Gå til innhold

Takler ikke å sitte i fengsel😒

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som mener at norske fengsler er som hotell kan suge en kjempepikk! Får kjedelig mat 7/7 dager i uka og medfangene behandler meg dårlig siden jeg nekter å bruke leppestift😒 hva skal jeg gjøre??

Anonymkode: 3cecc...ebe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bryte loven er et godt eksempel, men hva vet vel jeg. :vetikke:

• Liker 30
Skrevet

Ta straffen din uten å klage. Når du kommer ut starter du på ett nytt og lovlydig liv. 

Liker du ikke leppestift så ikke bruk det. Si ifra til en fengselsbetjent om det blir for ille. Men ærlig talt, du går ikke i barnehagen. Vær litt selvstendig og ta en prat med de det gjelder, dere er voksne mennesker. Skjerpings.  

Anonymkode: e82e0...705

• Liker 1
Skrevet

Du er et troll ts, for innsatte har ikke tilgang på internett. 

Anonymkode: 0b1fc...7c7

• Liker 18
Skrevet

Det er bra du er i fengsel når du har gjort noe galt. Da skal man ha straff. Skal ikke være kult å sitte i fengsel.

Anonymkode: 293ec...c02

• Liker 3
Skrevet

Buhuu.

Anonymkode: 93045...f43

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har de faktisk, i lavsikkerhetsfengsel. De har tilogmed egen og privat telefon. 

Så jeg vet ikke jeg.. Jobber, har telefon, data, tv, mat hver eneste dag, kan ta utdanning, vandrer fritt rundt. 

Høres ikke ut som et fengsel for meg, uten om at du faktisk må være der. 

• Liker 16
Skrevet

Kommer ann på hvilken avdeling og fengsel de sitter på. Vet om folk som har kunne sitti på ett slags studierom/bibiliotek og være på ett ekstremt treigt internett (som selvsagt ble overvåket). Kan også se dette i fengselsepisoden på "helene sjekker inn" på nrk.

Anonymkode: e82e0...705

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Det har de faktisk, i lavsikkerhetsfengsel. De har tilogmed egen og privat telefon. 

Så jeg vet ikke jeg.. Jobber, har telefon, data, tv, mat hver eneste dag, kan ta utdanning, vandrer fritt rundt. 

Høres ikke ut som et fengsel for meg, uten om at du faktisk må være der. 

Noen kilde på dette? En bekjent var i fengsel, lavsikkernet, kort straff, hadde verken mobil eller internett. Måtte ringe fra fasttelefon, det hadde de tilgang til visst tider på døgnet i utgangspunktet :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Hedersbrukeren skrev:

Noen kilde på dette? En bekjent var i fengsel, lavsikkernet, kort straff, hadde verken mobil eller internett. Måtte ringe fra fasttelefon, det hadde de tilgang til visst tider på døgnet i utgangspunktet :)

Ja, en bekjent av kjæresten min sitter inne, og vedkommende har tilgang på alt jeg nevnte. Kanskje det ikke er slik over alt, det vet jeg ikke. Er ikke veldig kjent i fengsel verden. :fnise:

Gjest theTitanic
Skrevet

Da tenker du at du er veldig heldig siden Norge har mye bedre fengsler enn resten av verden. Det er land som har fengsler det er verre ting som kan skje i enn å kjede seg.. 

Skrevet

I mine kretser, hvis jeg blir tatt, hogger de hodet av meg og filmer det. Så du må anse deg selv som heldig, TSF. (Trådstarterfange)

Skrevet
22 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Ja, en bekjent av kjæresten min sitter inne, og vedkommende har tilgang på alt jeg nevnte. Kanskje det ikke er slik over alt, det vet jeg ikke. Er ikke veldig kjent i fengsel verden. :fnise:

Kommer nok helt an på hvor de sitter hen, tenker jeg. Lillebroren min sitter i fengsel nå, lavsikkerhet med kort dom, og han har hverken tilgang på Internett, egen mobil eller PC. Han har dog TV på cella si. Ikke kan han bevege seg fritt heller, da fengselet han sitter i ikke tilbyr åpen soning. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
31 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Ok, merkelig at det skal være forskjeller :)

I følge kriminalomsorgen:

«Mobiltelefon og liknende kommunikasjonsutstyr er ikke tillatt.»

https://www.kriminalomsorgen.no/personlige-eiendeler.237856.no.html

Så det du skriver virker jo høyst merkelig, da :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo din egen feil du er i fengsel, så her må du bare suck it up. Du hadde neppe overlevd i et tøft fengsel i USA f.eks 

• Liker 1
Skrevet

Du sitter i et norsk fengsel, Ts. Det vil si at du knapt er der før du skal ut igjen. 

Anonymkode: ff163...9bb

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener at norske fengsler er som hotell kan suge en kjempepikk! Får kjedelig mat 7/7 dager i uka og medfangene behandler meg dårlig siden jeg nekter å bruke leppestift😒 hva skal jeg gjøre??

Anonymkode: 3cecc...ebe

Du sitter ikke inne med Internett 😂? DAAA KAN DU HOLDE KJEFT FOR DU HAR D FOR GODT😘

Anonymkode: 797fe...218

Skrevet

Du kan være glad for at du er i fengsel og ikke på sykehjem. Eller enda verre enn sykehjem: å ikke få plass på sykehjem og måtte bo hjemme bundet til sengen og avhengig av hjelp til alt fra å gå på do til å spise, men den hjelpen kommer ikke alltid når den skal pga. budsjettkutt i kommuneøkonomien. Har du sett den vassgrauten av en lapskaus som syke og eldre får servert? Jeg er sikker på at hva enn du får servert i fengsel er mange ganger bedre enn den smørja de stakkars besteforeldrene må ta til takke med. 

Anonymkode: af3bd...a73

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sitter ikke inne med Internett 😂? DAAA KAN DU HOLDE KJEFT FOR DU HAR D FOR GODT😘

Anonymkode: 797fe...218

Ts sier han er ute på permisjon 

Skrevet

Du kan være glad for at du er i fengsel og ikke på sykehjem. Eller enda verre enn sykehjem: å ikke få plass på sykehjem og måtte bo hjemme bundet til sengen og avhengig av hjelp til alt fra å gå på do til å spise, men den hjelpen kommer ikke alltid når den skal pga. budsjettkutt i kommuneøkonomien. Har du sett den vassgrauten av en lapskaus som syke og eldre får servert? Jeg er sikker på at hva enn du får servert i fengsel er mange ganger bedre enn den smørja de stakkars besteforeldrene må ta til takke med. 

For ikke å snakke om at du faktisk har rett til luftepauser utendørs, det har ikke eldre og syke. Det finnes folk som ligger i senger rundt om i landet som ikke har kjent sol på kroppen på flere år. Du har mulighet til å sosialisere med andre mennesker, kan du tenke deg hvordan det er å være innestengt på et sykehjem med demente medboere når en selv ikke feiler noe kognitivt?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...