AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #1 Skrevet 7. september 2019 Rundt her er jo barn helt nedi 10-årsalderen på Snapchat. Tenåringen her i huset måtte pent vente til 13-årsdagen, for det er tross alt aldersgrensa på alt dette. Da var hun nesten den eneste igjen i klassen som ikke hadde fått lyve på alderen og registrere seg på dette. Hvorfor gjør dere andre foreldre dette? Lar barna får tilgang til SoMe så tidlig? Jeg hører jo også stadig historier som omhandler disse barna med bilder på avveie og andre bevis på at de faktisk ikke er gamle nok til å håndtere dette enda. Selvfølgelig gjelder ikke det alle, og det er ikke alle som er modne nok når de er 13 heller, men det er nå i hvert fall dette som er satt aldersgrense. Anonymkode: a00a0...5e0 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #2 Skrevet 7. september 2019 Fordi sønnen min var moden nok til å ha snapchat da han var 11. Pluss at de fleste andre hadde det. Jeg har full tilgang og leser gruppechatter og ser stories og andre snapper når jeg vil. Tar stikkprøver og han sier fra dersom det er noe han ikke liker som han får tilsendt, eller andre får tilsendt. Min datter må pent vente, hun er ikke like moden. Anonymkode: dbdb5...22a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #3 Skrevet 7. september 2019 Har ei i 4.kl, der har visst enkelte begynt med litt chattegrupper og klikker... Datteren min er lykkelig uvitende enn så lenge! Hun har alvorlig dysleksi og bruker en evighet på å komme seg gjennom et ord... (😭) Så får hun ikke til å lese 1. og 2. ordet raskt, så gidder hun ikke lese mer.. Hun har altså null mulighet til å følge en chat. Jeg har spurt henne om det er noen på skolen som har chattegrupper på nett, det har hun ikke peiling om 🙈 Hun har Snapchat, men har bare foreldre, et par tanter og søsken på. Jeg bruker en del tid på å snakke om at det er veldig lett å lyve på nett, både om hvem man er og hva man er ute etter. Anonymkode: 027fd...11f
Ulrikke Skrevet 7. september 2019 #4 Skrevet 7. september 2019 Hun fikk snapchat da hun var 12,5. Rett og slett fordi hun er født sist i klassen (bursdag sent på høsten) og det ikke var en fight jeg gadd å følge opp 3-4 mnd.... Hun hadde nok godtatt et nei, men faktum var at hun faktisk ble en del utenfor... Så da fikk hun det noen mnd for tidlig. Noen i klassen hadde jo allerede hatt det i 8 mnd da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå