Gå til innhold

bordsetting -forlovere

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei!

trenger noen gode råd: er det vanlig at forlovere sitter med sine respektive? (kjærester, samboere), eller om det er greit å plassere disse sammen med de andre gjestene til middagen?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

I de bryllup jeg har vært har forloverene sittet med sine kjære. Vi valgte også å gjøre dette i vårt bryllup, fordi det gjerne blir "tryggere" for begge parter.

Men jeg vet at ikke alle tenker slik, men synes også selv at det hadde vært fælt å ikke ha mannen min ved min side minuttene før jeg skulle holde tale :oops:

Gjest gjest1
Skrevet

Trodde det var vanlig at forloverene hadde hverandre til bords. Det har vi tenkt å gjøre selv om de dessverre ikke har truffet hverandre før. Kommer nok til å gå kjempebra :)

Skrevet
Trodde det var vanlig at forloverene hadde hverandre til bords. Det har vi tenkt å gjøre selv om de dessverre ikke har truffet hverandre før. Kommer nok til å gå kjempebra :)

:Nikke: Er dette som er vanlig.

Skrevet

Vi kommer å plassere forloverne våre med sine respektive kjærester. Vi kommer forøvrig heller ikke til å splitte noen par ved bordet, så da ville det være underlig å splitte dem.

Gjest Betty Boop
Skrevet

:Nikke: Er dette som er vanlig.

:Nikke: Det gjør vi også. Det er de eneste parene vi splitter, bortsett fra foreldrene våre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har tenkt på det at forloverne kan ha hverandre til bords. men problemet er at jeg har 2 forlovere og han 1. ? og da går jo ikke det så bra..

Skrevet

Med to forlovere kan han jo få en på hver side. Den ene har han jo strengt talt ikke til bords, men nesten

Skrevet

Vi skal sitte i en E. Da setter vi forloverne på den midtre utstikkeren helt inntil oss. Da har de ikke hverandre til bords men sitter overfor hverandre.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Vi skal sitte i en E. Da setter vi forloverne på den midtre utstikkeren helt inntil oss. Da har de ikke hverandre til bords men sitter overfor hverandre.

Sånn skal vi også ha det :wink:

Skrevet

Lurer også litt på hvordan vi skal gjøre det. Min forlover har mann, hans er singel. Min forlovers mann kjenner ingen andre i bryllupet, så det blir ikke helt bra å ha han sittende alene.... men den ideen om å ha forloverne overfor hverandre var smart. Så kan min ha sin kjære til bords allikevel :wink:

Passer kanskje ikke helt i denne tråden, men hvordan gjør man det med foreldre? Har hørt at det er vanlig at brudens mor har brudgommens far til bords osv, men min far kommer ikke i bryllupet. Min onkel skal følge meg opp, men jeg har ikke lyst til å splitte han og min tante til middag når vi ikke skal splitte noen andre. Litt tricky det der...

Gjest Anonymous
Skrevet

kan ikke du ha din mor , onkel og tante på rekke og rad da? jeg skal ha mine foreldre på min side og min tilkommende skal ha sine foreldre. vet at det er vanlig å blande. men tror ikke vi skal gjøre det.

Skrevet
kan ikke du ha din mor , onkel og tante på rekke og rad da?   jeg skal ha mine foreldre på min side og min tilkommende skal ha sine foreldre. vet at det er vanlig å blande. men tror ikke vi skal gjøre det.

Ja, det var jo et tips....men vi har god tid å planlegge på, så vi får se hva vi gjør. :)

Skrevet

Jeg også måtte tenke litt på dette før jeg fant en løsning.

Nå har ikke vi flere enn 20 gjester, og derfor er langbord den beste løsningen.

Problemet vårt med bordplasseringen ble å få det til å gå opp med "mann-dame" ved siden av hverandre og ovenfor hverandre, i tillegg til at mine foreldre har hver sine samboere. På toppen av det hele er det flere fra familien og vennene til samboeren min som kommer enn fra min side.

Vi løste det hele ved å sette sønnen min på 10 år forran meg og søsteren min (hun skal følge med på jr. og hjelpe han under middagen) forran samboeren min, så "bygde" vi på med forlovere med følge ut fra disse to. Da ble det riktig med "mann-dame" i alle bauger og kanter. For at vi skulle slippe og splitte par og for at alle skulle få sitte sammen med noen dem kjendte, valgte vi også å ikke sitte helt korrekt midt på bordet men heller ha litt flere på min samboers side av bordet.

Dette fant vi ut var den beste løsningen for oss og gjestene.

Skrevet

Vi valgte å sette alle par rett ovenfor hverandre og førsøkte samtidig å sette mann-dame selv om det ikke var en enkel kabal å løse... Vi forsøkte etter beste evne også å sette noen som kjente hverandre noenlunde nærme hverandre.

Skrevet

Vi gjør det også på denne måten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...