønske er å reise på tur med deg så sett dere ned og avtal? Da tar dere denne hotellnatta i år; drikker, spiser og puler.. Og så reiser dere til DK med familien neste år. Og året etter der igjen så reiser dere til gdansk og bor på spahotell ei helg. Give and take for both of you.

Eller så sender du han avsted på guttetur istedenfor, det pleier jeg å gjøre 😂

Anonymkode: ed28d...0b5

Og så snakker han om byer han har vært i (på nettopp gutteturer), der han sender meg melding fra og sier "her skulle du vært" og "her hadde du likt deg" og "hit vil jeg ta deg med". Og så sitter jeg bare og avviser.. :( Nå følte jeg meg slem. 

1 minutt siden, Lily_88 skrev:

Jeg synes dere skal ta en weekend tur! Det blir mye bleie-prat, brystmelk, sykdommer osv osv. Det gjør godt for sjela å bare gjøre noe annet noen dager og bare være dere to i lag. 

Mye penger? Ja, men dere skal jo også leve et liv! A4 - livet kommer tilbake når dere er ferdig med en kose-weekend med bare dere to 😉

Jeg fikk egentlig bare mer dårlig samvittighet nå når jeg ser svarene jeg får. Skjønner at jeg er en dårlig kjæreste :( 

• Liker 3
Skrevet

Du må jo reise på tur med mannen din. 

Vi har to små barn og en stor og ingen barnevakt så vi kommer oss aldri på tur. Har vært sammen i 11 år og sist vi var på kjærestetur var for 10 år siden. Angrer så på at jeg ikke ville fordi jeg ikke ville reise fra eldste. Har dere økonomi og barnevakt så reis!!!

Anonymkode: 41127...728

• Liker 18
Skrevet

Hei! Jeg skjønner at du ikke har behov for en egen tur for å ta vare på kjærestefølelsene, men det kan jo være han trenger det. Altså kan det lureste være å faktisk bli med. Man gir og tar i et forhold, og dersom han har et stort ønske om litt alenetid med deg så synes jeg du bør bli med. Dere trenger kanskje ikke ta en langhelg, men om dere får barnevakt til en vanlig helg så kan dere godt spandere på dere en fin tur etter hva dere har råd til. Og dårlig samvittighet overfor barna kan du bare legge fra deg så lenge barna er trygge på de som skal være barnevakt. Tenk så gøy de skal ha det på overnatting, det er jo ofte kjempestas! 

Pakk kofferten og kos dere! 

Anonymkode: c3862...922

Han har jo dratt på utallige gutteturer de siste årene mens jeg har vært gravid og ammet, og det er nok det at han vil vise meg de samme stedene virker det som. Det er jo egentlig veldig romantisk av han. Jeg koser meg jo forsåvidt med å se på bildene fra turene hans og vite at han har det bra jeg. Og tenker at om ti-femten år, så kan jeg dra på så mange turer jeg vil. 

Vi har faktisk aldri vært på kjærestetur før, noensinne. Ikke før barna kom (de kom raskt), og ikke etter. Har vært på restaurant ute med barnevakt to ganger i løpet av de årene vi har vært sammen, men da har vi vært ute av huset max to timer, så hjem igjen. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må jo reise på tur med mannen din. 

Vi har to små barn og en stor og ingen barnevakt så vi kommer oss aldri på tur. Har vært sammen i 11 år og sist vi var på kjærestetur var for 10 år siden. Angrer så på at jeg ikke ville fordi jeg ikke ville reise fra eldste. Har dere økonomi og barnevakt så reis!!!

Vi har ikke spesielt god økonomi, men nok til at vi kan dra på skikkelig ferietur ca annenhvert år med ungene. Jeg føler at hvis jeg har nok penger til ekstra-ferie, burde jeg heller tatt med de to eldste på en tur alene. Hans gutteturer spiser jo mye av det som kunne gått til feriebudsjettet da, men det unner jeg han, siden vi har et ganske kjedelig hverdagsliv. 

• Liker 3
Skrevet

Du er vel knapt en kjæreste, men en administrator. 

Ut på tur nå, dette trenger dere. Mest du faktisk.

Anonymkode: d1782...55f

Jeg er virkelig redd for at en tur vil gi masse skuffelser. Vi har jo avtalt datenights hjemme flere ganger, og endt opp med å sovne begge to før klokken er 22. Kjenner jeg er redd for at han ser for seg gatevandring og utflukter, og sene middager og vin ute, mens jeg bare vil sove på hotellrommet. Det vil jo ikke være noe koselig for han! Og jeg vil bare føle at jeg ødelegger en tur hvor han kunne hatt det ti ganger mer moro ved å dra med kompiser. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke spesielt god økonomi, men nok til at vi kan dra på skikkelig ferietur ca annenhvert år med ungene. Jeg føler at hvis jeg har nok penger til ekstra-ferie, burde jeg heller tatt med de to eldste på en tur alene. Hans gutteturer spiser jo mye av det som kunne gått til feriebudsjettet da, men det unner jeg han, siden vi har et ganske kjedelig hverdagsliv. 

Da ville jeg sagt at han får gi fra seg en guttetur i bytte med en kjærestetur neste år f.eks

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er virkelig redd for at en tur vil gi masse skuffelser. Vi har jo avtalt datenights hjemme flere ganger, og endt opp med å sovne begge to før klokken er 22. Kjenner jeg er redd for at han ser for seg gatevandring og utflukter, og sene middager og vin ute, mens jeg bare vil sove på hotellrommet. Det vil jo ikke være noe koselig for han! Og jeg vil bare føle at jeg ødelegger en tur hvor han kunne hatt det ti ganger mer moro ved å dra med kompiser. 

Men ta deg sammen og gjør dette for mannen og for forholdet deres da? Ta initiativene til tur som det det er; et ønske fra mannen din om tid sammen med kjæresten sin, det er en fin ting! Bli med på tur, engasjer deg i hvor dere drar og hva dere skal gjøre, sov litt utpå og hold deg våken, innstill deg på å kose deg. 

• Liker 46
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg sagt at han får gi fra seg en guttetur i bytte med en kjærestetur neste år f.eks

Han trenger de gutteturene, tro meg! Han er en helt annen mann når han får dra på de. Han mener nok at vi kan ta av andre penger, og vi har jo, men de skal egentlig spares til oppussing, bil etterhvert osv. 

Skrevet
Akkurat nå, kisskissbangbang skrev:

Men ta deg sammen og gjør dette for mannen og for forholdet deres da? Ta initiativene til tur som det det er; et ønske fra mannen din om tid sammen med kjæresten sin, det er en fin ting! Bli med på tur, engasjer deg i hvor dere drar og hva dere skal gjøre, sov litt utpå og hold deg våken, innstill deg på å kose deg. 

Ja, jeg vet jeg burde klare det. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så negativ. Mulig jeg vil "straffe" han på et vis fordi han ikke vil på ferie med meg og ungene. Har mange ubehagelige følelser nå, men hovedsakelig dårlig samvittighet ovenfor han. 

Skrevet

Prioriter å reis på tur med mannen din, ellers så kan det fort være at du ikke har noen å pusse opp og kjøpe bil med. Man må investere i minner og tid sammen, det er det man lever på når livet blir tøft inni mellom. 

Anonymkode: ebabf...141

• Liker 38
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prioriter å reis på tur med mannen din, ellers så kan det fort være at du ikke har noen å pusse opp og kjøpe bil med. Man må investere i minner og tid sammen, det er det man lever på når livet blir tøft inni mellom. 

Anonymkode: ebabf...141

Men der er forskjellen, jeg lever på minner MED ungene, ikke uten ungene. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men der er forskjellen, jeg lever på minner MED ungene, ikke uten ungene. 

Hvorfor ikke begge deler?

Anonymkode: 7c826...f45

• Liker 41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...