Gå til innhold

Spørsmål om kleskode for menn i et jobbintervju.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på et jobbintervju om 2 uker i Ålesund til en stilling i et uformelt arbeidsmiljø. Hvordan bør man en mann kle seg til intervjuet? Det er ikke snakk om noen lederstilling. Selv har jeg lest noen artikler om kleskode for menn på jobbintervju, men jeg synes at mange av disse artiklene påpeker det opplagte, det vil si ting som at man ikke skal gå i joggesko og dongeribukse på et jobbintervju. Derfor har jeg ikke helt funnet svar på det som jeg lurte på i disse artiklene.

Anonymkode: d3365...3da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i disse dumme artiklene, alt kommer annpå bransje. Ta på deg jeans, genser og vanlige sko. Ikke joggesko, vær ren i tøyet.

Anonymkode: 546d1...cc8

Skrevet

Jeg ville valgt den peneste varianten av normalarbeidsantrekket, om det gir noen mening. 

I min bransje er normalt arbeibeidsantrekk pen bukse og skjorte (for menn). Lederne går i dress uten slips. Her ville jeg valgt dress uten slips.

Er normalt arbeidsantrekk jeans og t-skjorte, ville jeg valgt skjorte og mørk bukse. 

Poenget er vel å vise at man forstår koden på jobb, samtidig som man viser at man legger litt ekstra i det.

• Liker 1
Skrevet

Mørk blå jeans, skjorte og pen genser over. Rene og pene dressko.

Anonymkode: c17fa...74c

Skrevet

Her må du nok vurdere arbeidsplassen ja. Jeg jobber i en bedrift som gjør det veldig bra, men som er ekstremt uformelle. Sjansen for å få jobb er sikkert større om du dukker opp i crocs enn pensko. 

Anonymkode: de118...08c

• Liker 1
Skrevet
På 7.9.2019 den 13.05, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på et jobbintervju om 2 uker i Ålesund til en stilling i et uformelt arbeidsmiljø. Hvordan bør man en mann kle seg til intervjuet? Det er ikke snakk om noen lederstilling. Selv har jeg lest noen artikler om kleskode for menn på jobbintervju, men jeg synes at mange av disse artiklene påpeker det opplagte, det vil si ting som at man ikke skal gå i joggesko og dongeribukse på et jobbintervju. Derfor har jeg ikke helt funnet svar på det som jeg lurte på i disse artiklene.

Anonymkode: d3365...3da

hvilke leder erfaringer har du egentlig? opplever du deg selv som en leder egentlig?

Skrevet

Ålesundere er generelt litt jålete, så for all del ikke gå feil vei. Pass på å skryte av hvor vakkert det er der. 

Anonymkode: 16976...51f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...